Мову вивчай, а пильно про неї знай (свято рідної мови)



Скачати 107,42 Kb.
Дата конвертації02.01.2017
Розмір107,42 Kb.

Cценарій


на тему:

Мову вивчай, а пильно про неї знай (свято рідної мови)


Вчитель: Доброго дня, вам дорогі вчителі та учні. Ми раді вітати вас на нашому святі рідної мови. Про неї ми скажемо теплі і ніжні слова. Ми виберемо найкращі і наймилозвучніші мелодії пісень та мелодійні звуки української мови.

1 Учень: Рідна моя мова, поетична пісенна,

Пелюсткова і ніжна, як спів солов’я,

Як народу душа: щира, добра, натхненна,

Ти найкраща у світі, бо рідна моя!



1 Учениця: Скільки в мові тепла і палкого кохання!

Туги й щастя дзвінкого, і світла душі,

Та іскристої радості і шанування,

Що, хоч просто говориш – виходять вірші!



1 Учень: То струмочком дзвенить, то сміється й співає,

То іскринками гумору враз спалахне.

Скільки слів в тобі є, лиш Господь один знає.

Мово рідна моя, ти к сонечко ясне.



1 Учениця: Бо слова твої серця уміють зігріти,

Приголубити, втішити можеш одна.

Мова рідна, ну як нам тебе не любити?

Ти весела і ніжна неначе весна!



Ведучий. Так. Кожному народу дорога його мова. Рідна мова дорога людині, як саме життя” – говорить народна мудрість.

Без мови не може існувати народ, його культур. Ми – українці – горді з того, що маємо свою державу, свою мову, волю. Кожен із нас – патріот своєї країни, бо любить її, поважає її закони, кожен повинен боротися за чистоту рідної мови.



Ведуча: Хоч як не глумилися із нашої мови, принижували і забороняли, нехтували не хотіли слухати і чути її, сьогодні вона відроджується, бо й не змовкала в устах патріотів рідного слова, звучала в народній пісні, у далеких куточках світу, де живуть українці в діаспорі, бо люди берегли її, як перлину, що колись заговорили нею на повний голос.

2 Учень: Мово моя, ти пречиста і славна,

трепетна наче ранкова роса.

Все в тобі є: і багатств, й краса!

3 Учень: Мовою рідною я розмовляю,

Вільно живу я у рідному краю.

І Україну мою прославляю,

Вірність і серце я їй віддаю.



Ведучий: Наша мова така ж багата як і природа. Кажуть: “Без верби і калини – нема України”. Отож символами для нас є природа, ось така вербова гілка і калина. Так крім цього, ще є і інші символи такі як, пишеться, барвінок і мальви.

Ведуча: Так, колись біля кожної української хати ріс пишний кущ калини, садок звеселяли мальви і барвінок, а пшениця колосилася на розлогих полях.

  • Ой, то здається хтось стукає у наші двері. – А давайте, друзі, поглянемо!

  • Ой, та це ж наша чудова подруга Калина та Барвінок.

  • Ми раді вітати вас на нашому скромному, водночас щирому святі.

Барвінок: Ми йшли мимо і вирішили завітати. Бо наша подруга бджола щойно нам розповіла про цікаве свято. Ми з Калиною ішли і ось до вас сюди прийшли.

Калина: Чи дозволите ви нам, приєднатися до вас, про нашу мову солов’їну, послухати ніжних пісень.

Ведучий: О, так, звичайно, присідайте, і нам, розповідайте як школі в вас навчання.

Барвінок: Так. Вчуся я тепер у школі,

Вчу всі знаки в рідній мові.

Крапку кому і тиру

В нас ніхто не відбере.

Знаю Оклик і дві крапки.

І лапки – пташині лапи.

До наук охочий я,

Але хочу більше знати.

То ж дозвольте, юні друзі,

З вами разом працювати.



Ведуча: Нумо ж друзі візьмемо нашого Барвінка, щоб він і надалі вивчав рідну мову. А ти, що нам скажеш Калино.

Калина: Моя мова, найчистіша криниця,

Є і краса, і багатство в ній.

В радості, в щасті, у тихій журбі.

Ось такою і є наша мова, вона ніжна і мелодійна.



Пісня “Наша мова”.

Ведучий: Ой, яка чудова, мелодійна українська мова.

Ти з джерела і струмочка дзвінкого,

З лісі і поля, з квіток і роси.

З лугу розквітлого, з неба ясного,



Ведуча: За допомогою різних природних явищ, кожної пори року, людські почуття можна описати українською мовою. Саме у віршах змалювати чудові картини власного природного відчуття краси і духовності.

2 Учениця: Ой яка чудова українська мова!

Де береться се це, звідкіля і як?

Є в ній ліс, лісочок, пуща, гай, діброва,

Бір, переліс, чорноліс. Є іще й байрак.



4 Учень: Весь всесвіт в мові розмістився,

Весь світ чарівний в ній звучить!

У мові сонцем заіскрився,

Щоб у чудових звуках жить.



5 Учень: Наша Мати – Україна,

її мова солов’їна,

Наша мова ніжні, ласкава,

Наша мова багато, цікава.



6 Учень: Наша мова квітуча, барвиста,

Наша мова прекрасна і чиста.

Наша мова як джерельце дзюрчить,

Наша мова красиво звучить.


7 Учень: Мово рідна, слово рідне


хто вас забуває, той

у грудях не серденько,

тільки камінь має.

8 Учень: Її – незміряно багату,

Дзвінку і ніжну, і завзяту,

Як день сьогоднішній чудовий,

Люблю, люблю вкраїнську мову.



Пісня: “Це моя Україна”.

9 Учень: Бо рідна мова, наче мати,

Снагу і силу нам дає.

Нам стежку в світ дано топтати,

Поки в нас рідна мова є.



Ведучий: Цю ніжну і чисту мову дала нам мати, починаючи від перших днів нашого життя, вона вчила нас нею слова промовляти. Рідною українською мовою.

У тій мові ми співаєм,

В ній казки ми кажем,

У тій мові нам минувшість

Нашу відкриваєш.

Ведуча: Ми про мову всього не сказали,

Ми згадали лиш краплю роси,

Тож тому плекаймо діти,

Рідну свою мову.

Вчімося складно говорити

Своїм рідним словом.



2 Учень: Спасибі доле, що нам судила

У цьому краї пізнати світ.

Спасибі нене, що нас навчила,

Дзвінкої мови з дитячих літ.



3 Учень: Але про мову ми всього не сказали,

ми про прислів’я не згадали.

Давайте Барвінку, Калино розкажіть нам прислів’я.

Барвінок: Від доброго слова і лід розмерзає.

Калина: Слово – не горобець, вилетить – не впіймаєш.

Барвінок: Шабля ранить голову, а слово – душу.

Калина: Не кидай слова на вітер.

Барвінок: І від солодких слів гірко буває.

Ведучий: Дуже гарні прислів’я. Ви старанні учні. Отож ви будете вчитися з нами у нашому дружньому класі.

А зараз дружньо заспіваємо пісню.


Пісня “Україні”


Ведуча: Ось наше свято, яке охопило лише маленьку часточку, розповідей про незрівнянну Рідну мову.

Усі разом: Рідної мови усі ви навчайтесь

І ніколи її не цурайтесь.



Вчитель: Ми дуже вдячні вам. За те, що ви завітали на наше свято. Свято мови будемо відзначати 9 листопада. Тоді коли наша школа писатиме олімпіаду до Яцика. Отож, бажаю вам, учні, чудово підготуватися до конкурсу.

Дякуємо вам за увагу.



Пісня “Хай в вас і в нас все буде гаразд”.

Інтелект-шоу
“Ерудит”



сценарій свята

Добрий день, любі учні та гості нашого інтелект-шоу “Ерудит”. Сьогодні учні 5 класу, утворять дві команди, і проявлять свої змагання з української мови та літератури, а також і географії. В деякій мірі ми задіяли сюди і історію. Отож, кожен з учнів готувався до нашого шоу (у команді по 6 учнів).



(Два учні підраховують бали і записують їх на білому листку, один із учнів спостерігає за ходом дій).

Ви виготовили назви до команд, а також вибрали для себе костюми. Ми, і особисто я вдячна батькам за гарну допомогу свої дітям і за т, що ви завітали на наше шоу.

Отож, розпочнемо.

Перший тур це вибірковий, у командах залишаться найсильніші і будуть змагатися далі.

1 тур.


  1. Скільки людей тягнуло ріпку?

а) 3; б) 4; в) 5; г) 6.

  1. Що не роблять з пшениці?

а) борошна; б) плову.

  1. Яка країна найбільша у світі?

а) Китай; б) Україна; в) Росія; г) США.

  1. Хто з письменників був учителем?

а) О.Пушкін; б) В.Сухомлинський; в) Л.Українка.

  1. Скільки є службових частин мови?

а) ; б) 3; в) 5.

  1. У якому рядку всі слова – іменники:

а) рух, завдання, бігти;

б) дія; молодий, життя;

в) звертання, сміливість, читання.


  1. Виберіть основні ознаки тексту у одному з рядків;

а) розповідь, задум, тема;

б) задум, зв’язність, задум;

в) задум, зв’язність, завершеність.


  1. Яким буває текст?

а) розповідним, описовим, нудним;

б) розповідним, описовим, роздумом;

в) цікавим, розповідним, роздумом.


  1. Хто написав казку “Хуха Моховинка”?

а) Василь Королів-Старий;

б) Іван Франко.

в) Іван Липа.


  1. Хто був першим президентом України?

а) В.Хмельницький;

б) Л.Кучма;

в) М.Грушевський.

Отож. Робимо підсумки.

Команда Кмітливі – 5 балів;

Команда Цікавинки – 5 балів;

- Молоді. А зараз перейдемо до 2 туру. У якому, я показую малюнок, ви не називаючи що це пояснюєте нашому Дімі, а він повинен за вашими ознаками і мімікою назвати що це. На це завдання 1 хвилина, більш малюнків більше балів.

Команда “Цікавинки”, виберіть когось одного хто буде жестами і мімікою чи подібним словом пояснювати намальований малюнок.



  1. Клоун; 2) Мавпа; 3) Квіти; і інші.

Команда “Кмітливі” ваш час пішов.

  1. Ведмідь; 2) Принцеса; 3) Рукавичка; інші.

“Цікавинки” – малюнків;

“Кмітливі” – малюнків;

За 2 тури зробимо підсумки.

Отож, команда ... перемагає.

Зараз вам буде дано 4 теми, а ви виберете одну і будете відповідати на запитання, кожен.

Теми: Українська мова;

Українська література;

Географія.

3 тур

Українська мова:


  • Скільки букв в українському алфавіті? (33)

  • Назвіть три види за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні);

  • Які речення бувають за емоційним забарвленням? (Неокличні, окличні).

  • Скільки є типів присудків? (3)

  • Як називаються головні і другорядні члени речення? (підмет, присудок, додаток, означення, обставина).

  • Скільки є відмінків в українській мові? (6-7).

Українська літератури:

  • Пригадайте назву розділу який ви зараз читаєте з підручника “Укр. літ.”? (Світ фантазії і мудрості).

  • Хто написав вірш “Любіть Україна, як сонце любіть, як сонце і вітер і трави...”? (Володимир Сосюра)

  • У якого письменника-казкаря згадується “Фарбований лис”? (Івана Франка).

  • Хто такі Потерчата, чия це душа? (Душі дітей, що вмерли нехрещеними).

  • Хто обдарував Близнят гарними дарунками? (Доля).

  • Хто написав казку “Цар Плаксій та Лоскотон”? (Василь Симоненко).

Географія:

  • На якому материку знаходяться Єгипетські піраміди? (В Африці).

  • У якій країні найбільша кількість населення? (У Китаї).

  • Скільки материків є на планеті? (6)

  • Який з материків найбільший (Євразія)

  • Який океан є найбільший? (Тихий океан)

  • Скільки гектарів має Тисовий заказник? (208 га).

  • Кмітливі ви обираєте, яку з тем?

  • Цікавинки, яким буде ваш вибір?

  • Отож розпочнемо. На це завдання по 5 хв. для команд.

  • Добре, команди справилися із завдання.

І 4 туром буде перевірка домашнього завдання:

1 команда

2 команда

Оцінюємо так, кожна команда дає список своїх написаних назв віршів Т.Г.Шевченка, а за їх кількістю і буде визначено кількість балів.

На це завдання 1 хвилина.

Команди, будьте уважні. Час пішов.



  • Ну що ж, зараз наші помічники підрахують бали і ми оголосимо переможця.

Отже, переможцем нашого шоу стала команда ... .

Кмітливі”

Бали

1 тур




2 тур




3 тур




4 тур




Загальна кількість балів






Цікавинки”

Бали

1 тур




2 тур




3 тур




4 тур




Загальна кількість балів





База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка