Основний напрямок



Сторінка1/9
Дата конвертації01.12.2016
Розмір2,3 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
Основний напрямок
Педагогіка розвитку особистості (здоров’язберігаючі технології)

Автори-укладачі: Шастун Вікторія Анатоліївна, методист районного

методичного кабінету;

Діденко Оксана Михайлівна, керівник районного

методичного об’єднання вчителів основ здоров’я.

Назва матеріалу:

Інноваційні технології

здійснення превентивної роботи серед

учнівської молоді у профілактиці ВІЛ/СНІДу
(методичний посібник для вчителів основ здоров’я)

Матеріали схвалено:
методичною радою РМК (протокол №2 від 11.03.2011 р.)
Зміст

  1. Анотація………………………………………………………………….. 3

  2. Вступ…………………………………………………………………….... 4

  3. Орієнтовний план проведення заходів в навчальному закладі до Дня

боротьби зі СНІДом……………………………………………………… 5

Розробки уроків-тренінгів з профілактики ВІЛ/СНІДу та формування

здорового способу життя:

  1. Діденко О. М. Тема. СНІД ─ загроза людству. 9 клас. ………………. 8

  2. Забожко С.В. Тема. «ВІЛ/СНІД: передбачити, уникнути, не захворіти».

7 клас.……………………………………………………………………..15

  1. Антоненко Л.І . Тема.ВІЛ/СНІД - виклик людству. 9 клас…. ………. 19

  2. Цимбал І.І. Тема. Здоров`я молоді в Україні. ВІЛ/СНІД/ІПСШ : шляхи передачі і методи захисту. 9 клас. …………………………………….. 24

  3. Марченко О. Є. Тема. Ризики статевого дозрівання. 8 клас………….. 29

  4. Хоменко Л. М. Тема: ВІЛ-інфекція, СНІД: шляхи розповсюдження, способи профілактики. 8 клас. …………………………………………. 32

  5. Скорик Л. В. Тема. Як уберегтися від ВІЛ /СНІДу. 7 клас. ………….40

  6. Іваненко Г. М. Тема. Як зробити внесок у боротьбу з ВІЛ/СНІДом .

6 клас. …………………………………………………………………….44

  1. Ковтун Г. В. Тема уроку. ВІЛ/СНІД і життя. 8 клас………………….. 48

  2. Пислиця Г. М. Тема. Наркотики і ВІЛ.7 клас………………………… 52

  3. Рось В. П. «Наркотики і ВІЛ». 7 клас………………………………….. 58

  4. Музика С. П. Тема: «ВІЛ/СНІД: передбачити ,уникнути , не захворіти». 7 клас………………………………………………………... 64

  5. Пістун Л. М. Тема: ВІЛ/СНІД: виклик людині. 9 клас………………...71

  6. Харченко В.І.Тема: «ВІЛ/СНІД – реальна загроза людству».7 клас….78

  7. Педченко О. В. Тема: Що ти знаєш про ВІЛ/СНІД? 7 клас. ………... 87

Розробки виховних заходів:

  1. Марченко О. Є. Тема: Толерантне ставлення до ВІЧ - інфікованих людей. Протидія стигмі і дискримінації. 10 клас……………………….92

  2. Ковтун Г.В. Тренінг “Профілактика ВІЛ/СНІДу”. 11 клас…………...101

  3. Кухарська О.І. Виховний захід. Тема:СНІД: знати, щоб жити……….104

  4. Цимбал Н.В. Виступ агітбригади «Скажемо СНІДу — ні!»………….110

  5. Пислиця Г. М. Круглий стіл.Тема. Молодь і проблеми ВІЛ/СНІДу.

10-11 класи………………………………………………………………115

Додатки ……………………………………………………………………...121

Використана література…………………………………………………… 129

Анотація
Мета посібника – надати допомогу вчителям основ здоров’я, класним керівникам у проведенні уроків-тренінгів, виховних заходів та привернути увагу вчителів та учнів до проблем ВІЛ/СНІДу.

До посібника увійшли розробки уроків-тренінгів, виховних заходів, анкет. В електронному варіанті надаються презентації, відеоролики, музичний супровід до деяких уроків та заходів.

Запропонований посібник може бути використаний вчителями основ здоров’я, класними керівниками загальноосвітніх навчальних закладів.



Вступ

Одне з найважливіших завдань сучасної школи — навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я, виховувати у них навички безпечної поведінки. Це завдання, в основному, реалізується шляхом вивчення окремого предмета «Основи здоров’я», який поєднує елементи знань щодо збереження і захисту життя та зміцнення здоров’я.

Як показує досвід високорозвинених країн, найдієвішим засобом протидії широкому розповсюдженню ВІЛ/СНІДу є робота, спрямована на зменшення ризиків, пов’язаних з можливістю інфікування ВІЛ, та активна просвітницька робота. Аналізуючи особливості розвитку і поширення пандемії ВІЛ/СНІДу, слід звернути увагу на потенційно найбільш уразливу та сприйнятливу вікову категорію населення – молодь у віці 12-20 років. Саме в цей час закладаються основи світосприйняття, моделі поведінки, вибудовується філософія взаємовідносин людина – навколишній світ. Однак в Україні, за даними соціологічних опитувань, лише 15% підлітків ознайомлені з проблемою ВІЛ/СНІДу. Не викликає сумніві, що тільки достатній рівень знань щодо причин і наслідків цієї інфекції, профілактики та заходів запобігання в реальному житті дасть змогу молодому поколінню змінити хід розвитку епідемії в Україні.

Вчителі предмета «Основи здоров’я», класні керівники є найбільш ефективною ланкою поширення інформації про ВІЛ/СНІД серед молоді та підлітків. Одержані знання на уроках-тренінгах, виховних заходах будуть ключем для розуміння наслідків і проблем, пов’язаних з поширенням і, найголовніше, профілактикою цього вірусного захворювання.




Орієнтовний план проведення заходів в навчальному закладі

до Дня боротьби зі СНІДом

Дата проведення: 1 грудня ( до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом та

порозуміння з ВІЛ-позитивними людьми)



Мета: заохочення молоді вести моральний і здоровий спосіб життя та

привернення уваги до проблеми поширення ВІЛ/СНІДу.



Девіз: "За кожне життя боротися разом!"



Орієнтовні заходи

1

Живий коридор з учнів, які роздаватимуть буклети та червоні стрічки. (заздалегідь виготовляються стрічки – антиснід червоного кольору для кожного учасника акції)

2

Усний журнал «Убережи себе від СНІДу».

3

Загальношкільна акція " СНІД - не залишимось байдужими!"

(учні роблять відбитки рук на бланку А4, з написом "Ми проти дискримінації людей з ВІЛ/СНІДом", ставлять свій підпис і вивішують на єдиний спільний стенд).



4

Конкурс живих скульптур на тему «Ми обираємо здоров'я».

5

Інтерактивна публіцистична програма «Вдумайся!».

6

Проведення конкурсу фото колажів, малюнків, листівок, стіннівок, буклетів та квілтів (квілти – це лоскітна ковдра певного розміру, кожен виготовляє свій неповторний квілт, які потім усі разом з’єднують) на тему «Зупинимо СНІД разом» .

7

Інтерактивний форум-театр «ВІЧ не передається через дружбу».

Перегляд агіттеатру «Зроби вибір на користь здоров’я».



8

Тематичні тренінгові заняття, факультативи, години спілкування, перегляд тематичних відеороликів.

9

Збір анонімних запитань через поштові скриньки. Протягом тижня моніторингові дослідження.

10

Круглий стіл: «Все про ВІЛ/СНІД». Прес-конференція «Законодавство України з питань профілактики ВІЛ серед дітей».

11

Засідання батьківського клубу «Проблеми ВІЛ/СНІДу і сімейне виховання».

12

Флеш-моб «Червона стрічка». (Флешмоб — це заздалегідь спланована масова акція, у якій велика кількість людей оперативно збирається у громадському місці, протягом декількох хвилин виконує заздалегідь узгоджені дії (сценарій), і потім швидко розходяться).

13

Викладення учнями фігури червоної стрічки із запалених лампадок.

- сучасні форми проведення заходів

Флешмо́б - це заздалегідь спланована масова акція, у якій велика кількість людей оперативно збирається у громадському місці, протягом декількох хвилин виконує заздалегідь узгоджені дії (сценарій), і потім швидко розходяться






  1   2   3   4   5   6   7   8   9


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка