Мета: розвивати фонематичний слух;формувати вміння доповнювати до цілого слова



Сторінка1/10
Дата конвертації19.12.2016
Розмір1,57 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

1 вересня


1. Пізнавальна перерва
Гра « Доповни до цілого слова»

Мета: розвивати фонематичний слух;формувати вміння доповнювати до цілого слова.

Сьогодні до нас завітала Каркуша і принесла із собою склади: КА,КО,ЛИ,ЗІ,КУ,РА,МИ,НА,ВІ. Добавте до складів букви або інші склади, утворіть слова.
Гра « Розплутай порівняння»

Мета: розвивати здатність до аналізу, узагальнень.

З’єднати стрілочками частини порівнянь.

Дужий, як заєць.

Кучерявий, як слон.

Вірний, як лис.

Боязкий, як вовк.

Колючий, як віл.

Голодний, як ведмідь.

Хитрий, як баран.

Здоровий, як миша.

Неповороткий, як пес.

Впертий, як їжак.

Маленький, як осел.

2. Розвиваюча перерва
Гра « Плутанина»

Мета: розвивати вміння аналізувати, встановлювати закономірність.

Послухайте вірш Н.Завальської «Казочки з помилками».Спробуйте виправити помилки.

Казочки з помилками

В країні Навпакинії є місто помилок.

На вулиці Безглуздості живе казкар-дідок.

Свої казки розказує він на ніч дітлахам…

А помилки ти виправиш, якщо побачиш сам!

Жили собі дід та жаба. Спекла якось жаба колосок. А він скік-поскік та й утік…

Посіяв лід річку. Виросла річка велика-велика…

Зустрілися якось миска та бабка. Бабка й питає:» Як ти можеш в дірці жити? От я живу в ручці…

3. Динамічна перерва


Рухлива гра «Кільце»

Мета: розвивати уважність та уміння показувати свої емоції.

Гравці сідають в рядок на лаву, виставляючи перед собою щільно стиснуті долоні. Ведучий, так само тримаючи руки, затискує долонями кільце. Ведучий по черзі обходить гравців, проводячи своїми стиснутими долонями поміж долонями гравця, непомітно залишає кільце в котрогось із них. Усі уважно стежать за цими рухами, намагаючись вгадати в кого кільце. Закінчивши обхід, ведучий відступає назад і гукає:


  • Кільце, кільце, до мене!

Гравці пильнують, щоб той, у кого кільце, не зміг вибігти до ведучого. Якщо гравець з кільцем перехитрить їх і все-таки зуміє добігти до ведучого- тоді він стає ведучим. Якщо ні – гру продовжує той, хто дав кільце.

2 вересня


1 Пізнавальна перерва
Гра « Квітковий магазин»

Мета: формувати вміння розмірковувати, робити висновки.

На кількох столах розміщені рослини. Це –магазин

« Природа ». Всі бажаючі гратись діляться на продавців і покупців. Покупці оглядають рослини і просять продавця продати ту, що сподобалася, але не називають, а описують її. Продавець повинен впізнати рослину, назвати її і вручити покупку. Через деякий час гравці міняються ролями.

Гру можна ускладнити: вимагати від покупців знань про батьківщину рослин, період цвітіння, лікувальні властивості.
2. Розвиваюча перерва
Гра « Перестав усе як треба»

Мета: розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

Засобакали гавки, закицькали нявки,

Зажабакали кваки, закачкали кряки,

Закізкали меки, забаранали беки!

За зірки сховалось небо, перестав усе як треба.


В хату з магазину я приніс торбину,

А торбина дуже свіжа, зараз я її заріжу.

Дам я мамі й татові, дідові й бабусі,

і сестрі Катрусі.

Що ж насправді приніс із магазину хлопчик?

3. Динамічна перерва

Рухлива гра «Гусениця»

Мета: відновити розумову працездатність, сприяти зміцненню здоров’я.

Учасники кожної команди шикуються в колони на відстані 2м одна від одної, за стартовою лінією. Гравці приймають положення гусениці. Ліву руку кладуть на ліве плече попереднього гравця, а правою підтримують його праву ногу, зігнуту в коліні. За сигналом команди, стрибаючи на лівій нозі і зберігаючи рівновагу, стараються досягти фінішної лінії. Перемагає та команда, гравці якої першими перетнуть фінішну лінію.
3 вересня


  1. Пізнавальна перерва

Скоромовки

Мета: удосконалювати вміння правильно і чітко вимовляти окремі важкі звуки.



  1. Їхав Прокіп з Прокопихою і забалакались про горшки, про миски і про покришки.

  2. Ой зібрала Маргаритка маргаритки на горі, розгубила маргаритка маргаритки у дворі.

  3. Семен сказав своїм синам:

- Сини-соколи, складіть сіно!

Сини склали сіно, Семен сказав:

- Спасибі!

4. Дрова рубали два дроворуби.




  1. Розвиваюча перерва

Позмагайтесь у кмітливості

Мета: розвивати кмітливість, увагу.



  1. Складіть з паличок, або сірників таку фігуру і заберіть 4 палички так, щоб залишилось 3 квадрати.
















  2. Заберіть 8 паличок так, щоб утворились 2 рівних квадрата.





































  3. З 12 паличок викладіть 4 однакових квадрати, які разом

утворюють 1 великий квадрат.









3. Динамічна перерва

Рухлива гра «Переправа»

Мета: сприяти зміцненню здоров’я, відновленню розумової працездатності.

Правила гри у книжці «Весела перерва», Т. «Н.книга –Богдан»,2005р. с.13-14

4 вересня


  1. Пізнавальна перерва

Лічилки


Мета: розвивати пам’ять, вчити використовувати лічилки в командних змаганнях.

  1. Покотило, покотило по дорозі волочило –

Сонце, місяць і зірки, на кілочку вийдеш ти.

  1. Бобре, бобре, заховайся добре, бо я хортів маю, по колі пускаю!

  2. Із добірної пшенички ми спекли вам полянички, будем ними частувати тих, хто любить працювати!




  1. Розвиваюча перерва

Гра зі словами

Мета: розвивати мислення, увагу.

З двох слів складіть третє шляхом довільної перестановки букв.

1. Метро Бар ( Барометр)

2. Ода Бор ( Борода)

3. Мінор Киця ( Комірниця)

4. Море Дора ( Аеродром)

5. Комод Морс ( Космодром)

6. Сон Карл ( Карлсон )




  1. Динамічна перерва

Рухлива гра «Хлібчик»

Мета: розвивати спритність, увагу, зміцнювати здоров’я учнів.

Див. книга «Веселі перерви», Т.» Н.Книга – Богдан», 2005р., с. 12


5 вересня


1. Пізнавальна перерва
Загадки

Мета: розвивати кмітливість, увагу, уяву, допитливість.



  1. Біле – не сніг, зелене – не луг, кучеряве – не людина. ( Береза)

  2. Червоний колір, а кислий смак, кам’яне серце, чому то так?

(Вишня)

  1. Зелене, а не дуб, кругле, а не місяць, з хвостиком, а не миша.

(Кавун)

4. Висить відерце, а у відерці – серце. (Горіх)

5. Не вогонь, а обпікає. ( Кропива)

6. Ні сучок, ні місток, а на дереві росте. (Кора)


2. Розвиваюча перерва
Гра «Слово розсипалося»

Мета: розвивати допитливість , спостережливість, увагу.

У їжачка неприємності. Допоможи йому.

Їжачок йшов через ліс та й розсипав літери.

Ти ж хутенько їх збери і слова із них склади.

А,В,О,К,Ж,Н,П,З,Ї,Д.

( їжак, завод, коза, поїзд )
3. Динамічна перерва
Рухлива гра «Бузок і жабки»

Мета: розвивати увагу, спритність.

Див. «Весела перерва», Т, « Н.кн.-Б.», 2005р., с.10

8 вересня


1. Пізнавальна перерва
Гра « Доповни до цілого слова»

Мета: розвивати фонематичний слух, формувати уміння складати слова.

Тра…; ра…, ло…, щі…, моло…, лас…, каре…, гіл…, ко…, бул…, со…, лі…, лис…, …штан, …віти.
2. Розвиваюча перерва
Тренуйте спостережливість

Мета: розвивати спостережливість, увагу.

Кришталева квітка впала і розбилася на друзки. Знайдіть місце кожного шматочка на квітці і розфарбуйте їх однаковим кольором ( с.36 «Весела перерва».
3. Динамічна перерва
Гра «Кільце»

Мета: розвивати уважність та уміння не показувати своїх емоцій.

( с.11-12 «Весела перерва»)

9 вересня


1. Пізнавальна перерва

Гра «Хто в будиночку живе?»

Мета: розвивати увагу, мислення.

Записати колонками назви тварин, які починаються з заданої літери.







2. Розвиваюча перерва


Скоромовки

Мета: розвивати артикуляцію.



  1. Їхав Прокіп з Прокопихою і забалакались про горшки, про миски і про покришки.

  2. Дрова рубали два дроворуби.

  3. Пиляв Пилип поліна із лип, притуляв пилку Пилип до липки.

3. Динамічна перерва.


Рухлива гра «Гусениця»

Мета: розвивати координацію рухів, рівновагу, почуття колективізму.

Правила гри ( с.13 «Весела перерва»)

10 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Загадки

Мета: розвивати кмітливість, увагу, уяву, допитливість.



  1. Біле – не сніг, зелене – не луг, кучеряве – не людина. ( Береза)

  2. Не кінь, не віл, а прив’язаний. ( Гарбуз)

3. Висить відерце, а у відерці – серце. (Горіх)

4. І не дівка, а червоні стрічки носить.( Калина)

5. Без очей, без рук, а лізе на дрюк. ( Квасоля)

6. Не вогонь, а обпікає. ( Кропива)

7. Ні сучок, ні листок, а на дереві росте. ( Кора)
2. Розвиваюча перерва.
Цей пальчик – я …

Мета: розвивати дрібну моторику руки.

Цей пальчик – дідусь, Пальці зажаті в кулак.

Цей пальчик – бабуся, По черзі їх відгинати,

Цей пальчик – татусь, починаючи з великого

Цей пальчик – матуся, пальця.

Цей пальчик – я.

Ось і вся моя сім’я.


3. Динамічна перерва.
Рухлива гра « Мотогонки»

Мета: розвивати спритність, увагу.

Правила гри ( с.16 «Весела перерва»)

11 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра « Хто як кричить?»

Мета: розвивати артикуляцію, увагу.

Малюнки тварин: півень, собака, кіт, корова, коза, вівця, свиня, кінь.

Показати хто як кричить.


2. Розвиваюча перерва.
Гра « Склади слова»

Мета: розвивати мислення, увагу.

У словах цих пропущені букви не марно. З них скласти слова зможеш ти гарно.
ко а обот ми а

па а сті зір а

м льва л с к бзар

ирк арвінок сі ь

3. Динамічна перерва.
Рухлива гра « Гречка».

Мета: розвивати координацію рухів, швидкість та стрибучість.

Усі діти беруться за руки і піднімають ліву або праву ногу. Зоставшись на одній нозі, починають скакати в один бік, приспівуючи: «Ой, чук гречки, чорні овечки, а я гречки намелю, гречаників напечу».

Хто не може стрибати виходить із гри. Гра продовжується до тих пір, поки не вийдуть усі діти.


12 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра « Спіймай звук»

Мета: розвивати фонематичний слух, увагу.

Який звук «утік» із поданих слів?

…іт, …аштан, …віти, інди…, мор…ва, ли…ток, …оса, б…лка, нір…а, молото… .

2. Розвиваюча перерва.

Гра «Ланцюжок»

Мета: розвивати мислення.

Прочитай прислів’я. поясни, як ти його розумієш.


Друж до ча зо то

Ба рож за ло

3. Динамічна перерва.
Рухлива гра «Рибалки»

Мета: розвивати швидкість, уважність.

Усі діти – риби, а двоє – рибалки. Рибалки, взявшись за руки, бігають за рибами і намагаються, зімкнувши вільні руки, їх упіймати. Кожна спіймана риба приєднується до рибалок і утворюється невід.

Гра закінчується, коли залишається одна риба.

Правила: Ловити риб розірваним неводом не можна.

15 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра « Доповни до цілого слова»

Мета: розвивати фонематичний слух, формувати вміння доповнювати до цілого слова склади.

До нас у гості завітала Каркуша і принесла з собою склади:

КА, КО, ЗИ, КУ, РА.

Доповніть склади іншими складами, щоб утворилися слова.
2. Розвиваюча перерва.
Гра « Чарівні кульки».

Мета: розвивати дрібну моторику руки, формувати уяву.



  • Давайте перетворимося на чаклунів і спробуємо роз чаклувати кульки.

Завдання: кружечки та овали перетворити в різні предмети та істоти.

3. Динамічна перерва.


Рухлива гра « Подоляночка».

Мета: удосконалювати навички спілкування, розвивати кмітливість, увагу, швидкість та рішучість.

Учні беруться за руки і стають у коло. Вибирають подоляночку. Гравці, співаючі, ідуть по колу, а подоляночка усередині кола робить все, про що мовиться у пісні.

Подоляночка вибирає когось із кола і стає на його місце.

16 вересня
1. Пізнавальна перерва.
Мета: познайомити з народними символами України, виховувати патріотичні почуття.

Калина


Ішли двоє дорогою, дивляться – щось червоніє в лузі. Один каже:

  • Це калина спіє.

А другий каже:

- Коли ж вона тут виросла? Це мабуть щось інше.

Підійшли ближче, придивилися, аж то дівчина гуляла там, рум’яна та красива, - ну зовсім, як калина. З того часу тільки це виросте дівчина хороша та рум’яна, то про неї говорять: « Та дівчина, як калина».
2. Розвиваюча перерва.
Гра « Склади геометричну фігуру».

Мета: розвивати конструктивність мислення.

Скласти як можна більше геометричних фігур із паличок .
3. Динамічна перерва
Рухлива гра « Кіт і мишеня».

Мета: розвивати спритність, навички орієнтування у просторі.

Учні утворюють спільне коло. Один гравець – кіт, а другий – мишеня. Мишеня втікає від кота, а той доганяє. Гравці, що стоять у колі, вільно пропускають мишеня, але заважають пробігати котові. Коли кіт спіймає мишеня, призначають іншу пару.

17 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра « Відлетіли птахи».

Мета: розвивати увагу, удосконалювати знання учнів про перелітних птахів.

Відлетіли птахи голуби – синиці,

Мухи і стрижі, що неправильно, скажи. ( Мухи – комахи)


Відлетіли птахи соняхи, синиці, що неправильно, скажи.

( Соняхи – рослини)

Відлетіли птахи журавлі, синиці, шпаки, стрижі, галки і

зозулі, комарі і горобці. Що неправильно, скажи.

( Комарі – комахи)
2. . Розвиваюча перерва.
Гра « Придумай кінець»
Мета: розвивати увагу, мислення.

Вчитель називає початок слова, а учні повинні назвати ціле слово.


Ве - Мі - Па -

Ма - Ко - Та -

Ли - Ру - Піс –
3. Динамічна перерва.
Рухлива гра « Совонька»

Мета : розвивати кмітливість, спритність.


18 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Загадки

Мета: розвивати кмітливість, уяву, увагу, допитливість, спостережливість.

Коло вуха – завірюха, а у вусі – ярмарок. ( Бджоли)

Влітку наїдається, взимку висипляється. ( Ведмідь)

Чотири тики, два потики, сьоме помахайло. ( Корова)

Повзун повзе, сімсот голок везе. ( Їжак)

Кругом бігають клубочки. ( Квочка з курчатами)

Вік свій з клунками, та ще й сідають на нього з мішками. ( Верблюд)

У воді купається, водою обливається, вода до неї не чіпляється.( Качка)
2. Розвиваюча перерва.
Гра « Так чи ні?»

Скажіть співає сом пісні? Не гайте з відповіддю! Ні!

Чи вміє плавати гусак? Ну що на це сказати? Так!

Скажіть мені, червоний мак в січневу пору квітне? Ні!

А крокодили на сосні свої будують гнізда? Ні!

Чи може вище гір літак у вишину злетіти? Так!

А під кінець скажіть мені цікава гра у так чи ні?

3. Динамічна перерва.


Рухлива гра « Совонька»

Мета : розвивати кмітливість, спритність.


19 вересня

1. Пізнавальна перерва.
Хвилинка – цікавинка

Мета: розвивати допитливість, мислення.

Читання енциклопедії для молодших школярів» Розділ про тварин.

2. Розвиваюча перерва.


Гра « Метаграма»

Мета: розвивати мислення, кмітливість.

До нас завітав котик Мурчик. На сторінці були записані слова, а він язичком позлизував деякі букви. Спробуйте прочитати слова, вставляючи злизані букви.

Б…лка і и б…нт

б…нт а е з…бри

з…бри у б…лки


3. Динамічна перерва.
Рухлива гра «Гусениця»

Мета: відновити розумову працездатність, сприяти зміцненню здоров’я.

Учасники кожної команди шикуються в колони на відстані 2м одна від одної, за стартовою лінією. Гравці приймають положення гусениці. Ліву руку кладуть на ліве плече попереднього гравця, а правою підтримують його праву ногу, зігнуту в коліні. За сигналом команди, стрибаючи на лівій нозі і зберігаючи рівновагу, стараються досягти фінішної лінії. Перемагає та команда, гравці якої першими перетнуть фінішну лінію.

22 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра « Спіймай звук»

Мета: розвивати фонематичний слух, увагу.

Який звук «утік» із поданих слів?

…іт, …аштан, …віти, інди…, мор…ва, ли…ток, …оса, б…лка, нір…а, молото… .


2. Розвиваюча перерва.


Гра « Перестав усе як треба»

Мета: розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

Засобакали гавки, закицькали нявки,

Зажабакали кваки, закачкали кряки,

Закізкали меки, забаранали беки!

За зірки сховалось небо, перестав усе як треба.


В хату з магазину я приніс торбину,

А торбина дуже свіжа, зараз я її заріжу.

Дам я мамі й татові, дідові й бабусі,

і сестрі Катрусі.

Що ж насправді приніс із магазину хлопчик?
3. Динамічна перерва.
Рухлива гра « Мотогонки»

Мета: розвивати спритність, увагу.

Правила гри ( с.16 «Весела перерва»)

23 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра в рифми

Мета: розвивати артикуляцію, увагу.

Взяли в руки олівець

Вийшов гарний баранець.

Взяли другий олівець

Зобразили папірець.

Взяли жовтий олівець

І провели промінець.

Ну а потім голубець.

Звідки взявся горобець?

Взяли інший олівець

І зробили прапорець,

І червоний снігурець,

І пузатий кавунець.

Взяли б інший олівець

Та скінчився папірець.


2. Розвиваюча перерва.
Гра «Слово розсипалося»

Мета: розвивати допитливість , спостережливість, увагу.

У їжачка неприємності. Допоможи йому.

Їжачок йшов через ліс та й розсипав літери.

Ти ж хутенько їх збери і слова із них склади.

А,В,О,К,Ж,Н,П,З,Ї,Д.

( їжак, завод, коза, поїзд )
3. Динамічна перерва.
Рухлива гра « Квачі парами»

Мета: удосконалювати навички бігу, розвивати спритність, швидкість.

Правила гри у папці ( картка 8)

24 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра « Доповни до цілого слова»

Мета: розвивати фонематичний слух, формувати уміння складати слова.

Тра…; ра…, ло…, щі…, моло…, лас…, каре…, гіл…, ко…, бул…, со…, лі…, лис…, …штан, …віти.
2. Розвиваюча перерва.
Гра зі словами

Мета: розвивати мислення, увагу.

З двох слів складіть третє шляхом довільної перестановки букв.

1. Метро Бар ( Барометр)

2. Ода Бор ( Борода)

3. Мінор Киця ( Комірниця)

4. Море Дора ( Аеродром)

5. Комод Морс ( Космодром)

6. Сон Карл ( Карлсон )

3. Динамічна перерва.


Рухлива гра « Квачі парами»

Мета: удосконалювати навички бігу, розвивати спритність, швидкість.

Правила гри у папці ( картка 8)

25 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра « Хто як кричить?»

Мета: розвивати артикуляцію, увагу.

Малюнки тварин: півень, собака, кіт, корова, коза, вівця, свиня, кінь.

Показати хто як кричить.


2. Розвиваюча перерва.
Гра « Склади геометричну фігуру».

Мета: розвивати конструктивність мислення.

Скласти як можна більше геометричних фігур із паличок .
3. Динамічна перерва
Рухлива гра « Кіт і мишеня».

Мета: розвивати спритність, навички орієнтування у просторі.

Учні утворюють спільне коло. Один гравець – кіт, а другий – мишеня. Мишеня втікає від кота, а той доганяє. Гравці, що стоять у колі, вільно пропускають мишеня, але заважають пробігати котові. Коли кіт спіймає мишеня, призначають іншу пару.

26 вересня


1. Пізнавальна перерва.
Гра «Звіриний алфавіт»

Мета: розвивати мислення, увагу, кмітливість, уяву.


Вчитель називає тварин, діти повинні назвати тварину на ту ж літеру.

Антилопа, бегемот, вовк, гієна, жаба, заєць, індик, кабан, лис, носоріг,

осел, пантера, тигр, черепаха, яструб.
2. Розвиваюча перерва.
Гра « Скла-до-ви-ця»

Мета: розвивати логічне мислення, кмітливість.

Перед тобою скла-до-ви-ця,

А в ній приказка таїться.

Підбери все до ладу,

Згрупувавши склад до складу.

Уважний будь, не зівай,

А правильно прочитай.


Зви вік дру на зна ви

ся ра в ді ту

пі у зі бі ють га чись

дру жи чка вік


3. Динамічна перерва
Рухлива гра « Заєць без хатки».

Мета: удосконалювати навички бігу, розвивати спритність, швидкість, вміння орієнтуватися у просторі.

29 вересня
1. Пізнавальна перерва.
Гра « Додай словечко»

Мета: розвивати логічне мислення, увагу.

1. Виводить букви і слова отака цікава штучка,

В руці виблискує здаля, нова гарненька… (ручка)

2. Моє тіло під землею, кучерики понад нею,

Любить мене кожна юшка, називаюсь я …(петрушка)

3. Я хоч хатка, а жива, є у мене голова.

Лапи аж чотири, кожній по квартирі.

А в комірку ззаду вліз ящерів гострий хвіст,

Дах, мов костомаха, звусь я …(черепаха)

4. Має клешні, довгі вуса, я його і сам боюся,

Бо щипає, мов гусак, ну а звуть щипаку…(рак)

2. Розвиваюча перерва
Гра «Розплутай порівняння»

Мета: розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість.

З’єднати стрілочками частини порівнянь.

Дужий, як заєць

Кучерявий, як слон.

Вірний, як лис.

Боязкий, як вовк.


Каталог: uploads -> doc
doc -> Замінено текст розділу: IV. Соціокультурна змістова лінія
doc -> Тема. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні й складені. Мета
doc -> Тема.. Старий рік поспішає на поріг
doc -> Повідомлення по темі «Будова слова»
doc -> Урок у першому класі «здрастуй, школо!» Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу
doc -> Складнопідрядне речення з підрядними означальними й
doc -> Апостроф. Урок-подорож "Морська регата"
doc -> Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте прислів’я ( «Герой вмирає, а ім’я його живе») Диктант 2
doc -> Урок з інтегрованого курсу


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал