Літературний диктант за змістом повісті І. Нечуя – Левицького «Кайдашева сім`я»



Скачати 168,44 Kb.
Дата конвертації26.12.2016
Розмір168,44 Kb.
Літературний диктант за змістом повісті І. Нечуя – Левицького «Кайдашева сім`я»

1. Описані події відбуваються у селі…

2. Кайдашевих синів звати…

3. Вона замолоду служила у панів і набралася від них трохи панства…

4. Висока на зріст, рівна станом,не дуже тонка, з кремезними ногами, чорними косами, була ніби намальована на білій стіні…

5. Як перший тиждень після весілля ставилася Кайдашиха до старшої невістки?

6. Кому належать слова: « Не моя воля у цій хаті», і для неї захотілося волі та своєї хати…»

7. Чим закінчилася сварка за мотовило між Мотрею і Кайдашихою?

8. Після невдало звареного обіду Мотря вирішила…

9. Що вирішив зробити старий Кайдаш, щоб припинити сварки у сім`ї?

10. Дівчина була невеличка на зріст, але рівна, як струна,гнучка, як тополя,гарна, як червона калина, була з поетичною душею, ласкавим серцем…

11. З якої сім`ї була молодша невістка?

12. Як з самого початку поставилася Кайдашиха до молодшої невістки?

13. Хто до кого казав: « У нас була, як рожа цвіла, а тепер стала, як квітка в`яла..»

14. Що вирішила зробити Мелашка під час прощі до Києва ?

15. Хто про кого сказав: «Постив 12 п`ятниць, щоб не вмерти наглою смертю та в воді не потопати , а проте втопився. І п’ятниці нічого не помогли.»

16. Чому помер старий Кайдаш?

17. За що волосний посадив Мотрю в холодну на два дні?

18. Про кого сказано: « Чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий сіпака»…

19. Чий портрет: «Висока та суха, наче циганська голка,в запасці,в рясній білій, як сніг,сорочці. Сліпе око біліло, як вушко в голці.»

20. Чому Лаврінова груша опинилася на Карповому дворі?

21. Як закінчився конфлікт через грушу?

22. Яким ремеслом займався старий Кайдаш?

23. Чий портрет: «Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице ченця. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові, як пух, і блищало сивиною»?

24. Який епізод твору можна вважати його кульмінацією?
Відповіді


  1. Семигори

  2. Карпо та Лаврін

  3. Маруся Кайдашиха

  4. Мотря

  5. Добре

  6. Мотрі

  7. Карпо побив батька

  8. Варити обід тільки для себе та Карпа

  9. Добудувати хату для Мотрі та Карпа

  10. Мелашка

  11. З бідної

  12. Погано

  13. Мати Мелашки

  14. Залишитися у Києві

  15. Карпо про батька

  16. Від надмірної пиятики

  17. За вибите свекрусі око

  18. Про Карпа

  19. Марусі Кайдашихи

  20. При поділі двору після смерті батька груша лишилася на Карповій половині

  21. Груша всохла і сім`ї помирилися

  22. Був стельмахом

  23. Омелька Кайдаша

  24. Коли Мотря вибила Кайдашисі око


Літературний диктант за змістом роману Панаса Мирного « Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

1.Співавтором роману був…

2.Справжнє прізвище Панаса Мирного…

3.Сюжетною основою для написання роману став нарис…

4. Кого описано в уривку: « Як же дійшов до літ та убрався в силу,- біда з ним та й годі! Високого зросту, бравий, широкоплечий, як із заліза збитий, а до того ще меткий, як заєць, співун-реготун… Хороший з лиця - повновидий, рум’янець на всю щоку, з чорними, веселими очима, лискучим усом, - він був перший красень на селі…»

5. « Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах. Одно тільки в нього неабияке – дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилася якась незвичайна сміливість і духовна міць, разом з якоюсь хижою тугою…»- у цьому уривку описано…

6.Прізвища Хрущ, Хрущов, Притика в романі мав…

7. « Будинок з багатьма прибудовами і надбудовами» - цю характеристику роману літературознавець Олександр Білецький дав за…

8. Хто під час грабунку убиває панського сторожа?

9. Отримує за службу орден Георгія….

10. Хто відмовляється за гроші від одруження з Галею?

11. Може «поправити діло» за хабаря 50 рублів…

12. Столітню українську історію показано крізь призму історії села …

13. В одній із редакцій роман дістав назву…

14.Прототипом Чіпки Вареника став відомий на Полтавщині розбійник…

15.Грицько Чупруненко – це…

16.Махамедом у творі називали…

17. Матня, Люшня, Пацюк – це…

18. Розташувати події у правильній послідовності: Максим Гудзь у москалях – арешт Чіпки й дорога на Сибір – одруження Чіпки з Галею – смерть баби Оришки

19. «Польовою царівною» у романі названо…

20. Роман написано у стилі…

21.Зрозумівши, що не зможе повернути Чіпку до чесного життя, його дружина…

22. Про кого сказано: « Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітками…Маленька, кругленька, швидка й жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом,- вона здавалась русалкою.»

23. « Не судилося (ій) щастя. Не зазнала вона його змалку, не бачила дівкою, жінкою; не сподівалася замужньою вдовою…» - про кого ці слова?

24.Хто з героїв роману про кого думав: « Не знав ти долі від самого малку – може, аж до смерті…Ганяла вона тебе з одного краю світа на другий; од панського двору до Дону, од Дону – до прийому… Де ти тепер? Що тепер з тобою?»
Відповіді


  1. Іван Білик

  2. Панас Якович Рудченко

  3. « Подоріжжя од Полтави до Гадячого»

  4. Максима Гудзя

  5. Чіпку Вареника

  6. Батько Чіпки

  7. Складну композицію

  8. Чіпка

  9. Максим Гудзь

  10. Москаль Сидір

  11. Чижик

  12. Піски

  13. « Пропаща сила»

  14. Василь Гнидка

  15. Товариш Чіпки з дитячих літ

  16. Максима Гудзя

  17. Товариші Чіпки

  18. Смерть баби Оришки – Максим Гудзь у москалях – одруження Чіпки з Галею – арешт Чіпки й дорога на Сибір

  19. Галю

  20. Реалізму

  21. Покінчила життя самогубством

  22. Про Галю

  23. Про матір Чіпки Мотрю

  24. Чіпка про свого батька



Літературний диктант за змістом комедії І. Карпенка – Карого « Мартин Боруля »
1.Справжнє ім.`я драматурга Івана Карпенка – Карого…

2. Назвати представників родини І. Карпенка – Карого, які належали до театру корифеїв.

3. Новий український театр започатковано виставою…

4. Жодного разу не з`являється на сцені дійова особа твору« Мартин Боруля»…

5. Репліка « Виграв чи програв, а грошики дай! Живи – не тужи! Все одно що лікар: чи вилічив, чи залічив – плати!» належить…

6. Репліка Мартина Борулі « Дорогою не балакай до мене, бо я тебе, капловуха собако, чисто всього обпатраю!» адресована…

7. Найбільшим комізмом сповнені діалоги між Мартином і…

8. Розташувати події у правильній послідовності: згода Борулі на шлюб Марисі з Миколою – викрадення коней в Омелька – приїзд на заручини Націєвського – звільнення Степана з роботи

9. Події у творі « Мартин Боруля» відбуваються протягом…

10. Кому належить репліка « Поросят тільки у ночвах патрають, а ти хочеш благородного чоловіка…»

11. Хто сказав: « Краще жить на світі щасливим мужиком, ніж нещасним паном – це всяке знає!»

12. « Їздю на своїх конях по просителях: і коней годують, і мене годують, і фурмана годують, і платять!...» - казав…

13. Кому належить репліка « Та я ж письмоводителеві над ночвами ціле відро води на голову вилив…»

14. « Красовський державець… - вір мені, що як будеш отак роздувать свій гонор, то Красовський з`їсть тебе!» - говорив…

15. Хто з героїв біжить до шпиля виглядати гостя?

16. Хто тікає із власних заручин?

17. Хто просить благословити дітей до шлюбу?

18. Спалює папери про дворянство…

19.Працює повіреним в обох ворогуючих сторін…

20. Продовжити репліку Марисі «…тільки той має право їсти, хто…»

21. Який справжній факт з життя родини автора ліг в основу сюжету?

22. Жанр твору « Мартин Боруля» -….

23. Хто з героїв назвав Мартина «бидлом» ?

24. За кого мріє Мартин видати заміж свою доньку?


Відповіді

  1. Іван Карпович Тобілевич

  2. Брати Микола Садовський, Панас Саксаганський, сестра Марія Садовська – Барілотті

  3. « Наталка Полтавка» І. Котляревського

  4. Красовський

  5. Трандалєву

  6. Омелькові

  7. Омельком

  8. Викрадення коней в Омелька – приїзд на заручини Націєвського – звільнення Степана з роботи – згода Борулі на шлюб Марисі з Миколою

  9. Кількох тижнів

  10. Мартинові

  11. Марисі

  12. Трандалєву

  13. Омелькові

  14. Гервасій

  15. Омелько

  16. Націєвський

  17. Гервасій

  18. Мартин

  19. Трандалєв

  20. …їжу заробляє.

  21. Багаторічне клопотання батька драматурга Карпа Адамовича з метою документально відновити втрачене предками дворянство.

  22. Трагікомедія

  23. Красовський

  24. За Націєвського



Літературний диктант за змістом повісті Михайла Коцюбинського « Тіні забутих предків»


  1. Повість екранізував режисер…

  2. У якому регіоні України розгортаються описані у творі події?

  3. Злим духом, що править усім, у віруваннях героїв повісті постає…

  4. Як композиційний елемент М. Коцюбинський уводить у повість пісні…

  5. Розташувати події у правильній послідовності: Марічка ділиться цукеркою з Іваном – одруження з Палагною – Іван на полонині – танок з чугайстром

  6. Ознаки якого стилю властиві повісті?

  7. Хто до кого говорив: « Нічьо! Ти меш, сарако, вівчарити, я му сіно робити. Вилізу на копицута й си подивлю в гори на полонинку, а ти мені затрембітай…»

  8. Кому належать слова: « Навіки слава! Тепер маєм живий вогонь, а доки ме він горіти, ні звір, ні сила нечиста не озьмеся маржини та й нас…»

  9. « Я заклинаю вас, громи й громовенята, тучі і тученята, я розганяю тебе, фортуно, на ліси й води…» - вигукував…

  10. « Чому не заговориш до мене, чому не поглянеш, не позавиваєш мозолі на моїх пучках? А в котру онь доріжку вибираєшся… відки виглядати маю тебе?» - голосила…

  11. « Ще кривий! Ще сліпий! Го – го! Як танцювати, то танцювати…Я ще заграю до танцю… Ти ще такої не чув, небоже…» - говорив…

  12. Хто з героїв видобуває у старий спосіб вогонь?

  13. Постійно ворожить, зраджує близькій людині…

  14. Хто з героїв потопає в Черемоші?

  15. Хто покидає рідне село й повертається через шість років?

  16. Уважає свою дитину підкинутим бісеням…

  17. Що означає вжитий у реченні діалектизм: « Навіть маржинка не давала колишньої втіхи»?

  18. Діалектизм плай означає…

  19. Івана та Марічку називають українськими…

  20. За жанром «Тіні забутих предків» - це…

  21. Іван та Марічка – діти ворогуючих родин…

  22. « Зеленим сміхом засміялися трави» …- у реченні є художній засіб…

  23. Кого у творі називають мольфаром?

  24. Який місцевий звичай під час похорону Івана описує автор?


Відповіді

1.Сергій Параджанов

2. В Гуцульщині

3. Арідник

4. Коломийки

5. Марічка ділиться цукеркою з Іваном – Іван на полонині – одруження з Палагною - танок з чугайстром

6. Імпресіонізму

7. Марічка до Івана

8. Ватагу

9. Мольфар Юра

10. Палагна

11. Іван


12. Ватаг

13. Палагна

14. Марічка

15. Іван


16. Мати Івана

17. Маржинка – худоба

18. Гірська стежка

19. Ромео та Джульєттою

20. Повість

21. Гутенюків та Палійчуків

22. Тавтологія

23. Юру


24. Танці та розваги


.Літературний диктант за змістом драми – феєрії Лесі Українки « Лісова пісня »


  1. Твір написано у стилі…

  2. Фольклор якого регіону України використала письменниця у творі?

  3. Суперницею Мавки у творі виступає…

  4. Бездуховність і обивательську обмеженість утілено в образах…

  5. Слова « Я маю в серці те, що не вмирає!» належать…

  6. Кого описується в рядках: « …молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами; одежа на йому міниться барвами, від каламутно – жовтої до ясно – блакитної і поблискує гострими золотистими іскрами» ?

  7. Жанр феєрія означає…

  8. В які пори року відбуваються події у творі?

  9. Розташувати події у правильній послідовності: Лукаш одружується – Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку

  10. Кому належать слова: « Ой лишенько! Іще не починала! Ой мій упадоньку! Що ж ти робила? Нездаренько! Нехтолице! Ледащо!»

  11. Хто до кого казав: « Що лісове, то не погане, сестро,- Усякі скарби з лісу йдуть…

  12. Хто до кого говорив: « І та вже відьма? Ба, та вже судилось відьомською свекрухою вам бути»

  13. Кому належать слова: « Я з кодлом лісовим не накладаю так, як твій рід рід! Зрубай її, як хочеш, хіба я бороню? Ось на й сокиру.»

  14. Хто до кого звертався: « Заграй, заграй, дай голос мому серцю! Воно ж одно лишилося від мене.»

  15. Хто з героїв ріже свого пальця, щоб урятувати красу Русалки Польової?

  16. Лукаша перетворює на вовкулаку…

  17. Забирає Мавку під землю…

  18. Рятує Мавку, огортаючи вогнем вербу, на яку вона перетворилася…

  19. Захищає дуб від охочих його зрубати…

  20. Старість та поміркованість у творі символізує…

  21. Який музичний інструмент є символом поетичної душі Лукаша?

  22. Чий портрет: « Він древній, сивий дід, довге волосся і довга біла борода всуміш з баговинням звисають аж до пояса. Шати на ньому – барви мулу, на голові корона із скойок. Голос глухий, але дужий.»

  23. « Не точи! Се кров її. Не пий же крові з сестроньки моєї!» - хто , кому про кого говорить?

  24. Чий портрет: « Гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно розвіяним, як вітер, волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима.»


Відповіді

  1. Неоромантизму

  2. Волині

  3. Килина

  4. Килини та Лукашевої матері

  5. Мавці

  6. « Той, що греблі рве»

  7. Казка ( чарівний, казковий, міфічний)

  8. Навесні, влітку, восени

  9. Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Лукаш одружується – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Мавка перетворюється на вербу

  10. Матері Лукаша

  11. Дядько Лев до матері Лукаша

  12. Лукаш до матері

  13. Килині

  14. Мавка до Лукаша

  15. Мавка

  16. Лісовик

  17. « Той, що в скалі сидить»

  18. Перелесник

  19. Дядько Лев

  20. Водяник

  21. Сопілка

  22. Портрет Водяника

  23. Мавка до Лукаша про березу

  24. Портрет Перелесника

Літературний диктант за змістом повісті Ольги Кобилянської « Земля»


  1. Якою мовою писала перші твори письменниця?

  2. До яких модерністських течій тяжіла авторка?

  3. Яка реальна подія лягла в основу твору?

  4. Повість О. Кобилянська присвятила…

  5. Словами « Він роботи боїться, йому танець в голові. Зо стрільбою ходив би день і ніч по полі й по лісі» охарактеризовано…

  6. Словами « нічого не мала, була убога, а лиш виставлена на гнів матері і штовханці брата» охарактеризовано…

  7. Біблійний образ Каїна втілює у собі…

  8. Розташувати події у правильній послідовності: пригода з Сойкою і телям – пригода з марищем з розжареними очима – випробування наметів на морозі – одруження Анни з Петром

  9. Найбільше Сава боявся…

  10. Про кого написано так: « Була се слабосильна, ще доволі молода жінка з ніжними рисами обличчя, на якім за першим поглядом було пізнати, що тяжка, ненастанна праця й жура, що гнітила її, надали їй п`ятно старості»?

  11. Чий портрет: « Середнього зросту, з темним, як шовк, волоссям…на око ніжна, таїла в собі силу, що вабила до себе, мов музика, гармонією жіночності»?

  12. Про кого ці рядки: « …на неї ні один порядний хлопець на селі не глядить, її ніхто порядний за жінку не візьме. Вона погана волошка…очі, як у чортиці або як у голодної собаки»?

  13. Сусідній ліс, теля, місяць та зорі, обірвана струна на весіллі – усі ці поняття в повісті є…

  14. Про яке майбутнє свого сина мріє Анна?

  15. Кому потай від Марійки записав Івоніка найкращий лан Михайла?

  16. Кому належать слова: « Чи я жадаю від вас землі? Яне жадаю від вас ані крихти землі! Держіться вашої землі, а я зроблю, що мені схочеться!»?

  17. Хто з героїв, вбивши зайця, « …в дійсності не знав, пощо вбив його, якесь «щось» у нім приказало йому те вчинити»?

  18. У якому регіоні України відбуваються описані у творі події ?

  19. « Кругом нас – якась безодня, що її вирила доля, але тут, у наших серцях, вона найглибша» (переклад з німецької) – ці слова у творі є…

  20. Про яких героїв йдеться: « … Всі бачили, що пара не була дібрана й гарна, що дитина молода не почувала для свого судженого ні іскорки прив’язання, що була німим оруддям іншої волі..»

  21. Про кого з героїв написано: « Сільські хлопці журилися нею ще менше. Вона була убога, а тому не мала для них ніякої вартості. Не мала ні землі, ні грошей».

  22. Хто з героїв про кого говорив: « Не докоряйте йому, тату, він ще дурний і не буде все такий!»

  23. На яке релігійне свято Михайло мав розповісти батькам про Анну?

  24. Про кого йдеться: « П`ятий рік живуть уже разом. В них коло хати рівновага й лад. Той лад, що його витворює невтомна праця і твердий ясний розум…Добре живуть»…


ВІДПОВІДІ


  1. Німецькою

  2. Символізм, неоромантизм

  3. Братовбивство в селі Димка біля Чернівець

  4. Своєму батькові

  5. Саву

  6. Анну

  7. Сава

  8. Пригода з марищем з розжареними очима – випробування наметів на морозі – пригода із сойкою і телям – одруження Анни з Петром

  9. Анни

  10. Про Марійку

  11. Анни

  12. Про Рахіру

  13. Символами

  14. Не пов’язане із землею, мріє віддати його вчитися

  15. Синові Анни

  16. Саві

  17. Сава

  18. На Буковині

  19. Епіграфом

  20. Про Парасинку і Тодорика

  21. Про Анну

  22. Михайло про Саву

  23. У день святого Михайла

  24. Про Анну і Петра

Каталог: ld
ld -> Урок бесіда «Уявна подорож містом (селом, країною)»
ld -> Міський методичний кабінет екскурсія «Спостереження за осінніми змінами у живій та неживій природі»
ld -> Бабуся називає мене брат називає мене сестра
ld -> Наукових праць
ld -> Основний напрямок
ld -> Методичні рекомендації для 5 класу з української мови та літератури, світової літератури, російської мови Для учнів
ld -> Методичні рекомендації до проведення Першого уроку 2013-2014 навчального року для учнів молодшого шкільного віку
ld -> Homines, dum docent, discunt. Люди, навчаючи, вчаться
ld -> Комунальний заклад “Обласна бібліотека для дітей Черкаської обласної ради Шевченківські лауреати в галузі літератури – наші земляки Біобібліографічний вісник для юних книголюбів віком від 12 до 14 років Черкаси, 2012
ld -> Тема уроку Тема Барви землі (7 год)


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал