Методичні рекомендації для навчальних закладів: загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних навчальних



Сторінка1/3
Дата конвертації02.12.2016
Розмір1,31 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ІНСТИТУТ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ЗМІСТУ ОСВІТИ

ОРГАНІЗАЦІЯ ВЕТЕРАНІВ УКРАЇНИ


ПРО ВІДЗНАЧЕННЯ 65-Ї РІЧНИЦІ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ТА ПЕРЕМОГИ У

ВЕЛИКІЙ ВІТЧИЗНЯНІЙ ВІЙНІ:

ГЕРОЇКО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ ТА СТУДЕНТІВ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ
Методичні рекомендації для навчальних закладів:

загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних навчальних

закладів, вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації

КИЇВ – 2009
Авторський колектив:

Рижкова Р.В. – Голова Комісії по роботі з молоддю Ради Організації ветеранів України, учасниця бойових дій у роки Великої Вітчизняної війни,

Кузнєцова О.В. – завідувачка сектору Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України,

Ївженко Ю.В – завідувач відділу моніторингу дитячих та молодіжних організацій Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України

За загальною редакцією:

Шиловцева Ю.В., доктора історичних наук, професора Голови центру захисту правди історії, учасника бойових дій у роки Великої Вітчизняної війни;

Удалової О.А., старшого наукового співробітника Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, кандидата педагогічних наук.

У збірнику розглядаються питання методичного, нормативно-правового забезпечення діяльності органів освіти щодо героїко-патріотичного виховання учнів та студентів в системі навчально-виховної діяльності органів освіти.

Рекомендується для педагогічних працівників органів освіти, громадських, молодіжних об’єднань та організацій ветеранів.

ЗМІСТ


  1. Основні напрями роботи щодо героїко-патріотичного виховання учнів та студентів…………………………………………………………

  2. Додатки…………………………………………………………

А) нормативно-правові акти………………………………………….

  • Закон України від 20.04.2000 року №1684-ІІІ «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»…………

  • Указ Президента України від 10.12.2008 року №1152 «Про відзначення 65-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»………

  • Постанова Верховної Ради від 13.01.2009 року №842-VI «Про відзначення 65-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні та звільнення України від фашистських загарбників»……....

  • Наказ МОН України від 24.02.2009 року №166 «Про відзначення 65-ї річниці пам'ятних дат Великої Вітчизняної війни»……………...

Б) передовий досвід……………………………………………..

  • Всеукраїнський круглий стіл «Історико-патріотичний вимір участі українського народу у ІІ Світовій війні»…………………

  • план заходів навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області……………………….

  • план заходів Донецького обласного центру туризму та краєзнавства учнівської молоді…………………………………………

  • Всеукраїнська виставка «Музейно-педагогічна палітра України»…….

  • робота музею історичного профілю «Подвиг» при ЗОШ №5 м. Красноармійська Донецької обл…………………………….

  • Положення про участь учнівської молоді Донецької області у обласній історико-краєзнавчій операції «Законом шаноби і любові»…………………

  • Положення про Всеукраїнську історико-краєзнавчу акцію учнівської та студентської молоді «Шляхами подвигу і слави»

Рекомендована література………………………………………………

Основні напрями роботи щодо героїко-патріотичного виховання учнів та студентів

Перспективи розвитку суспільства, успішність будь-яких суспільно-економічних і політичних перетворень у країні залежать від соціального становлення підростаючого покоління. Героїко-патріотичне виховання дітей та молоді визнано в Україні пріоритетним напрямом державної політики. Завдання і зміст цієї роботи визначені Законом України «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років» від 20.04.2000 року №1684-ІІІ, Указом Президента України від 10.12.2008 року №1152 «Про відзначення 65-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років», Постановою Верховної Ради від 13.01.2009 року №842-VI «Про відзначення 65-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні та звільнення України від фашистських загарбників», а також наказом МОН України від 24.02.2009 року №166 «Про відзначення 65-ї річниці пам'ятних дат Великої Вітчизняної війни».



В цьому напрямі Міністерство освіти і науки України постійно працює над виробленням дієвої, продуктивної стратегії побудови системи навчально-виховної роботи в навчальних закладах освіти, а також активно бере участь у напрацюванні, розробці та втіленні в життя державних програм.

Враховуючи вищезазначене, Міністерство освіти і науки України рекомендує проводити навчально-виховні заходи, присвячені 65-й річниці визволення України та Перемоги у Великій Вітчизняній війні, під гаслом: «Подвигу жити в віках!».

При проведенні організаційно-педагогічної діяльності рекомендується звернути особливу увагу на підступність нападу нацистської Німеччини, розкрити її плани щодо України; героїзм та патріотизм радянського народу, змалювати запеклі бої перших днів (підкріпити місцевим матеріалом); розповісти про труднощі перебудови народного господарства на воєнний лад.

В процесі навчально-виховної роботи з учнями та студентами наголошувати, що джерелом бойової відваги воїнів була любов до Батьківщини, своєї рідної землі. Хоробрість і відвага, стійкість і мужність, самовідданість і готовність до самопожертвування в ім’я перемоги були нормою для більшості воїнів (навести приклади, особливо ті, що розповідають про подвиги дітей і молоді).

Крім того, необхідно розкрити подвиг оборонців та визволителів міст-героїв – Києва, Одеси, Севастополя, Керчі. Розповісти про героїв, які загинули, обороняючи та визволяючи свою державу і народ. Обов’язково висвітлити діяльність радянського підпілля та партизанського руху на окупованих українських землях, його велику роль у роз­громі ворога.

Розкриваючи внесок України у перемогу над ворогом, розповісти про героїчну працю жінок і дітей в тилу, які замінили батьків та чоловіків, що пішли на фронт.

Під час проведення навчально-виховних заходів слід наголосити, що під час Великої Вітчизняної війни 1941 – 1945 рр. вагомий внесок у перемогу світової цивілізації над фашизмом внесла Україна. Цей внесок вимірюється перш за все героїчною боротьбою населення нашої країни проти фашизму на фронтах і в тилу за роки війни (навести дані про кількість Героїв Радянського Союзу - громадян України та воїнів з інших Республік СРСР, які стали Героями в боях за визволення України; підкреслити, що понад 500 тис. партизан, 103 тис. підпільників і 1млн. 400тис. активних учасників народного супротиву діяли проти окупантів). Слід нагадати й про величезні втрати України, понесені в боротьбі з фашизмом.

Для довідки: за роки окупації в Україні було вбито й замучено 4 мільйони цивільного населення і понад 1,3 мільйони військовополонених. Під час окупації з України примусово вивезено більше 2 мільйонів громадян на роботу до Німеччини. Концентраційні табори, влаштовані нацистами, по всій Європі (в Україні їх було 230) перетворилися на страхітливі «фабрики смерті». В Україні фашистські окупанти зруйнували і спалили 714міст і селищ, понад 28тис. сіл та 2 млн. будівель.

Необхідно яскраво та переконливо розкрити перед учнями, студентами героїзм і самовідданість визволителів України, показати їх мужню боротьбу на завершальному етапі Великої Вітчизняної війни. Зазначити всесвітньо-історичне значення перемоги над нацистською Німеччиною. Навести приклад, що за роки війни близько 483 тисяч громадян України нагороджено орденами і медалями, 2069 чоловік стали Героями Радянського Союзу.

З метою підсилення виховного впливу рекомендується використовувати документи, спогади, фронтові листи, кіно- і фотоматеріали, звукоза­писи, художні твори. Бажано такі уроки (лекції) та виховні заходи проводити на базі музеїв, залів, кімнат і ку­точків бойової слави навчальних закладів України.

В процесі обговорення подій Великої Вітчизняної війни необхідно ґрунтовно опрацювати терміни "патріотизм", "інтернаціоналізм", акцентуючи увагу на тому, що патріотизм — це любов до Батьківщини, готовність служити інтересам народу, яка виявляється не тільки в надзвичайних ситуаціях, але й у повсякденному житті людини.

Крім того, з метою поглиблення історичних знань щодо подій у Великій Вітчизняній війні 1941 – 1945 рр. та усвідомлення підростаючим поколінням істо­ричного значення 65-ї річниці визволення України (28 жовтня 2009року) рекомендується проводити протягом року науково-практичні конференції, семінари, літературні вечори, тематичні «круглі столи», уроки пам’яті, виставки, обговорення книг на героїко-патріотичну тематику, оформлення стендів, стінних та радіогазет, присвячених пам’ятним датам Великої Вітчизняної війни. (Додатки 1,2).

Пропонується проведення:

- урочистих зібрань із запрошенням ветеранів, представників громадськості, молоді;

- покладання квітів і вінків в дні святкування знаменних дат (День Перемоги, День Захисника Вітчизни, Визволення України, день визволення рідного міста);

- конкурсів, виставок та презентацій найкращих робіт ветеранів, викладачів, студентів, учнів на героїко-патріотичну тематику.

В рамках роботи військово-патріотичних клубів, музеїв, навчальним закладам спільно з громадськими, молодіжними та організаціями ветеранів необхідно активізувати пошукову діяльність з метою встановлення імен загиблих і тих, хто пропав безвісті, а також проводити роботи з благоустрою військових поховань та увічнення пам’яті воїнів які загинули, захищаючи Вітчизну.

З метою виховання у молоді турботливого, бережливого ставлення до старшого покоління, важливо надавати місцевим ветеранам необхідну увагу і підтримку. Органам освіти необхідно сприяти розвитку волонтерського руху для надання допомоги ветеранам, вдовам загиблих і померлих учасників Великої Вітчизняної війни.

Велике значення в системі освітньо-виховної роботи щодо формування патріотизму у підростаючого покоління є музеї бойової та трудової слави періоду Великої Вітчизняної війни при навчальних закладах. Участь учнів, студентів в збереженні історично-культурної спадщини, а також залучення молоді до вивчення, дослідження героїзму українського народу формує героїко-патріотичні почуття, прищеплює первинні трудові навички, породжує інтерес до пошуково-дослідної роботи.

Ефективні форми роботи в музеях бойової, трудової слави:


  • фото- та художньо-тематичні виставки: «Народна пам’ять про захисників Вітчизни», «Меморіал вічної слави», «Солдати Великої Вітчизняної війни», «Народу вірні сини», виставки учнівських та студентських робіт: «Солдатами не народжуються», «Нас надихають подвиги героїв», «Ветерани Великої Вітчизняної війни моєї родини (мого села, мікрорайону) та інш.;

  • екскурсії (оглядові, тематичні), уроки-бесіди;

  • цикли тематичних вечорів «Це не викреслити з пам’яті», «Вони воювали за Батьківщину», «Цих днів не змовкне слава»;

  • усні журнали «Вічний вогонь пам’яті», «Сторінки безсмертя»;

  • читацькі конференції: «Героїчні оборона (визволення) Києва (або рідного міста, села)», «Незабутній подвиг народу», «На полях славетних битв».

Музеї також повинні надавати методичну допомогу педагогічним працівникам в організації і проведенні освітньо-виховної роботи щодо героїко-патріотичного виховання учнівської та студентської молоді, підтримувати зв’язок з організаціями ветеранів Великої Вітчизняної війни.
Додаток 1

І. Орієнтовна тематика науково-теоретичних конференцій та лекцій

1. День Перемоги над нацизмом – свято всього прогресивного людства.

2. Бойові дороги Українських фронтів.

3. Оборона, визволення міст-героїв в Україні: скрижалі пам'яті.

4. Діти-герої Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років.

5. Українці в Європейському русі Опору в роки Другої світо­вої війни.

6. Наш край у роки Великої Вітчизняної війни: сто­рінки історії.

7. Громадяни України - Воїни-герої Радянського Союзу, повні кавалери орденів Слави.

8. Україна на завершальному етапі Великої Вітчизняної війни.

9. Партизанський рух та підпілля в Україні.

10. Історичне значення Нюрнберзького судового процесу.

11.Україна в роки Великої Вітчизняної війни. Хроніка подій у фактах.

12.Україна в геополітичних планах гітлерівської Німеччини.

13. "Новий порядок" нацистів та їх союзників на окупованих українських землях.

14. Військово-стратегічні операції по визволенню України в 1944 р. та їх історичне значення.

15. Оборона міст-героїв Києва, Одеси, Севастополя, Керчі від німецько-фашистських загарбників.

16. У нашому будинку живуть ветерани Великої Вітчизняної війни.

17. Героїка Великої Вітчизняної у літературних творах.

18. Нагороди періоду Великої Вітчизняної війни.
ІІ. Орієнтовна тематика уроків пам'яті, уроків мужності

1. Зростаємо громадянами-патріотами землі, що Україною зветься.

2. Їх славні імена в літописі Великої Вітчизняної.

3. Діти на фронтах війни: пам'ятаймо!

4. Мужні визволителі мого отчого краю.

5. Цей подвиг звучить у піснях і легендах сьогодні...

6. Сини багатьох народів — визволителі України.

7. Наша вулиця носить ім'я героя Великої Вітчизняної війни.

8. Праця тилу — гідний внесок у перемогу над ворогом.

9. Героїка війни в поезії.

10. Діти та молодь під час окупації в роки війни.

11. Фронтова пісня (лекція-концерт).

12. Пам'ятники героям війни розповіли...

13. Героїзм жінок під час Великої Вітчизняної війни.

14. Цих днів не змовкне слава з полів великих битв.

15. Солдати Великої Вітчизняної війни – народу вірні сини.


IІІ. Орієнтовна тематика бесід

1. Незабутній подвиг народу – героїчна оборона Києва, Одеси, Севастополя, Керчі.

2. Розповідь фронтового трикутника (лист).

3. Легендарні партизани.

4. Місця масових розстрілів, фашистські концтабори розповіли...

5. Фашистські концентраційні табори – «фабрики смерті».

6. Жовтень 1944 року: Україна визволена!

7. Велика Вітчизняна війна у спогадах її учасників.

8. Їх імена на фронтовому обеліску.

9. Вони воювали за Батьківщину – це не викреслити з пам’яті.

10. "Книга пам'яті України" розповідає...

11. Артисти на фронтах війни.

12. Ціна Великої Перемоги.

13. Збережемо мир на планеті!


ІV. Орієнтовна тематика краєзнавчих пошукових експедицій для юних дослідників

1. Немає безіменних героїв... (встановлення імен, прізвищ воїнів, похованих у братських могилах).

2. Фронтовими дорогами моїх рідних... .

3. Ця військова частина визволяла наш край.

4. Учні (студенти) нашого навчального закладу на фронтах Великої Вітчизняної війни.

5. Вулиці нашого міста, названі іменами героїв Великої Вітчизняної війни.

6. Наші однолітки у партизанському русі в нашому краї.

7. Дитячий героїзм під час Великої Вітчизняної війни.


V. Орієнтовна тематика усних журналів

1. Наш край в роки Великої Вітчизняної війни.

2. Герої підпілля у Києві (населених пунктах України).

3. Трагедія Бабиного яру…

4. Учні нашої школи на фронтах війни.

5. Міста-герої в Україні. Від оборони до визволення.

6. Батьки, діди заповідали мужність...

7. Народна пам’ять про захисників Вітчизни – меморіал вічної слави.

8. Подвигу жити в віках!

Додаток 2



ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ЗАХОДІВ.


Дата

Заходи

Відповідальний за проведення

Вересень

Екскурсії у кімнату, музей Бойової Слави учнів, студентів 1-го курсу.

Кл. керівники, майстри в/н, куратори груп

Вересень

Вечір-бесіда «Немає героїв безіменних і невідомих немає солдат»

Кл. керівники, майстри в/н, куратори груп

Жовтень

Привітання ветеранів Великої Вітчизняної війни з Днем визволення України.

Проректор (заст. директора) з НВР

Жовтень

Екскурсія до місцевого музею історії Великої Вітчизняної війни.

Кл. керівники, майстри в/н, куратори груп

Листопад

Конференція «Вічний вогонь пам’яті»

Проректор (заст. директора) з НВР

Протягом року

Надання практичної допомоги ветеранам Великої Вітчизняної війни:

- доставка ліків, продуктів харчування, прибирання помешкання тощо;

- надання послуг з пошиття та ремонту одягу, взуття, надання перукарських послуг;

- допомога на присадибних ділянках.



Проректор (заст. директора) з НВР, кл. керівники, куратори груп, рада музею Бойової Слави

Грудень

Семінарське заняття «Оборона і звільнення нашого міста»

Кл. керівники, майстри в/н, куратори груп, бібліотекар

Лютий

Виставка творчих робіт учнів «Сторінки народного подвигу»

Військовий керівник, рада музею Бойової Слави

Березень

Тематичний вечір-зустріч «Їх подвиг навік збережуть серця»

Кл. керівники, майстри в/н, куратори груп, бібліотекар

Квітень

Проведення виставки «Народна пам’ять про захисників Вітчизни» (за результатами роботи пошукових загонів)

Проректор (заступник директора) з НВР

Протягом року

Поповнення експозиції музею (кімнати) Бойової слави новими експонатами

рада музею Бойової Слави

Протягом року

Цикл радіогазет "Ми пам'ятаємо твій подвиг, солдате"

Тематичні виставки в бібліотеках навчальних закладів



бібліотекар, класні керівники, куратори груп

Травень

Благоустрій солдатських могил. Проведення урочистих зборів до Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні.

Кл.керівники, куратори груп, рада музею Бойової Слави

Травень

Покладання вінків та квітів до пам’ятників, меморіальних дошок, на могили загиблих воїнів.

Кл.керівники, куратори груп, рада музею Бойової Слави

Додаток А

Закон України "Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років"

( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2000, N 30, ст.239 )

 

      Відзначаючи всесвітньо-історичне значення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років, яка справила вирішальний вплив на весь хід Другої світової війни, виходячи з історичних традицій Українського народу зберігати пам'ять про захисників Вітчизни, зважаючи на необхідність постійного піклування про ветеранів Великої Вітчизняної війни та жертв нацизму, приймається цей Закон.



      Стаття 1. Увічнення Перемоги та подвигу народу-переможця

      День Перемоги (9 Травня) - державне свято.

      День Перемоги є днем торжества безсмертного подвигу народу -переможця над фашизмом, всенародної пам'яті про його боротьбу за свободу і незалежність Батьківщини.

      Шанобливе ставлення до пам'яті про Перемогу і ветеранів Великої  Вітчизняної війни є священним обов'язком держави і громадян України.

      На честь Перемоги в столиці України місті-герої Києві, інших містах та населених пунктах України проводяться святкові заходи з використанням символіки років Великої Вітчизняної війни.

      Кабінет Міністрів України, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування за участю народних депутатів України, депутатів місцевих рад, ветеранських організацій щорічно забезпечують у військових підрозділах, на підприємствах, в установах, організаціях і навчальних закладах проведення заходів військово-патріотичного виховання на героїчних, бойових і трудових традиціях Українського народу часів Великої Вітчизняної війни.

      Порядок проведення святкових заходів, присвячених Дню Перемоги, визначається Кабінетом Міністрів України.

      Стаття 2. Форми увічнення Перемоги та подвигу народу-переможця

      Основними формами увічнення Перемоги  та подвигу народу-переможця є:

      відзначення Дня Перемоги і днів визволення України, Автономної Республіки Крим, областей, міст та інших населених пунктів від німецько-фашистських загарбників;

      установлення почесної варти біля Вічного вогню, могил Невідомого солдата і Невідомого матроса, покладання вінків, квітів до пам'ятників та меморіалів;

      шанобливе ставлення до державних нагород та інших відзнак часів Великої Вітчизняної війни;

      недопущення фальсифікації історії Великої Вітчизняної війни у наукових дослідженнях, навчально-методичній літературі, підручниках та засобах масової інформації;

      відображення героїчних подвигів учасників Великої Вітчизняної війни у творах літератури і мистецтва, книгах і альбомах пам'яті, засобах масової інформації;

      запровадження конкурсів, премій за наукові дослідження, найкращі твори літератури, мистецтва, кінофільми, програми теле- і радіопередач по висвітленню подій Великої Вітчизняної війни;

      упорядкування, збереження та спорудження пам'ятників, створення музеїв, меморіальних комплексів, присвячених Великій Вітчизняній війні;

      забезпечення за сприянням держави пошукової роботи з метою встановлення імен загиблих і тих, хто пропав безвісти, перепоховання останків воїнів, які полягли під час Великої Вітчизняної війни;

      занесення до списків військових формувань (кораблів) імен військовослужбовців, які здійснили героїчні подвиги;

      занесення до Книги пошани України військових формувань (кораблів), які особливо відзначились в обороні і визволенні міст та інших населених пунктів України від німецько-фашистських загарбників;

      збереження державних нагород,  почесних найменувань і звань, бойових знамен військових формувань (кораблів) часів Великої Вітчизняної війни;

      збереження та створення в навчальних закладах, на підприємствах, в установах, організаціях, військових частинах музеїв, кімнат (кутків) бойової та трудової слави періоду Великої Вітчизняної війни.

      Стаття 3. Почесна варта

      Під час святкування Дня Перемоги та Дня захисника Вітчизни у столиці України місті-герої Києві, містах-героях Керчі, Одесі, Севастополі, столиці Автономної Республіки Крим місті Сімферополі, в обласних центрах біля пам'ятників і меморіалів встановлюється почесна варта, а також покладаються вінки і квіти.

      Стаття 4. Державні нагороди часів Великої Вітчизняної війни

      Державні нагороди часів Великої Вітчизняної війни мають статус державних нагород України. Вони забезпечуються захистом і повагою з боку державних органів та об'єднань громадян і не можуть бути об'єктом купівлі-продажу та інших форм відчуження поза порядком, встановленим законом.

      Стаття 5. Державні та іменні стипендії України

      До Дня Перемоги учасникам бойових дій у Великій Вітчизняній війні, які мають особливі заслуги перед Вітчизною, присуджуються державні довічні стипендії. Курсантам і слухачам військових навчальних закладів встановлюються іменні стипендії героїв Великої Вітчизняної війни.

      Кількість, розмір, порядок присудження державних довічних стипендій та іменних стипендій визначаються Кабінетом Міністрів України.

      Стаття 6. Пам'ятки Великої Вітчизняної війни

      До пам'яток Великої Вітчизняної війни відносяться і зберігаються державою військові кладовища, військові ділянки на цивільних кладовищах, братські та одинокі могили, скульптурні, архітектурні та інші споруди і об'єкти, що увічнюють пам'ять про події Великої Вітчизняної війни та подвиги її учасників.

      Фінансування зазначених заходів здійснюється за рахунок цільових коштів з державного та місцевих бюджетів, а також пожертвувань юридичних і фізичних осіб.

      Центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування несуть відповідальність за облік і збереження пам'яток Великої Вітчизняної війни, які розміщені на підвідомчих їм територіях.

      Пошук невідомих військових поховань і останків воїнів, загиблих у Великій Вітчизняній війні, здійснюється у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

      Поховання учасників бойових дій здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

      В організації та фінансуванні поховання учасників війни надають допомогу підприємства, установи, організації, де вони працювали перед виходом на пенсію або перед смертю.

      Кабінет Міністрів України забезпечує виконання встановленого порядку і норм фінансування відвідування військових поховань та військових пам'ятників, розташованих на територіях держав-учасниць СНД.

      Наруга над пам'ятками Великої Вітчизняної війни, їх руйнування і знищення карається відповідно до закону.

      Стаття 7. Цільові державні програми

      Кабінет Міністрів України, інші органи виконавчої влади розробляють цільові програми соціального захисту ветеранів Великої Вітчизняної війни  та  забезпечують їх виконання. У Державному бюджеті  України щорічно  передбачається фінансування заходів, пов'язаних з відзначенням Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні та дня визволення України від німецько-фашистських загарбників.
      Стаття 8. Міжнародні договори щодо ліквідації наслідків Другої світової війни і збереження пам'ятників, пов'язаних з подіями Другої світової війни

      Україна забезпечує виконання міжнародних договорів щодо ліквідації наслідків Другої світової війни та укладає нові договори і угоди про компенсацію шкоди жертвам нацизму. На підставі міжнародних договорів Україна забезпечує спорудження і збереження пам'ятників у місцях поховань воїнів, які загинули в роки Другої світової війни, що знаходяться поза межами її території.

      Україна сприяє виявленню поховань часів Другої світової війни, розташованих на її території, спорудженню і збереженню пам'ятників у місцях поховань, відродженню гуманістичного ставлення до них.

      Україна неухильно дотримується взятих міжнародних зобов'язань щодо недопущення проявів фашизму в будь-якій формі на своїй території.

      Стаття 9. Відповідальність за невиконання цього Закону

     Особи, винні у порушенні цього Закону, несуть відповідальність згідно із законодавством України.

     Стаття 10. Прикінцеві положення

     1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

     2. Кабінету Міністрів України сформувати Єдиний національний реєстр пам'ятників Великої Вітчизняної війни, визначити їх балансову належність.

  

Президент України                                        Л.КУЧМА


м. Київ, 20 квітня 2000 року

N 1684-III




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал