Методичні рекомендації керівникам знз щодо організації та змісту роботи шкільного методичного кабінету Основними



Скачати 72,47 Kb.
Дата конвертації23.01.2017
Розмір72,47 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ВІДДІЛУ ОСВІТИ МАЛИНСЬКОЇ РДА
Методичні рекомендації
Рекомендації керівникам ЗНЗ щодо організації та змісту

роботи шкільного методичного кабінету

Основними завданнями діяльності шкільного методичного кабінету є:

  • надання допомоги вчителям у підвищенні фахового рівня і педагогічної майстерності;

  • координація змісту, форм і методів самоосвіти вчителів та колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів для того, щоб спрямовувати їх на вирішення проблем, які стоять перед освітою;

  • пропаганда досягнень педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.


Шкільний методичний кабінет веде таку роботу:

  • створює умови для самоосвітньої індивідуальної роботи вчителів, забезпечує їх необхідною науково-методичною літературою, організовує для них консультації;

  • розглядає і рекомендує до затвердження план роботи методичних об'єднань учителів;

  • допомагає в організації роботи шкільних теоретичних семінарів для вчителів та інших форм колективної методичної роботи;

  • організовує роботу з надання методичної допомоги молодим учителям;

  • пропагує перспективний педагогічний досвід шляхом підготовки і проведення шкільних педагогічних читань, науково-практичних конференцій, організації педагогічних виставок, творчих звітів учителів, випуску методичних бюлетенів, взаємо відвідування уроків тощо.

У шкільному методичному кабінеті мають бути такі матеріали:


1.Нормативно-правові документи:

Конституція України, законодавство про освіту, урядові документи з питань освіти, рішення колегій, накази та інші інструктивно-нормативні документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, районного (міського) методичного кабінету;

керівні документи з питань педагогіки та психології;

положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи;

інформаційні збірники Міністерства освіти і науки України.
2. Шкільні нормативно-правові документи:

наказ про організацію методичної роботи в поточному навчальному році;

навчальний план школи;

перспективний, річний плани роботи школи;

графік навчального процесу;

графіки контрольних, практичних, лабораторних, залікових робіт;

розклад навчальних занять, індивідуальних занять, занять з учнями вдома;

документація з підвищення кваліфікації педагогів;

матеріали роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемою.
3. Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу:

список підручників, за якими працює школа;

робота методичної ради школи (план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради);

робота методичних об'єднань (по кожному методоб'єднанню окрема папка): план роботи, протоколи засідань, методичні розробки, зразки наочності, тарифікація вчителів, які працюють у даному методоб'єднанні;

матеріали діяльності інших форм методичної роботи (творчих груп, семінарів-практикумів, проблемних семінарів, творчих звітів учителів тощо);

робота з молодими вчителями;

матеріали вивчення, узагальнення та поширення кращого педагогічного досвіду;

тематичні папки: сучасний урок; методичні технології; загальна дидактика; організація виховної роботи; загальна методика викладання; зразки оформлення шкільної документації; матеріали районного методичного кабінету, обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників;

банк даних (картотека) педагогічних знахідок, досвіду освітніх технологій.
4. Основні навчально-методичні матеріали в навчальних предметів:

дидактичні матеріали, матеріали для організації контролю навчальних досягнень;

аналітичні матеріали шкільного моніторингу за кожним із навчальних предметів (результати зрізів, діагностики, поточних та підсумкової атестацій);

анкети, схеми аналізів (типи і види уроків із різних предметів, типи і види аналізів, картки-схеми для самоаналізу);

методичні розробки вчителів;

нормативи оцінювання учнів із різних навчальних предметів;

питання єдиного орфографічного режиму;

методичні рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів;


5. Діагностична робота:

моніторинг аналітичної діяльності вчителів (анкетування різного рівня, результати самоаналізу уроків та аналіз уроків своїх колег);

результати діагностики педагогічного колективу (анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);

матеріали атестації вчителів, роботи з молодими спеціалістами.


6. Позакласна робота:

плани роботи предметних гуртків, факультативів;

орієнтовна тематика наукових учнівських робіт; ,

матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів;

матеріали на допомогу класним керівникам, вихователям груп подовженого дня.
7. Папки з матеріалами науково-практичних конференцій, педагогічних читань, семінарів.
8. Бібліотека методичного кабінету:

підшивки загальнопедагогічних газет і журналів;


9. Картотеки:

статей періодичної преси на педагогічні теми;

керівних і нормативних документів про освіту;

обліку перспективного педагогічного досвіду;

роботи над науково-методичною проблемою школи тощо.
До обладнання методичного кабінету належить і система постійних та динамічних стендів:

«Вісті з уроків»;

«План-графік методичного навчання педагогічного колективу на навчальний рік»;

«Радимо прочитати, ознайомитися»;

«Принципи організації навчального процесу»;

«Модель навчальної діяльності учнів»;

«Готуємось до атестації вчителів (засідання педагогічної ради тощо)»;

«Адреси перспективного педагогічного досвіду»;

«Головні чинники, які впливають на якість організації навчально-виховного процесу».

Успіх роботи шкільного методичного кабінету значною мірою залежить від того, як вона спланована. Це планування має проводитись у тісному зв'язку із загальношкільним і включає такі розділи:
І. Вступ

У вступній частині аналізується методична робота, її роль у педагогічному процесі, рівень роботи методичних об'єднань, інших форм методичної роботи. Робота педколективу над загальношкільною методичною проблемою, її значення для підвищення фахової кваліфікації і педагогічної майстерності вчителів. Вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду. Основні завдання на новий навчає ний рік, які базуються на вимогах директивних і нормативних документів вищих органів освіти.


II. Організаційна робота кабінету

Тут доцільно запланувати розгляд і обговорення планів роботи методичних об'єднань, які працюю на базі школи, складання графіків проведення семінарів, відкритих уроків, педчитань, науково-практичних конференцій, предметних тижнів, випуску педагогічних бюлетенів та інформаторів, поповнення кабінету новою методичною та педагогічною літературою тощо.


ІІІ. Підвищення фахового рівня та методичної майстерності вчителів

У цьому розділі слід спланувати такі питання, проведення нарад з керівниками методоб'єднання питань організації їхньої діяльності, вивчення педагогічного досвіду, надання допомоги вчителям в оформленні навчальних кабінетів. Тут доцільно передбачити проведення конкурсів на кращий реферат з досвіду роботи, виготовлення дидактичного матеріалу, посібників, авторських програм. У даному розділі планується керівництво курсовою перепідготовко вчителів. Визначається тематика проблемних семінарів, педчитань, науково-практичних конференцій. Заходи з надання допомоги молодим учителям та педагогам, які атестуються.


IV. Вивчення, узагальнення та впровадження у практику перспективного педагогічного досвіду

У цьому розділі слід конкретно визначити вчителів (а також тематику, проблему), досвід яких буде в вивчатися, і тих, хто вивчатиме (план вивчення досвіду повинен складатися окремо).

Треба визначити педагогів, які будуть працювати над творчим впровадженням досвіду, схваленого Міністерством освіти і науки України, а також досвіду, вивченого і рекомендованого на рівні області, району.
V. Робота методичної ради

Плануються питання, які будуть розглядатися на засіданнях методичної ради. Вони можуть бути різноманітними, зокрема: робота методоб'єднань, окремих предметних кабінетів, курсова перепідготовка педагогів, хід підготовки до атестації, звіти окремих вчителів, робота з наставництва та інше.


VI. Робота бібліотеки

Незалежно від того чи розміщені бібліотека і ме­тодичний кабінет в одному приміщенні, чи в різних, їхня робота повинна тісно поєднуватися.



У цьому розділі необхідно передбачити поповнен­ня книжкового фонду (згідно з видавничими ката­логами), тематик)' виставок книг, виставок-повідомлень про новинки літератури, оновлення тематич­них картотек тощо.
Каталог: metod -> 2016
metod -> Календарно-тематичне планування факультативного курсу «література рідного краю» 1-11 класи 1 клас (17 год)
metod -> Диктанти-вікторини
metod -> Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників
metod -> Методичні рекомендації для навчальних закладів: загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних навчальних
metod -> Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/2017 навчальному році
metod -> Фізична культура
2016 -> Методичні рекомендації Перспективний план роботи школи над єдиною науково-методичною проблемою 1-й рік


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал