Мета: уточнити та розширити знання дітей про охай­ність, формувати елементарні навички особистої гігієни. Хід заняття Слово вчителя



Скачати 98,99 Kb.
Дата конвертації16.12.2016
Розмір98,99 Kb.
ПРО ЧИСТОТУ Й ОХАЙНІСТЬ

Мета: уточнити та розширити знання дітей про охай­ність, формувати елементарні навички особистої гігієни.

Хід заняття



Слово вчителя

Уранці ви чистите зуби, вмиваєтесь, розчісуєтесь. Перед ст­ром миєте руки з милом, їсте з чистого посуду. Фрукти й овочі ретельно миють і обдають окропом. Для чого це? Відправляючи вас до школи, мами перевіряють, чи обрізані у вас нігті, чи чисті руки, одяг, взуття. У класі чергові слідкують за чистотою, провітрюють класну кімнату на кожній перерві. Для чого це?

Перед сном мама пропонує вам почистити зуби, прийняти душ. Для чого це?

Річ у тому, що у бруді розмножуються збудники різних хво­роб. І той, хто часто миється, стежить за чистотою свого тіла, у такий спосіб захищає себе від захворювань. Отже, чистота — запорука здоров'я.

Щоб бути здоровим, необхідно щодня бути чистим і охай­ним.

Запитання до учнів

Ви збираєтеся вранці до школи. Які предмети особистої гігієни допоможуть вам стати чистими та охайними школярами?



Робота із загадками

Мочений,

Товчений,

Сушений,

Душений,

Хто умивається, З ним привітається.



(Рушник.)

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від того худну.

(Мило.)

Кістяна спинка, на черевці щетинка, по брамі стрибала, крихти виганяла. (Зубна щітка.)

Поки вона гуляла, спинка рожевою стала.

(Губка.)

Який є, таким покаже

І без слів про все розкаже.

(Дзеркало.)

Зуби є, а рота нема. (Гребінець.)

Два кінця, два кільця, а посередині — цвяшок. (Ножиці).

Колюча, наче їжачок,

Штанці почистить, піджачок. { (ІЦітка.)

Запитання до учнів

Для чого потрібний рушник?

Для чого потрібне мило?

Чи правильно ти миєш руки?

Для чого потрібна зубна щітка?

Для чого потрібна зубна паста?

Як правильно користуватися зубною щіткою?

Для чого потрібна губка?

Для чого потрібна щітка?

Для чого потрібне дзеркало? 4

Для чого потрібний гребінець?

Для чого потрібний шампунь?

Для чого потрібні ножиці?

Для чого потрібна щітка?

Корисні поради



  • Кожен повинен мати окремі рушники для обличчя, тіла і ніг.

  • Білизна і шкарпетки мають бути завжди чистими.

Як правильно вмиватися

  • Насамперед помий руки з милом.

  • Мий лице, вуха, шию.

  • Закінчуй вмивання прохолодною водою. Це загартовує орга­нізм.

Як купатися

  • Купайся щодня.

  • Витирайся особистим рушником.

  • Після купання ходи неодягненим. Такі повітряні ванни під­вищують опірність організму різним хворобам.

Як правильно доглядати за зубами У хлівці два ряди баранців, і всі біленькі. (Зуби.) Правило 1. Чисть зуби двічі на день: після сніданку і після вечері.

Правило 2. Чисть зуби змоченою у воді зубною щіткою і на­несеною на неї зубною пастою. Нижні зуби чисть рухами знизу-

вгору, а верхні — зверху-вниз. Коловими рухами чисть зовніш­ню і внутрішню поверхню кутніх зубів.



Правило 3. Після чищення зубів зубну щітку мий з милом. Правило 4. Після кожного прийому їжі полощи рот. Правило 5. Зубну щітку міняй чотири рази на рік.

Як правильно доглядати за вухами



  • Стеж, щоб вуха були чистими.

  • Під час щоденного вмивання мий вуха теплою водою з милом.

  • Бережи вуха.

  • Як правильно доглядати за носом

  • Стеж, щоб ніс завжди був чистим.

  • Користуйся носовою хустинкою.

Як правильно доглядати за очима

Брат з братом через дорогу живуть, А один одного не бачать.



(Очі.)

  • Бережи очі.

  • Не три очі брудними руками.

Як правильно доглядати за ногами

  • Ноги треба мити щодня.

  • Стеж за чистотою шкарпеток і колготок.

  • Стеж за чистотою нігтів на ногах.

Як правильно доглядати за нігтями

  • Нігті на руках підстригай раз на тиждень, а на ногах — раз на два тижні.

  • Нігті на руках треба підстригати округло.

  • Нігті на ногах треба підстригати рівно.

Як правильно доглядати за волоссям

  • Волосся потребує догляду.

  • Волосся треба мити шампунем, щоб воно було чистим, блис­кучим, м'яким, мало гарний запах.

Гра «Наша чистота»

Учитель пропонує дітям перерахувати, як людина повинна піклуватися про своє тіло, щоб воно було чистим; про свої дум­ки, щоб вони були чистими; і про свою душу, щоб вона зберігала

чистоту. Усе перераховане дітьми записується на дошці. Після цього вчитель підсумовує, що треба робити, щоб зберегти в чистоті свої тіло, розум і душу.

Робота над прислів'ями та приказками

Неохайній людині всяка одежа погана. е? Руки мив ще тоді, як мати в кориті купала. є? Не буду митися, а то ще ненароком сороки вхоплять.

Охайність — запорука здоров'я. ^ Не думай бути нарядним, а думай бути охайним.

Хвороба з брудом у дружбі. ^ Брудні руки бруднять і обличчя. Мило сіре, та миє тіло. Мийся частіше — будеш миліше. Хто руки миє — той не хворіє.



Інсценування усмішок

Батько до Петрика, що прийшов у подертій одежі, з розбитим носом і синцем під оком:



  • Хто тебе так обробив? І — Михайло.

  • А ти що, не міг дати здачі? В — А я віддав перед тим.

  • Чом ти, Петрику, сумний?

  • Каже мама: «Руки мий!»

  • Чом ти знову зажурився?

  • Кличе мама, щоб умився.

А хіба я каченя, що купається щодня?

  • Мамо, яку сорочку ви мені дасте сьогодні? — гукає Петро з ванної кімнати.

  • З короткими рукавами. А чому ти запитуєш?

  • Щоб я знав, доки руки мити.

«Шкідливі поради»

Ніколи не мийте руки, шию, вуха, обличчя. Вони знову ста­нуть брудними. Навіщо марно витрачати свій час! Стригтися та­кож не обов'язково, бо як постарієш, голова облисіє. Вранці зовсім не обов'язково зав'язувати шнурки на черевиках, банти на косах, бо вони протягом дня все одно порозв'язуються.



Давайте позмагаємося

Дві пари дівчаток, що мають довге волосся, заплітають одна одній коси або зав'язують банти.

Двоє хлопчиків застібають ґудзики на сорочках або піджаках. Дві дівчинки та два хлопчики зав'язують шнурки на черевиках.

Складання «Правил охайної людини»


  • Щодня вставай в один і той самий час, провітрюй кімнату, роби зарядку.

  • Щоранку вмивайся, чисть зуби, мий вуха, шию.

  • Привчайся після зарядки обтиратися до пояса водою кімнатної температури.

  • Перед сном не забувай вмитися та добре провітрити кімнату.

  • Завжди мий руки перед їжею, після роботи, відвідування ту­алету.

  • Коротко стрижи нігті на руках і ногах.

  • Користуйся носовичком.

  • Коли чхаєш і кашляєш, прикривай ніс і рот носовичком.

  • Пам'ятай, що волосся має бути завжди зачесане.

  • Щодня чисть своє взуття.

  • Стеж за чистотою свого одягу.

Виконання цього тексту допоможе підготуватися до складання словесного портрета «Який я». Я:

  • охайно все роблю;

  • запізнююсь на уроки;

  • роздягаючись, кидаю куди попало одяг;

  • мию посуд;

  • вмію пришивати ґудзики;

  • кожну річ кладу на місце;

  • прибираю свою кімнату;

  • маю охайні книжки й зошити;

  • кидаю обгортки від цукерок на підлогу;

  • ' підмітаю підлогу;

  • одяг вішаю у шафу на вішалку;

  • поливаю квіти.

Спортивний костюм можна одягати, коли ідеш:

а) у гості;

б) на тренування;

в) на урок фізкультури;

г) на інші уроки;

д) на свято.

Взуття треба чистити:

а) раз на тиждень;

б) коли скаже мама;

в) щоденно;

г) іноді;

д) коли захочеться.

Речі, які знадобляться, щоб виглядати акуратно:

а) рушник;

б) годинник;

в) мило;


г) яблуко;

д) праска;

е) зубна паста;

ж) крем для взуття;

з) книжка;

и) голка з ниткою; і) цукерка;

к) гребінець; л) носовичок.

Робота в парах : Складання словесного портрета «Який я».

Поміркуйте, чи гарно, коли:



  • неохайний, зім'ятий одяг;

  • розкуйовджене волосся;

  • брудні руки, ноги, обличчя;

  • непідстрижені нігті.

Чи погоджуєшся ти з таким твердженням: «Кожна дитина має сама дбати про чистоту свого тіла, білизни, одягу і взуття, охайність своєї зачіски та нігтів»?

Робота в парах «дівчинка — хлопчик»

Розкажи, що ти можеш зробити (сам) сама для того, щоб мати гарний і охайний вигляд.



Гра «Що нам треба знати й мати?»

Ведучий промовляє до учнів слова:

Щоб підлогу підмітати, Що нам треба знати й мати? Все, що знаєш, розкажи, Що умієш — покажи! Один учень розказує, а інший показує, як підмітати підлогу.

Читання вірша

Юля-чистюля

Замітає мама хату. Хто біжить допомагати, Хто совочок їй несе, Прибере в кімнаті все? Звісно, Юля, наша Юля — Маленька чистюля. Капелюха чистить тато — Хто біжить на поміч радо, З криком: «Татку, я сама!» Щітку в нього відніма? Звісно, Юля, наша Юля — Маленька чистюля. Миє, тре бабуся посуд — Хто їй мисочки підносить, Ложки, чашки і ножа? Хто їй часом заважа? Звісно, Юля, наша Юля — Маленька чистюля...

В. Дарда

Запитання до учнів

Як Юля допомагає мамі?

Чи завжди все добре виходить у Юлі? Яка вона?

Заключне слово вчителя

Послухайте, будь ласка, вірш Олександра Любченка. Дуже добре знають діти — Неохайним важко жити.



Навіть іграшки похмуро Зустрічають замазуру. Ось і ходить, наче хмара, Неохайний нечупара. Але ось до цього буки Потрапляє мило в руки. І колись брудне створіння Вмить засяє, мов проміння, І, неначе сонця коло, Радість всім несе навколо. Отже, щоб тебе любили — Подружитись треба з милом. Намалюйте охайного хлопчика чи дівчинку й розкажіть про них.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал