План-конспект уроку трудового навчання 7 клас (хлопці) тема. Основні технологічні оперікцї ручної обробки деревини Мета



Сторінка1/7
Дата конвертації14.12.2016
Розмір3,23 Mb.
ТипПлан-конспект
  1   2   3   4   5   6   7
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

7 клас (хлопці)

ТЕМА. Основні технологічні оперікцї ручної обробки деревини

Мета: - ознайомлення з основними технологічними операціями ручної об­робки деревини;

-оволодіння правильними прийомами різання ста­мескою, довбання, свердління деталей виробу,отримамня шипових з'єднань;

- розвиток координації рухів рук; виховаіш дбайливого ставлення до інструментів та матеріалів.

Завдання для учнів:


  • розглянути основні технологічні операції ручної обробки деревини;

  • продовжити роботу із виготовлення власних виробів.

Методи: розповідь, бесіда з поясненням, діалог, демонстрування,, ілюструван­ня, гра «Що в скрині», мозковий штурм, інструктаж, спостереження, практична робота .

Наочні посібники й додаткові матеріали: картки, із зображеннями та рзвами елементів шипового з'єднання, підручник (Трудове навчання. Технічні види пра­ці : підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. /, Б. М. Терещук та ін. — К.: Генеза, 2007. — 240 с.: іл.).

Тип заняття: комбіноване.
ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Організаційний момент.

Створення позитивного емоційного настрою учнів

►► Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до заняття

Діти, а чи знаєте ви, що це за пташка?

( показує учням фотографію пташки колібрі).

Дійсно, це — колібрі, вона за 1 секунду робить 200 помахів рильми! Тож, мені сьогодні хочеться побажати вам такої ж кропіткої і невтомної працездатності, впродовж заняття.

Діти, час свій не марнуйте, мов та пташечка працюйте. Разом, творчо і завзято! Бо хто трудиться багато, Має гарну й теплу хату




  1. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

►► Робота біля дошки

Викликаю учня до дошки, пропоную йому картки із зо враженнями та назвами елементів шипових з'єднань і просить роз ставити назви елементів шипового з'єднання відповідно до їх зо браження. Допоки учень працює над завданням, з усіма іншим проводжу гру.

►► Гра «Що в скрині» .

Заздалегідь готую «Чорну скриню», наповнюючи її іструментами, які використовуються,для створення отворів (наприклад, коловорот, ручний дриль).

Учням пропоную витягнути зі скрині інструмент і розповісти про нього за таким планом:


    1. назва інструмента;

    2. його призначення;

    3. прийоми роботи;

    4. яких правил безпечної праці слід дотримуватися під час роботі з цим інструментом.

Після проведення гри ставлю дітям запитання: «Який ще, обладнання, котре знаходиться в майстерні, на вашу думку можна використати для виготовлення отворів?». (Свердлильниі верстат)

  1. Мотивація навчальної діяльності

(Демонструю учням декілька виробів із неякісно виготовленими елементами, звертаючи їхню увагу на дефекти конструкції, які вони спричинили (бесіда з класом).

Отож, діти, ви завжди повинні пам'ятати, щщ якість виготовленого виробу повністю залежить від якості кожної з технологічних операцій, що застосовувались під час його створен­ня.

Оголошую тему заняття, діти записують її в зошит Спільними зусиллями відбувається визначення завдань для подальшої продуктивної діяльності.


  1. Вивчення теоретичного матеріалу

Користуючись наведеними нижче орієнтовними теоретичними матеріалами, розповідаю дітям про основні технологічні операції ручної обробки деревини (довбання і різання, свердлінню деталей виробу, отримання шипових з'єднань).


Довбання і різання

Довбання деревини виконують, якщо необхідно виготовити Шипові з'єднання деталей, наскрізні і ненаскрізні прямокутні Отвори.



До ручного довбального інструмента відносять долота (рис. 1, а) і стамески (рис. 1,6). Долота мають робочу частину завдовжки 150 або 160 мм, завширшки 6, 8, 10, 12, 15,18 і 20 мм, за­втовшки 8, 9 і 11 мм і два кільця на ручці для запобігання її роз­колюванню. Із долотом працюють киянкою, наносячи удари по торцю ручки.








У ході довбання долото беруть у ліву руку, киянку — у праву. Ширина долота повинна відповідати ширині отвору. Долото трима­ють за ручку на відстані 15-20 мм від його верхнього кінця, а кияп- ку — на відстані20-30 мм від нижнього кінця. 20-30 мм від нижнього кінця.

Довбання наскрізних отворів проводять або тільки з одної сто­рони, або з двох: спочатку з одної сторони заготовки (до половини), а потім, повернувши її на 1.80 з другої. Такий метод довбання (зу­стрічний) використовують під час обробки товстих заготовок. Отри­мані отвори зачищають стамесками.

Стамески можуть бути плоскими й напівкруглими. Стамеска­ми працюють без використання ударного інструмента. Плоскі стамески поділяють на товсті й тонкі. Напівкруглі стамески засто­совують длд обробки випуклих й увігнутих поверхонь (стамески із зовнішньою заточкою), видовбування і зачистки заокруглення гнізд і пазів (стамески із внутрішньою заточкою).

Кут загострення стамесок 18-25°, а долот — 30-40°. Заточку й доводку довбального інструмента здійснюють так само, як і по' жів стругальних інструментів.

Перед виконанням довбання потрібно розмітити заготовку за кресленням. У ході виготовлення наскрізного отвору розмічання проводять із двох сторін заготовки. Потрібно, щоб розмічальні риски було видно після довбання і навіть після завершальної зачисткй гнізда стамескою. \

Під час довбгініїя наскрізних отворів під заготовку кладуть під: кладку (дощечку), щоб нб пошкодити кришку верстака. Частина заготовки із розміченими на ній отворами повинна знаходитися нй кришці верстака. і

Стамесками зрізують фаски, стругають і зачищають заготовки. Під час виконання цих робіт стамеску беруть лівою рукою за робо­чу частину, а правою за ручку. Права рука повідомляє інструменту напрям руху, а ліва регулює напрям і товщину стружки. "

Контроль якості довбання здійснюють різноманітними контрольно-вимірювальними інструментами. Так, глибину ненаскрізних отворів вимірюють штангенциркулем. Довжину й ширину отворів перевіряють масштабними лінійками і штангенциркуля­ми, але найбільшу точність контролю й економію часу дає викорис­тання шаблонів.

Долота і стамески слід передавати ручкою вперед, тримаючи за робочу частину. Різання стамескою виконувати тільки від себе, не тримати руку перед інструментом. Не слід перевіряти якість заточки палицями. Ручки інструментів не повинні мати тріщин; і сколів.

Свердління
Наскрізні й ненаскрізні (глухі) циліндричні отвори в заготов­ках із деревини виконують за допомогою спеціальних різальних, інструментів — свердел. Свердла бувають різних форм і розмірів

Розглянемо чотири види свердел:





Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал