«Подорож у Країну прав Дитини» Мета



Дата конвертації05.12.2016
Розмір124 Kb.
Підготувала Арабаджі Н.І., заступник директора
з навчально-виховної роботи
Ялтинської ЗОШ І-ІІІ ст. №2

«Подорож у Країну прав Дитини»

Мета: сприяти поширенню правової освіченості в учнівському середовищі;
повторити, збагатити й закріпити знання учнів про Конвенцію прав
Дитини;

виховувати бажання вивчати, поглиблювати правові знання;


виховувати доброзичливість, людяність;

удосконалювати вміння логічно мислити, аргументовано


висловлювати свою думку.
Обладнання: Малюнки дітей, плакати, тощо.

Виходять ведучі та учні.
1-й учень.
Є права в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав,

Знайте ж, що усі ви - рівні,

І людина змалку вільна,

Наче в небі синій птах.
2-й учень.
Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать.

І ніхто у цьому світі

Їх не сміє ображать.

3-й учень.

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить.

І по правилах хороших

По законах треба жить.
Ведучий: Зараз ми помандруємо в країну, де живуть такі люди, як ми з вами. Вдень там сяє сонце, вночі світить місяць і зорі. Є там гори, поля і ліси, моря і ріки. Діти і звірі, які вміють говорити, навчаються в школі, а дорослі працюють. Це Країна Дитячих Прав. А поїдемо ми з вами веселим потягом. Увага! Приготувалися, семафор відкрито. Поїхали! Всі за мною повторюймо: чу – чу - один-два-три. Чу-чу- один- два –три. (Діти повторюють, імітуючи рух потяга).
Ми приїхали в Країну Дитячих Прав. А ось і жителі цієї країни.
(Виходять дівчатка з портфелями)

1-а дівчинка.


Радо вітаємо всіх

У Країні Дитячих прав

Хочемо, щоб кожен з вас

Добре права свої знав.

2-а дівчинка.
Як ми живемо,

Охоче вам розповімо.

Ти знаєш школа в нас яка?

Я розповім тобі, мій друже,

Там не покривдять малюка.

Не вразять в недозрілу душу.

Ти вивчиш літери і лік.

Ти знатимеш, як жити треба,

Щоб говорили всі про тебе –

Це благородний чоловік.

Навчає школа бути гідним

Славетних предків і батьків,

Любить свою державу рідну

І боронить від ворогів.



Вчитель:
У 1948 році Держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини - документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті, можливість дотримуватися своєї релігії й багато іншого.
Слайд№1

(текст-


Права людини - це забезпечені державою можливості задоволення людиною своїх життєвих потреб та інтересів.( малюнок –книга «Загальна Декларація прав людини»)

Вчитель:

Загальна Декларація Прав людини – важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом - і жодного слова про Дітей.


Слайд№2(текст слайда)
«Що треба знати, перш ніж говорити про права Дитини.

Декларація - документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.


Конвенція (лат.слово) - це угода, міжнародний договір із певних питань. У даному випадку з питань прав дитини.
Вчитель:

Саме тому в 1989 році ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція Прав Дитини». Конвенція - це Міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватися прав кожної дитини. І наша Держава також підписалася під цим документом, а отже пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

Сьгоднішні діти - це майбутні дорослі ХХІ століття і наше завдання допомогти їм засвоїти соціально-правові принципи, які закріплені в цій Конвенції. Давайте пригадаємо, про які права дітей ідеться у Конвенції. На що кожен із вас має незаперечне право.
Слайд№3
(Фігура дитини, в руках числа О и 18.
Текст: Дитиною вважається людина віком до 18 років.

Ведучий. Ми щасливі, що навчаємося у школі. Навчання - це головна наша праця. Право на освіту записано і в нашій дитячій Конституції, яка називається Конвенція про права Дитини.
Учень.

Прискакав до школи зайчик,

Вчителів питає:

«Чи у вас і тих навчають,

що грошей не мають?»

«Ну, звичайно, ну, звичайно! -

кажуть зайченяті –

В нашій школі всіх навчають,

Бідних і багатих.

Учениця.

В темнім лісі зайчик радий

Скликав заячу нараду.

І сказав таке : «Освіта

Всім обов’язкова !

Безкоштовно і сумлінно

З самого початку

Вивчимо «права дитини»

І права зайчатка.

Ведучий.

Головне право кожної людини - право на життя.

І маленька людина - дитина, теж має право на життя. Це означає, що ніхто не може відібрати в людини життя. У цьому переконаний і казковий Колобок.

(Уривок з української народної казки «Колобок»)

Лиса:

- Ой , який кругленький! Мабуть, і смачненький! Колобок, колобок, я тебе з”їм.



Колобок:

- Та не їж мене, лисичко – сестричко, я тобі пісеньку заспіваю.

Лиса:

- Ну, співай колобок. Послухаю .


Колобок:
Я по засіку метений,

Я на яйцях печений,

Я від баби втік…

Лиса:
- От хороша пісенька! Я ще й зроду такої гарної не чула! Тільки знаєш, Колобочку, я трішки недочуваю, той йди мені ближче заспівай, ось на язику в мене.


Колобок:

Заспіваю і на язику.

Я по засіку метений,

Я на яйцях печений,

Я від баби втік,

Я від діда втік,

І від тебе…
( Лисичка - хап і хапає Колобка зубами. Чути тріскіт..)
Лиса. Ой - ой – ой - ой !

Жламала я жуба!

Що тепер жі мною буде?

Що бежжубую такую

Вижене Лис ж дому.

(Лиса тікає.)


Колобок.

Я –колобок.

Діда й баби синок.

Я маю право на життя,

Як і кожне дитя.

Ведучий
Діти, хто в цій казці скоїв найнебезпечніше правопорушення?
(Найнебезпечніше правопорушення, а точніше злочин, у цій казці скоїла Лиса. Вона хотіла з”сти Колобка і відібрати в нього одне з найдорожчих прав – право на життя, яке закріплене у Конвенції прав Дитини).
Учень

Я маю право на життя,

На те, щоб милуватись мирним небом,

На те, щоб у державі все, як треба

Йшло, а не шукало вороття.

Щоб без страху.( бо мою безпеку

Держава гарантує залюбки!)

Могла б із друзями у холод і в спеку

Шукать прадавні, згублені стежки…

Дитина має право на життя…


Ведучий. Стаття 19, 37 Конвенції про права Дитини проголошує : «Діти не повинні стати жертвами насилля».Діти мають право на рівень життя, необхідний для розумового і духовного розвитку. Подивіться виставу і скажіть: яке право і ким було порушено у цій казці?
Уривок із казки «Попелюшка»
Попелюшка.
Знов на бал зібралась вся сім’я:

Мачуха і сестра, та тільки не я.

Стільки роботи повік не зробити:

Вікна помити і квіти полити,

Вдома прибрати, зварити харчі,

Купа прання - все роби і мовчи.

Хочу на бал, та мене не взяли,

Чом такі люди жорстокі та злі?

Казкар.
Не плач , Попелюшко,

Не треба жалю.

Потрапивши на бал,

Я тобі говорю.

Попелюшка.

Роботи багато,

Не встигну ніяк!

Той що одягну я?

Це ж свято! Це бал!

Казкар.


Не плач, Попелюшко,

Зараджу біді.

Поїдеш на бал,

Де танцюють усі.

( Казкар торкається чарівною паличкою вбрання Попелюшки, і воно перетворюється пишні шати)
Ведучий. Діти, які права і ким були порушені у казці?
Діти.
1.Мачуха та сестри знущалися над Попелюшкою. Вони порушували її право на свободу і особисту недоторканність.

2.А також на невтручання в її особисте життя, на свободу думки й слова, на володіння і користування своєю власністю.

3.На відпочинок, на вільний вибір праці. Ніхто не має права знущатися над людиною.
Ведучий. Ми засуджуємо будь-які прояви знущання: бійки, образи. І кожен із вас повинен боротися проти негідних вчинків .
Ведуча.

Дитя моє, права дитини

Виможеш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчинять, а коли і ні.

На сцені сидять троє, біля них-шприци. Неподалік біжить хлопчик.

1-й. Шпана, ану давай сюди. Пробував це? Один раз! Це ж кайф!
Хлопчик. Я не хочу. Це шкідливо для здоров’я.

2-й.Баба!

3-й.То що ви його слухаєте? Самі вколемо раз, другий, а там прибіжить до нас.
(Вбігають дівчатка)

1-а.На допомогу! Порушуються права дітей.

2-а.Слухайте всі! Уряди країн готові захистити дітей від токсичних речовин та вживання наркотиків, що знищують дітей.

Учень.


На молоко парне й солодкувате,

І на доспілі вишні біля хати,

І смакувати абрикос та сливи,

Я маю право.


(Вбігають дві дівчинки з листами в руках)
1-а дівчинка. Я написала листа своїй подрузі. Розповіла про таємницю свого життя, і не хочу щоб хтось про це дізнався.

2-а дівчинка. А я написала листа своїй бабусі. Розповила, як я живу, як вчуся. Хочу найшвидше отримати відповідь.


( кидають листи у почтову скриньку і зникають до скриньки підходять три хлопці.)
1-й хлопець. Цікаво, а що написано в листах, що лежать тут?

2-й хлопець. Давай відкриємо!

3-й хлопець.-І листи прочитаємо. Ото буде сміху!
Вбігають дівчатка.

1-а дівчинка. Сором який! У Країні Дитячих прав порушується право таємниці листування.

2-а дівчинка. Ніхто не має право вриватися у ваше життя і читати ваші листи.

Ведуча.


На світі залишилося ще багато зла та несправедливості. Не даваймо злу побороти добро. Відстоюймо права Дитини. Борімося разом проти зла, несправедливості, жорстокості, експлуатації, приниження, образи, неповаги.
Ведучий. Прочитаймо ще раз статті з Конвенції про права дитини і запам’ятаймо їх назавжди.

Іде презентація.


Дитина має право:

- на життя.

- на ім’я та набуття громадянства.

- знати своїх батьків.

- на свободу думки, совісті, релігії.

- на особисте та сімейне життя.

- на недоторканість житла.

- на таємницю листування.

- на повноцінне і достойне життя.

- на освіту, відпочинок, дозвілля.

- на захист від економічної експлуатації.

- на захист від незаконного вживання наркотиків.

Держави широко інформують про права, що містяться в Конвенції, як дорослих так і дітей.
Учень. Дитя моє! Права дитини завчи напам’ ять.

Порадь і друзям почитать.

Хай прочитають тато й мама -

Закони всім потрібно знать.

Будь добрим сином й дочкою

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи.

Люби свою сім’ю і школу,

Свою Україну люби!
Учень: Ні, не згине Україна

В печальній долі

Ми відродили землю предків

Для кращої долі.


Ні, не згине Україна,

Відродиться мила.

Свій народ вона до щастя

Піднесе на крилах!

Ведучий. Друга сторінка нашої подорожі –це мультфільм «Я і мої права». Члени клубу «Юний правознавець» створили його за малюнками учнів. Юні художники мають змогу захистити свої малюнки.
Ведуча. Отож почнемо захист. Запрошуємо учнів-авторів мультфільму для озвучення власних кадрів.
Виходять діти - автори малюнків і картинок.
1. «Право дитини на відпочинок».
1-а дитина. На цьому малюнку ви бачити дітей, які граються на дитячому майданчику. Вони сміються, всі веселі, не ображають одне одного, живуть дружно, гарно відпочивають.
2-а дитина. Закінчився навчальний рік. Канікули. Ви бачити, як діти вирушають у поход.
Ведуча. Молодці , діти! Про право на відпочинок записано в Конституції України і в Конвенції про права Дитини.
2. «Право Дитини на освіту»

1-а дитина .Школа. Перше вересня. Дзвінок кличе дітей на урок.


2-а дитина. - Іде урок. Діти працюють. Вони уважні, слухають учителя. Кожен пам’ ятає : ми маємо право на освіту. Наш обов’язок -старанно учитеся.

3-а дитина. Я намалював бібліотеку.Тут багато цікавих книг.Я і мої друзі маємо право користуватися книгами, журналами, газетами, які є у бібліотеці.


4-а дитина. А я намалював спортивний зал школи: ось баскетбольний щит. У баскетбол грає мій старший брат, він займається у гуртку. Я теж маю право відвідувати спортзал: грати в м’яча.
5-а дитина. На малюнку два хлопчики, які грають у шахи: це я і мій товариш. Ми маємо право брати участь у різних конкурсах.
6-а дитина . Ви бачите дітей із ляльками. Це ляльковий театр. Діти готуються до лялькової вистави. Вони мають право на розвиток творчих здібностей.

3. «Право на охорону здоров ‘я»


1-а дитина. -Я намалювала лікаря, який допомагає нам, коли ми захворіли. Нам боязко іти до нього, але ми його любимо.
4. Дитина у церкві.
Автор .У Конвенції прав Дитини записано, що дитина має право на свободу совісті. Я намалювала церкву і дівчинку зі свічкою. Діти мають право сповідувати якусь релігію, або ж не сповідати ніякої.
5. Діти в різних національних костюмах.
Автор: Я намалювала чорноброву українку, голубооку росіянку, смуглявого таджика, бо діти всі рівні в правах незалежно від походження.
6. Мамо з немовлям.
Автор .Я намалювала маму з немовлям. Дитина має право на життя, батьківське піклування.

7. Дорослий із ремінцем і зляканий хлопчик.


Автор. Порушено право: ніхто не має право знущатися над дітьми.

Ведуча. Наш фільм завершено. Він підтвердив, що діти - автори малюнків, всі, хто зібралися в цьому залі, добрі знавці дитячих прав. Тож розкажіть усім: дорослим і малюкам, друзям і батькам - про права дітей, про Конвенцію, яка прийнята Генеральною Асамблеєю ООН для захисту дитячого права.


Ведучий. Авторам малюнків оголошується подяка за активну участь у підготовці та демонстрації мальованого фільму «Я і мої права.»
Ведуча: Незабаром нам відповідати за життя нашої країни. Але недарма говориться «Держава будується не в майбутньому, вона будується сьогодні».Ми своїми знаннями, своєю працею маємо доводити свою любов до Держави. Хочеться вірити, що ми зробимо це гідно, щоб кожен міг би сказати «Я- громадянин України!»

Ведучий: Любить Україну, любіть свій край, бережіть його, плекайте! Нема життя без України, бо Україна – це мати, яку не обирають, як і долю, бо Україна – це пісня, яка вічна на цій Землі.




Каталог: olderfiles
olderfiles -> Міський методичний кабінет екскурсія «Спостереження за осінніми змінами у живій та неживій природі»
olderfiles -> Наукових праць
olderfiles -> Державний стандарт початкової загальної освіти Згідно із Законом України «Про загальну середню освіту»
olderfiles -> Розділ ІІ. Наша зірочка Даша Бондарчук
olderfiles -> Історія держави І права України у 2-х томах том І
olderfiles -> Формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку народознавчими засобами 2010 р. Укладачі
olderfiles -> Першотравнева райдержадміністрація відділ освіти методичний кабінет
olderfiles -> Задача на спільну роботу. Мета: Забезпечити засвоєння учнями вміння розв’язувати задачі на спільну роботу
olderfiles -> Методичні рекомендації до організації і проведення уроків узагальнення і систематизації знань учнів на початок навчального року


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал