Основи здоров’я



Скачати 465,83 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації05.12.2016
Розмір465,83 Kb.
  1   2



Основи здоров’я


2 клас

(17,5 год., 0,5 год. на тиждень)


з/п

К-ть годин

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи




9 год.

Розділ І. Людина і здоров’я.

1.




Щоденне піклування про своє здоров’я .

Здоровий спосіб життя та його складові.

Вплив розпорядку дня на здоров’я людини. Чергування праці (навчання) і відпочинку. Ознаки втоми. Повноцінний відпочинок удень та в ночі.

Значення дотримування правил особистої гігієни. Підтримування чистоти тіла. Догляд за шкірою, нігтями, волоссям, очима. Гігієна ротової порожнини:

- як правильно чистити зуби;

- своєчасне лікування зубів;

- правила користування зубною щіткою;

- як зберегти зуби здоровими.

Підтримування чистоти натільної білизни, одягу, взуття. Предмети та засоби догляду за тілом, одягом. Індивідуальне використання предметів особистої гігієни (зубна щітка, гребінець тощо.) Значення свіжого повітря для здоров’я людини. Щоденні прогулянки на свіжому повітрі. Відповідність одягу погодним умовам під час прогулянки.


Учень :
має уявлення про складові здорового способу життя, називає їх за допомогою вчителя;

знає та виконує правила розпорядку дня;

пояснює значення розпорядку дня для здоров’я людини;

має загальне уявлення про повноцінний відпочинок та чергування праці та відпочинку;

називає ознаки втоми за допомогою вчителя;

розуміє значення дотримування правил особистої гігієни;

має уявлення про предмети особистої гігієни та їх індивідуальне використання;

дотримується правил особистої гігієни;

знає про значення гігієни ротової порожнини;

розповідає, як чистити зуби (на основі малюнкової опори);

володіє навичкою правильного чищення зубів;

розуміє необхідність своєчасного лікування зубів;

пояснює необхідність підтримання чистоти натільної білизни, одягу, взуття (за запитаннями вчителя);

уміє доглядати за чистотою одягу та взуття;

має уявлення про значення щоденних прогулянок на свіжому повітрі для здоров’я людини;

вибирає відповідний погодним умовам одяг для прогулянок (за малюнковою опорою);



Формування уявлень про здоровий спосіб життя та його складові, збагачення уявлення про вплив розпорядку дня на здоров’я людини.

Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни та дотримування чистоти одягу й взуття на основі усвідомлення значення чистоти та охайності для здоров’я людини.

Формування елементів самостійності в діяльності на основі знань про правила особистої гігієни, розпорядку дня, підтримання чистоти одягу та взуття.

Розвиток уявлень про предмети й засоби особистої гігієни та можливості їх використання.

Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу назвами предметів та засобів особистої гігієни.

Розвиток мислення на основі формування умінь визначати значення розпорядку дня, свіжого повітря на здоров’я людини.

Виховання особистісних якостей (охайності та дисциплінованості).



2.




Здоров’я і хвороби.

Інфекційні хвороби (грип, вітрянка, кір, ангіна, свинка тощо.)

Ознаки інфекційних захворювань: - підвищення температури тіла (від 37 і вище);

- біль;


- поява на тілі червоних висипів, зуд.

Профілактика інфекційних захворювань (виділення окремого посуду та столових приборів; прибирання та провітрювання кімнати).

Поняття про щеплення, карантин.

Основні вимоги при контакті з інфекційними хворими:

- марлева пов’язка;

- ретельне миття рук;

- не користуватися посудом хворого.

Застудні захворювання та їх ознаки: підвищення температури тіла, нежить, кашель, головний біль.

Виконання призначень лікаря. Користування ліками. Небезпечність використання ліків без дозволу дорослих.

має початкові уявлення про інфекційні та застудні хвороби, їх профілактику, щеплення, карантин;

визначає основні ознаки інфекційних та застудних захворювань за допомогою вчителя (вихователя), лікаря, батьків;

називає основні правила поведінки при контакті з інфекційними хворими (за допомогою вчителя);

виконує елементарні правила захисту від інфекцій;

розуміє необхідність виконання призначень лікаря;

знає про небезпечність використання ліків без дозволу дорослих;

дотримується правил користування ліками під керівництвом дорослих;


Формування початкових уявлень про інфекційні та застудні захворювання.

Формування первинних понять про карантин, щеплення.

Розвиток мислення та мовлення на основі формування умінь визначати ознаки інфекційних та застудних захворювань.

Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил поведінки з інфекційними хворими та користування ліками.

Розвиток відчуттів різної модальності (больові, температурні) на основі формування уміння їх розпізнавати (вивчення ознак захворювання).





3.




Загартовування організму.

Позитивний вплив загартовування на здоров’я людини. Загартовування за допомогою повітря, води, сонячних променів.

Види загартовування влітку

(повітряні та сонячні ванни, хода босоніж, купання та обливання).

Види загартовування взимку

(прогулянки на свіжому повітрі, повітряні ванни у приміщенні, водні процедури (приймання душу, обтирання вологим рушником)).

Основні вимоги до загартовування: врахування пори року, самопочуття людини на початок загартування; поступовість, послідовність та систематичність загартовування.

Дотримання правил приймання сонячних та повітряних ванн, водних процедур, ходи босоніж.


має уявлення про позитивний вплив загартовування організму на здоров’я людини;

наводить приклади видів загартовування влітку та взимку;

розповідає про загартовування за допомогою повітря, води, сонячних променів;

знає основні вимоги щодо загартовування;

виконує прості загартовувальні процедури разом із дорослими;


Уточнення уявлення про загартовування на основі знань про види загартовування влітку та взимку.

Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил загартовування.

Виховання організованості (під час виконання загартовувальних процедур).



4.




Здоров’я і харчування.

Основи повноцінного харчування (різноманітна, якісна, достатня за кількістю їжа).

Основні групи корисних продуктів харчування:

1) хліб та крупи;

2) овочі та фрукти;

3) молочні продукти;

4) м’ясо, риба, яйця.

Продукти, які потрібно споживати з обмеженням (солодощі, борошняні вироби, морозиво, копчені, жирні, гострі, солоні страви, газовані напої (кока-кола, пепсі-кола), продукти насичені штучними барвниками та наповнювачами).

Правила прийому їжі:

- їсти в один і той самий час 4-5 разів на день;

- не поспішати та не розмовляти під час прийому їжі;

- ретельно пережовувати їжу;

- не наїдатися на ніч;

- не переїдати.


має загальне уявлення про повноцінне харчування;

називає основні групи корисних продуктів харчування, наводить приклади продуктів кожної групи;

розрізняє продукти харчування за назвою (овочі, фрукти, м’ясо, рибу, хлібні вироби, молочні продукти);

відрізняє корисні продукти й продукти харчування, які потрібно споживати з обмеженням;

наводить приклади продуктів харчування, які потрібно споживати з обмеженням;

знає правила прийому їжі, називає їх;

Збагачення уявлення про повноцінне харчування.

Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування основних груп продуктів харчування, правил прийому їжі.

Розвиток мислення на основі формування навичок розрізняти продукти споживання за назвою та ознакою корисності вживання.

Розвиток умінь визначати органічні відчуття та правильно їх називати (відчуття голоду, спраги).

Виховання охайності під час прийому їжі.

Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу назвами продуктів харчування.


5.




Рух і здоров’я.

Значення рухового режиму для зростання та фізичного розвитку дитини (розвиток сили, витривалості, спритності).

Основні компоненти рухового режиму: ранкова гімнастика, фізхвилинки, рухові та спортивні ігри, заняття фізичними вправами. Комплекси ранкової гімнастики та фізхвилинок.

Народні рухливі ігри та забави: “Кіт і миша ”, “Дрібушечки”, “У річку гоп”, “Лисиця й курчата”, ”Сірий вовк” та інші (залежно від традицій місцевості).

Спортивні ігри (футбол, естафети та інші).

Дотримання безпеки під час гри в рухові та спортивні ігри:

- грати у відведених для цього місцях (спортивні майданчики, стадіони, спортивні зали);

- дотримуватися правил гри;

- під час гри не штовхатися, не ставити підніжки тощо.

має початкові уявлення про силу, витривалість, спритність;

розуміє значення рухового режиму для здоров’я людини;

називає основні компоненти рухового режиму (за малюнковою опорою);

виконує комплекси ранкової гімнастики та фізхвилинок під керівництвом учителя (вихователя);

грає в народні рухливі ігри та забави з елементами загальнорозвивальних вправ (за наслідуванням);

дотримується правил безпеки під час гри в рухливі та спортивні ігри (за нагадуванням учителя (вихователя));

визначає місця, відведені для спортивних ігор (за запитаннями вчителя);


Формування початкового поняття про значення рухового режиму для фізичного розвитку дитини.

Розвиток зорової пам’яті та супроводжуючого мовлення.

Розвиток зосередженості уваги впродовж виконання фізичних вправ, гри в спортивні рухливі ігри.

Формування вміння координувати власні дії з діями учасників рухливих ігор.

Розвиток емоційної сфери в процесі гри в народні рухливі ігри.

Формування пам’яті на основі запам’ятовування правил безпеки під час гри в рухливі та спортивні ігри.


6.




Здоров’я у сім’ї.

Уміння спілкуватися в сім’ї.

Обов’язки дитини в родині:

- допомога дорослим членам родини у домашніх справах (прибирання житла, миття посуду, приготування їжі, робота в саду або на городі);

- піклування про молодших членів родини;

- допомога найстаршим членам сім’ї;

- догляд за квітами та домашніми тваринами.

знає та дотримується правил культури спілкування з членами родини;

знає обов’язки дитини в сім’ї;

розповідає про свої обов’язки в родині;

уміє:

- самостійно доглядати за квітами;



- прибирати житло та мити посуд під наглядом дорослих;

Формування вмінь культури спілкування з членами родини.

Розвиток мислення та мовлення на основі формування вмінь визначати та називати обов’язки членів родини.

Виховання позитивного ставлення до праці та позитивних якостей особистості (охайності, самостійності, доброзичливості, взаємодопомоги, співчуття) на основі усвідомлення своїх обов’язків в родині.



7.




Настрій, поведінка, звички та їх значення для здоров’я людини.

Настрій та його вплив на здоров’я людини. Усмішка – запорука гарного настрою.

Правила поведінки школяра. Спілкування з вчителями, вихователями, працівниками школи та взаємовідносини зі старшими та молодшими школярами.

Шкідливі та корисні звички, їх вплив на здоров’я людини.

Шкідливі звички:

- тривале сидіння перед телевізором і комп’ютером;

- гризіння нігтів, олівців тощо.

Корисні звички:

- дотримання розпорядку дня та правил особистої гігієни;

- раціональне вживання їжі;

- заняття фізичними вправами;

- дотримання правил культури поведінки.

Необхідність подолання шкідливих звичок.


має уявлення про настрій та його вплив на здоров’я людини;

вміє розпізнавати гарний та поганий настрій;

знає та виконує правила поведінки школяра;

дотримується правил культури спілкування з працівниками школи, з молодшими та старшими школярами (за допомогою вчителя);

розрізняє корисні та шкідливі звички, наводить їх приклади;

розуміє необхідність подолання шкідливих звичок;


Уточнення уявлення про настрій та його вплив на здоров’я людини.

Розвиток емоційної сфери, логічного мислення на основі формування вмінь розпізнавати та визначати причини гарного та поганого настрою.

Розвиток пам’яті на основі пригадування правил поведінки школяра.

Розвиток навичок культури спілкування зі старшими та молодшими школярами, дорослими.

Розвиток сприймання та мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички.

Розвиток зв’язного мовлення на основі формування умінь визначати та називати корисні та шкідливі звички.





8,5 год.

Розділ ІІ. Основи безпеки життєдіяльності.

8.




Безпечна поведінка у школі.

Правила безпечної поведінки в школі (на уроках, у спортивному залі, на перервах, у позашкільний час).

Вибір безпечних місць для ігор та розваг у шкільних приміщеннях та шкільному дворі.

Попередження травматизму під час навчальної праці. Організація робочого місця. Техніка безпеки на уроках трудового навчання (під час роботи з шилом, ножицями, голкою).

Правила поведінки під час проведення масових заходів (свят, спортивних змагань, колективних походів, екскурсій).

знає правила безпечної поведінки у шкільних приміщеннях та техніки безпеки на уроках трудового навчання;

визначає безпечні місця для ігор та розваг у шкільних приміщеннях та на шкільному дворі;

дотримується правил організації робочого місця, правил техніки безпеки на уроках трудового навчання;

має загальні уявлення про правила безпечної поведінки під час проведення масових заходів;

Розширення уявлень про правила безпечної поведінки в школі (на уроках, у спортивному залі, на перервах, у позашкільний час).

Розвиток мислення на основі формування вміння визначати безпечні місця для розваг у школі.

Формування організаційних умінь навчально-практичної діяльності (організація робочого місця). Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил техніки безпеки під час навчальної праці.

Виховання уважності та обережності.


9.




Безпека пішоходів.

Будова вулиці (проїжджа частина, дорога, узбіччя дороги, тротуар, пішохідна доріжка, перехід, перехрестя). Дорожня розмітка.

Учасники дорожнього руху (водії автомобілів, тролейбусів та автобусів, пішоходи, велосипедисти).

Безпечний рух пішоходів. Основні правила поведінки пішоходів.

Правила безпечного переходу вулиці (пішохідні переходи, сигнали світлофора).

Перехід вулиці за умов відсутності пішохідного переходу (відсутність автомобілів).


розповідає про будову вулиці за малюнковою опорою;

володіє початковими знаннями про дорожню розмітку;

називає учасників дорожнього руху за запитаннями вчителя;

знає та дотримується правил поведінки пішоходів та правил безпечного переходу вулиці;

відтворює назву дії, що передбачає сигнал світлофора;

визначає правила переходу вулиці за умов відсутності пішохідного переходу (за запитаннями вчителя);

Розвиток наочно-образного мислення шляхом розширення знань про будову вулиці.

Формування супроводжуючого мовлення (називання дій, що виконуються за сигналами світлофора).

Розвиток уваги та формування навичок визначення послідовності дій під час переходу вулиці.

Розвиток пам’яті під час вивчення учасників дорожнього руху.


10.




Безпека у населеному пункті.

Небезпечні місця у населеному пункті, де живе дитина:

- у місті (східці, підвал, ліфт, будівельний майданчик, територія підприємства, звалище, старі будинки, автомобільні дороги тощо);

- у сільській місцевості (горище, підвал, скирта, покинутий будинок, машинний парк, звалище, шосейні дороги, лінії електропередач тощо).

Ігри та розваги в небезпечних місцях – загроза життю та здоров’ю дітей.

має початкові знання про небезпечні місця у населеному пункті;

визначає небезпечні місця свого населеного пункту за запитаннями вчителя;

має початкові уявлення про загрозу життю та здоров’ю дитини під час ігор у небезпечних місцях свого населеного пункту;




Розширення загальних понять про небезпечні місця у населеному пункті.

Розвиток уваги, мислення та зв’язного мовлення шляхом навчання давати відповіді на запитання при визначенні небезпечних місць у населеному пункті.

Формування початкових уявлень про загрозу життю та здоров’ю дитини під час ігор у небезпечних місцях свого населеного пункту.



11.




Безпека вдома.

Наодинці вдома. Вибір місця для безпечної гри. Правила перегляду телепередач та гри на комп’ютері. Небезпечні речовини (ліки, побутова хімія, горючі та легкозаймисті речовини), їх зберігання, небезпека отруєння.

Побутова техніка. Користування електричними приладами за дозволом дорослих. Правила безпечного користування електроприладами (користування не пошкодженими електроприладами, робота електроприладів без нагляду).

Дотримання правил безпеки користування кухонним обладнанням (газова та електрична плита, скляний посуд, столові прибори тощо).

Пожежа. Небезпека від вогню. Сірники – це не іграшка. Причини виникнення пожежі. Правила поведінки під час пожежі.

Поведінка під час пожежі у сусідів.


знає та називає місця для безпечної гри вдома, називає їх;

називає правила перегляду телепередач та гри на комп’ютері; наводить приклади небезпечних речовин (за допомогою вчителя);

наводить приклади побутової техніки;

має уявлення про правила безпечного користування побутовою технікою та кухонним обладнанням;

розповідає про небезпеку від вогню;

пояснює неприпустимість пустощів з сірниками;

знає правила поведінки під час пожежі;




Розвиток сприймання та мислення на основі формування вміння визначати місця для безпечної гри .

Розвиток пам’яті на основі вивчення правил:

- перегляду телепередач та гри на комп’ютері;

- безпечного користування електричними приладами;

- поведінки під час пожежі.

Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу новими словами та виразами (небезпечні речовини, побутова хімія, легкозаймисті речовини, побутова техніка тощо).

Виховання особистісних якостей (уважності, обережності, спостережливості).



12.




Особиста безпека.

Правила поведінки при намаганнях незнайомців проникнути в оселю. Перелік телефонів, за якими можна зателефонувати у разі небезпеки (телефони рятувальних служб, службові телефони батьків).

Небезпека самостійної прогулянки незнайомою вулицею. Як себе поводити якщо заблукав,

куди звернутися по допомогу.

Відомості про себе (прізвище, ім’я, домашня адреса та телефон, адреса школи, телефони зв’язку з батьками).

має початкові знання про правила поведінки у разі намагань незнайомців проникнути в оселю;

знає службові телефони батьків;

має уявлення про небезпеку самостійної прогулянки незнайомою вулицею;

розповідає, як поводитися та куди звернутися по допомогу якщо заблукав (за запитаннями вчителя);

називає своє прізвище, ім’я, домашню адресу та адресу школи;

знає телефони зв’язку з батьками;

Розвиток мислення на основі формування вмінь аналізувати та визначати дії, у разі коли заблукав та у випадках намагань незнайомців проникнути в оселю.

Формування елементів самостійності у діяльності (телефонування батькам у разі небезпеки; визначення поведінки у разі небезпеки (при намаганнях незнайомців проникнути в оселю)).

Формування уявлення про небезпеку самостійної прогулянки.

Розвиток пам’яті під час запам’ятовування домашньої адреси, адреси школи, телефонів батьків тарятувальних служб.


13.




Безпечний відпочинок.

Ігри та розваги влітку (катання на велосипедах, самокатах, ігри на дитячих майданчиках), взимку (катання на санчатах, лижах, ковзанах). Правила безпеки поведінки під час ігор та розваг влітку, взимку.

Вибір безпечних місць для розваг. Причини травм та запобігання травмуванню під час відпочинку (удари, синці, порізи, подряпини).

Відпочинок на природі.

Відпочинок у лісі. Предосторога під час збирання рослин, ягід, грибів. Наслідки необережного поводження з вогнем у лісі. Небезпека заблукати.

Відпочинок біля води. Правила безпечної поведінки на воді, біля води.

Запобігання сонячним опікам та тепловим ударам під час відпочинку влітку. Ознаки сонячних опіків. Запобігання обмороженню та переохолодженню під час відпочинку взимку. Ознаки переохолодження та обмороження.

Небезпека контактування з тваринами (свійськими, бродячими, дикими.) Укуси комах (оса, бджола, комар, кліщ тощо). Захист від комах. Звернення по допомогу при укусах тварин та комах.


розповідає про види літнього та зимового відпочинку;

знає місця, безпечні для відпочинку;

називає причини травм та правила запобігання травмуванню під час відпочинку (за допомогою вчителя);

наводить приклади відпочинку на природі;

має початкові знання про обережність під час збирання рослин, ягід, грибів, про небезпеку необережного поводження з вогнем у лісі;

знає правила безпечної поведінки під час відпочинку влітку біля води та зимового відпочинку;

називає ознаки сонячних опіків, переохолодження, обмороження (за допомогою вчителя);

визначає небезпеку контактування з тваринами;

має уявлення про захист від укусів комах;

розповідає про звернення по допомогу при укусах тварин та комах;

Розширення знань про безпечні місця та види літнього, зимового відпочинку.

Розвиток мислення на основі формування вмінь аналізувати причини травм та робити висновки щодо правил запобігання травмуванню.

Формування початкових понять про обережність під час збирання рослин, ягід, грибів, небезпеку поводження з вогнем у лісі.

Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування та відтворення безпечної поведінки під час відпочинку влітку біля води та зимового відпочинку.

Розвиток мислення на основі формування умінь визначати небезпеку контактування з тваринами.



3 клас (17,5 год., 0,5 год. на тиждень)



п/п

К-ть

Год.

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно- розливальної роботи




7,5 год.

Розділ І. Людина і здоров’я.

1.




Здоров’я і хвороби.

Хвороби від брудних рук:

- гострі шлункові інфекційні хвороби (дизентерія);

- глисні хвороби (глисти).

Ознаки шлункових інфекцій та глисних хвороб. Запобігання шлунковим інфекціям та глисним хворобам:

- миття рук із милом перед їжею, після відвідування туалету, приходу з вулиці, контактування з тваринами;

- миття овочів та фруктів перед вживанням;

- користування індивідуальним посудом та столовими приборами;

- вживання чистої кип’яченої води (небезпека вживання сирої води тощо.)


Учень:

має початкові уявлення про шлункові інфекції та глисні хвороби;

визначає їх ознаки (за допомогою вчителя);

знає та дотримується правила запобігання шлунковим інфекціям та глисним хворобам;

знає про небезпеку вживання сирої води;

дотримується правил користування індивідуальним посудом та столовими приборами;

уміє самостійно мити овочі та фрукти;

пояснює, в яких випадках треба обов’язково мити руки;


Формування уявлень про шлункові інфекції та глисні хвороби.

Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил запобігання інфекціям.

Виховання елементів самостійності в діяльності (миття рук, овочів, фруктів, користування індивідуальним посудом та столовими приборами).




2.




Здоров’я і харчування.

Продукти харчування, які потрібні для росту та розвитку дитячого організму (продукти харчування багаті на поживні речовини, вітаміни).

Щоденне вживання води (під час пиття, з рідкою їжею, овочами, фруктами). Значення чистої води для здоров’я людини.

Українська кухня. Традиційні українські страви.



має початкові знання про потребу організму в поживних речовинах та вітамінах;

називає продукти харчування багаті на поживні речовини та вітаміни (за допомогою вчителя);

пояснює значення води для здоров’я людини (за допомогою вчителя);

називає традиційні українські страви, розпізнає їх за назвами, розповідає, які страви вживають у родині (за запитаннями вчителя);

Збагачення, уточнення словника новими словами-назвами складових частин продуктів харчування (поживні речовини, вітаміни) та назвами традиційних українських страв.

Розвиток мислення на основі формування вміння розпізнавати та називати традиційні страви української кухні.


3.




Рух і здоров’я.

Фізичні вправи й спорт (легка атлетика, гімнастика, футбол, баскетбол, плавання, спортивні естафети тощо). Оздоровче значення фізичних вправ й спорту для фізичного розвитку школярів. Фізичні вправи – засоби профілактики різних захворювань (застудні захворювання, порушення опорно-рухового апарату), формування правильної постави. Правильне виконання фізичних вправ – основна умова їх користі для організму.

Вправи для збільшення росту.

Значення свіжого повітря під час занять спортом.

Правила поведінки у спортивному залі та на спортивному майданчику. Запобігання травматизму під час виконання фізичних вправ.

має початкові знання про фізичні вправи та види спорту, називає їх (за допомогою вчителя);

розуміє оздоровче значення фізичних вправ та спорту;

має уявлення про профілактику різних захворювань та формування правильної постави засобами фізичних вправ;

виконує фізичні вправи за наслідуванням;

пояснює значення свіжого повітря під час спортивних занять;

має уявлення про загрозу одержання травм під час спортивних занять;

знає та дотримується правил запобігання травматизму під час спортивних занять за нагадуванням учителя;


Збагачення початкових понять та уявлень про фізичні вправи, види спорту, профілактику захворювань та формування правильної постави.

Розвиток зосередженості уваги впродовж виконання фізичних вправ, гри в спортивні рухливі ігри.

Формування вміння координувати власні дії з діями інших учасників спортивних ігор.

Формування звички правильної постави на основі знань про правильне виконання фізичних вправ.

Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування та відтворення правил поведінки під час виконання фізичних вправ та занять спортом.

Розвиток концентрації уваги та швидкості реакції під час спортивних ігор.


4.




Здоров’я у сім’ї.

Піклування про збереження та зміцнення здоров’я в родині. Обов’язки членів родини. Сімейні традиції щодо забезпечення здорового способу життя ( спільне виконання домашніх справ, дотримання розпорядку дня та правил особистої гігієни, спільний відпочинок та заняття фізкультурою тощо).

Піклування про найменших та найстарших членів родини.

знає та називає обов’язки членів родини;

наводить приклади сімейних традицій щодо забезпечення здорового способу життя;

розповідає як у родині піклуються про найменших та найстарших членів сім’ї (за малюнковою опорою);


Розширення уявлення про сімейні традиції щодо забезпечення здорового способу життя.

Розвиток мислення та мовлення на основі формування вмінь визначати обов’язки членів родини.

Виховання позитивного ставлення до членів сім’ї.

Виховання позитивних якостей особистості (охайності, самостійності, співчуття, доброти, взаємодопомоги).


5.




Настрій, поведінка, звички та їх значення для здоров’я людини.

Значення настрою для здоров’я людини, позитивні та негативні почуття (радість, сум, незадоволення, страх, щастя, задоволення, гнів, заздрість, сором, образа тощо). Уміння контролювати свої почуття, створювати гарний настрій.

Правила спілкування з дорослими. Взаємовідносини з друзями. Правила товаришування, вибір друзів.

Шкідливі звички – тютюнопаління, токсикоманія. Шкідливий вплив нікотину та токсичних речовин на здоров’я людини.



пояснює значення настрою для здоров’я людини (за допомогою вчителя);

розпізнає позитивні та негативні почуття (за запитаннями вчителя);

має уявлення про необхідність вміння контролювати свої почуття, знає та дотримується правил спілкування з дорослими та товаришами;

має початкові знання про шкідливий вплив тютюнопаління та токсикоманії, неприпустимість вживання нікотину та токсичних речовин;



Збагачення уявлення про настрій та його вплив на здоров’я людини.

Розвиток емоційної сфери на основі формування вмінь розпізнавати і визначати позитивні та негативні почуття (радість, сум, незадоволення страх, щастя, задоволення, гнів, заздрість, сором, образа тощо).

Розвиток уміння контролювати свої почуття.

Формування навичок культури спілкування з дорослими та товаришами.




8 год.

Розділ ІІ. Основи безпеки життєдіяльності.

6.




Безпечна поведінка у школі.

Причини травматизму у школі (порушення правил поведінки у школі, бійки, небезпечні предмети, принесені з дому (гострі, ріжучі, колючі предмети, ліки, побутова хімія тощо)).

Правила попередження травматизму у школі. Звернення по допомогу при травмах.

Надзвичайна ситуація у школі (пожежа, аварійна ситуація, наслідки стихійного лиха). Екстрена евакуація зі школи. Правила поведінки під час евакуації. Знайомство з поняттям “паніка”. Дії під час паніки.


знає причини та правила попередження травматизму у школі;

знає до кого звернутися по медичну допомогу при травмах;

має загальні уявлення про можливі надзвичайні ситуації у школі, правила поведінки у разі їх виникнення та під час евакуації зі школи;

має початкові уявлення про поняття “паніка”;

Розвиток мислення на основі формування вмінь визначати

причини та шляхи попередження травматизму у школі;

Формування початкового уявлення про можливі надзвичайні ситуації у школі, правила поведінки у разі їх виникнення, евакуацію, поняття “паніка”.

Збагачення словникового запасу новими словами та виразами (евакуація, паніка, надзвичайна та аварійна ситуації, стихійні лиха).


7.




Безпека пішоходів.

Дорога з обмеженою оглядовістю (крутий поворот дороги; перешкоди, які заважають оглядовості дороги; активний автомобільний рух). Правила переходу дороги з обмеженою оглядовістю.

Місця виїзду автомобілів із дворів, автостоянок (небезпека для пішоходів).

Дорога за несприятливих умов:

- недостатня видимість на дорозі (опади, туман, сутінки, темна пора доби тощо);

- дорога зі слизькою поверхнею (дощ, сніг, ожеледиця).

Правила переходу вулиці за несприятливих умов.

Маршрут до школи. Небезпечні місця по дорозі до школи (будівельні майданчики, траншеї, канави, ями, каналізаційні люки, ремонт дороги).


має загальне уявлення про дорогу з обмеженою оглядовістю, дорогу за несприятливих умов;

визначає правила переходу дороги з обмеженою оглядовістю, дороги за несприятливих умов (за запитаннями вчителя);

розповідає про свій маршрут до школи;

наводить приклади небезпечних місць по дорозі до школи, пояснює небезпеку цих місць (за допомогою вчителя);

Формування загального уявлення про дорогу з обмеженою оглядовістю, дорогу за несприятливих умов.

Розвиток мислення та зв’язного мовлення шляхом навчання давати відповіді на запитання при визначенні правил переходу доріг з обмеженою оглядовістю та дороги за несприятливих умов.

Розвиток сприймання, уваги та формування навичок визначення послідовності дій під час переходу доріг з обмеженою оглядовістю та за несприятливих умов.

Конкретизація уявлень про небезпечні місця на маршруті до школи.


8.




Безпека у населеному пункті.

Пожежонебезпечні предмети та речовини. Неприпустимість розваг з сірниками, горючими та легкозаймистими предмети або речовинами.

Небезпечні знахідки. Дотримання правил поведінки у разі знахідки незнайомого (небезпечного) предмета.

називає пожежонебезпечні предмети та речовини за допомогою вчителя;

має початкові знання про небезпеку ігор з сірниками, горючими та легкозаймистими предмети або речовинами;

знає правила поведінки у разі знахідки незнайомого предмета;


Розширення понять про небезпеку ігор з пожежонебезпечними предметами та речовинами.

Розвиток мислення та зв’язного мовлення шляхом навчання давати відповіді на запитання при визначенні правил поведінки з незнайомими (небезпечними) предметами.


9.




Безпека пасажирів.

Пасажири. Види громадського транспорту:

- наземний транспорт (автобус, тролейбус, трамвай, маршрутне таксі);

- підземний транспорт (метро).

Призначені місця зупинок наземного громадського транспорту (облаштування та позначення зупинок, правила очікування транспорту, посадки та висадки пасажирів на зупинці).

Правила поведінки пасажирів у салоні громадського транспорту:

- триматися за поручень;

- не штовхатися, не пустувати, не розмовляти голосно в салоні;

- не заважати водію;

- поступатися місцем інвалідам, пасажирам з дітьми, вагітним жінкам, людям похилого віку;

- готуватися до виходу заздалегідь;

- не перешкоджати зачиненню дверей, не спиратися на них;

- не висовуватися з вікон;

- не вистрибувати з транспорту, що рухається.


пояснює, хто такі пасажири;

знає види громадського транспорту, наводить приклади;

може розповісти про види транспорту, якими користується щоб дістатися до школи (за запитаннями вчителя);

розуміє призначення місць зупинок наземного транспорту;

розповідає про облаштування зупинок наземного транспорту(за малюнковою опорою);

називає правила посадки та висадки пасажирів на зупинці (за допомогою вчителя);

дотримується правил поведінки у салоні громадського транспорту;




Формування понять про пасажирів, види громадського транспорту, призначені місця зупинок.

Розвиток зв’язного мовлення на основі навчання давати відповіді на запитання про види транспорту, якими користується та правила посадки та висадки пасажирів.

Розвиток образної пам’яті на основі вивчення облаштування зупинок наземного транспорту.

Виховання ввічливості, організованості та дисциплінованості.


10.




Безпека вдома.

Правила користування водопровідною мережею. Пошкодження водомережі. Небезпека від води. Правила поведінки при пошкодженні водомережі (перекрити кран, повідомити дорослих).

Небезпека від газу. Заборона щодо самостійного користування газовими приладами. Правила користування газовою плитою (не залишати ввімкнену плиту без нагляду, перевіряти чи закриті крани, регулярно провітрювати кухню). Правила поведінки, коли відчувається запах газу у приміщенні:

- не вмикати світло та електроприлади;

- не запалювати сірники;

- повідомити дорослих;



  • негайно відкрити вікно.

має початкові знання про небезпеку від води, газу;

називає правила безпечного користування водою та газом;

знає:


- правила поведінки при пошкодженні водомережі та коли відчувається запах газу;

- правила користування газовою плитою.




Формування початкового уявлення про користування водопровідною мережею та газовими приладами.

Розвиток сприймання та мислення на основі формування вміння визначати небезпеку при пошкодженні водомережі та коли відчувається запах газу.

Виховання особистісних якостей (уважності, обережності, спостережливості).





11.




Особиста безпека.

Правила поведінки при зустрічі з незнайомими людьми на вулиці. Небезпечні знайомства. Відмова від пропозицій незнайомців погуляти, покататися в машині. Небезпека запрошення додому незнайомих або малознайомих людей за відсутності батьків.

Небезпечні зустрічі з незнайомцями у під’їзді.

Ліфт. Правила безпечного користування ліфтом:

- не заходити у ліфт із незнайомцями;

- перевірити наявність кабіни ліфта;

- не перевантажувати ліфт;

- не намагатися вийти з кабіни, якщо ліфт застряг.


має уявлення про небезпечні знайомства та небезпечні зустрічі з незнайомцями на вулиці, у під'їзді, у ліфті;

знає правила поведінки при зустрічі з незнайомими людьми на вулиці, у під'їзді;

пояснює небезпеку пропозицій незнайомців, запрошення додому незнайомих людей (за запитаннями вчителя);

розповідає про правила безпечного користування ліфтом (за малюнковою опорою);

Формування елементів самостійності в діяльності на основі визначення правил поведінки при зустрічі з незнайомими людьми (на вулиці, у під’їзді, у ліфті).

Розвиток мислення на основі формування вмінь аналізувати та визначати небезпеку пропозицій незнайомців.

Розвиток пам’яті та мовлення на основі засвоєння правил користування ліфтом.






2 год.

Розділ ІІІ. Довкілля.

12.




Природні стихійні лиха.

Поняття про стихійні природні лиха.

Гроза, снігопад, ожеледиця, повінь.

Гроза (грім, блискавка, вітер, дощ). Небезпечність грози для людини. Правила безпечної поведінки під час грози вдома, на вулиці, у лісі, у полі, у воді.

Снігопад, ожеледиця. Правила безпечної поведінки під час снігопаду на вулиці. Правила безпечного пересування вулицею та переходу дороги при час ожеледиці.

Повінь. Місця, де найчастіше буває повінь (населені пункти, розташовані біля річок). Наслідки повені.

Евакуація людей під час повені. Попередження про початок евакуації. Допомога рятувальних служб.

володіє початковими уявленнями про природні стихійні лиха;

називає ознаки грози, снігопаду, ожеледиці, повені (за запитаннями вчителя);

визначає місця, де найчастіше буває повінь, та розповідає про її наслідки (за малюнковою опорою);

називає правила безпечної поведінки під час грози, снігопаду, ожеледиці, повені (за допомогою вчителя);

має уявлення про евакуацію людей під час стихійних лих;

знає про існування рятувальних служб;

Формування початкових уявлень про природні стихійні лиха.

Розвиток сприймання на основі вивчення ознак грози, снігопаду, ожеледиці, повені.

Розвиток мислення на основі виявлення причинно-наслідкових зв’язків між природними стихійними лихами та їх наслідками.

Збагачення словникового запасу назвами погодних явищ (гроза, грім, блискавка, снігопад, ожеледиця, повінь тощо).

Розширення уявлення про евакуацію людей та роботу рятувальних служб.




13.




Аварійні ситуації.

Поняття аварії (надзвичайні ситуації спричинені діяльністю людини).

Види аварійних ситуацій ( транспортні аварії, аварії на підприємствах).

Автомобільні аварії - загроза для життя і здоров’я людини. Причини автомобільних аварій (грубі порушення правил дорожнього руху водіями та пішоходами).

Виконання правил дорожнього руху - запобігання автомобільним аваріям.

Допомога рятувальних служб (міліція, швидка медична допомога, пожежна охорона).

Правила поведінки під час аварійної ситуації, виконання рекомендацій рятувальників.

має початкове уявлення про аварійні ситуації;

називає види аварійних ситуацій (за запитаннями вчителя);

визначає причини та правила запобігання автомобільним аваріям (за допомогою вчителя);

знає про допомогу рятувальних служб;

Формування початкових понять про аварійні ситуації.

Розвиток мислення на основі формування вмінь аналізувати та визначати причини аварій.

Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування видів аварійних ситуацій, правил поведінки під час аварії.



Каталог: markova
markova -> Міністерство освіти І науки україни навчальні програми для спеціальних загальноосвітніх шкіл інтенсивної педагогічної корекції я І україна
markova -> Образотворче мистецтво
markova -> Програма з музики для загальноосвітньої школи для дітей з тяжкими з порушеннями мовлення (2 4 класи) пояснювальна записка
markova -> Пояснювальна записка Навчальний предмет "Українська мова"
markova -> Програма з математики для спеціальної загальноосвітньої школи для дітей з важкими порушеннями мовлення пояснювальна записка
markova -> Математика пояснювальна записка
markova -> Основи здоров'Я (2-4 класи) Пояснювальна записка
markova -> П/п Фонематична
markova -> Я і україна Київ 2005 Пояснювальна записка


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал