Лабораторно-практичні заняття в сістемі професійної підготовки кваліфікованих робітників



Скачати 27,28 Kb.
Дата конвертації17.02.2017
Розмір27,28 Kb.
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ В СІСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ
Крищук О.В.

Володимир – Волинське ВПУ

Викладач спец.дисциплін

Актуальність. Навчально - прикладне педагогічне дослідження "Практичні та лабораторні заняття в системі професійної підготовки кваліфікованих робітників" обумовлено наявністю протиріччя між необхідністю вдосконалення систематизації методів навчання і відсутністю у педагогічній літературі єдиної класифікації цих методів і провадження їх у практику.

Мета статті: Дослідження і опанування деяких інноваційних форм і методів навчання, систематизація знань і навичок професійної діяльності, розроблення і впровадження зошиту для виконання лабораторно-практичних робіт учням ПТНЗ , що систематизує раціональне використання часу уроку.Практична значущість даного дослідження вбачається у тому, що розроблена послідовність виконання даної роботи, використання тестових завдань будуть більш об’єктивним інструментом оцінювання навчальних досягнень учнів.

Професійне становлення особистості - важливий компонент загального процесу її розвитку. Однією з центральних проблем підготовки майбутніх фахівців є дослідження професійної спрямованості як визначальної характеристики спеціаліста, що дозволяє людині максимально виявити свої здібності й творчо опанувати професію.Проблема формування мотивів навчання повинна стати актуальною вже з перших днів навчання учнів у навчальних закладах.

На мій погляд, саме лабораторно-практичні заняття з предмету "Матеріалознавство" можна покласти в основу системи засобів виховання мотивації.

Мотивація вивчення предмету характеризується усвідомленням їх значущості для себе особисто (для майбутньої професії) і для суспільства, інтересом до предмету, усвідомленням необхідності систематичного і глибокого вивчення предмету і найвищим проявом - прагненням самостійно й творчо опановувати знання з обраної спеціальності.

Лабораторно-практичні роботи за зразком (репродуктивні) актуалізують і підкріплюють мотиваційні стани, що виникають на уроці, викликаючи інтерес до окремих питань.

Лабораторно-практичні роботи пізнавально-пошукового типу генералізують ці стани на вивчення окремих тем, розділів, курсу; індивідуальні дослідницькі завдання і роботи практикумів продовжують, генералізацію мотиваційних станів на вивчення всього курсу певного предмету. З часом відбувається перетворення актуальних станів в стійкі стани особистості. Таким чином створюється можливість розвитку мотивації вивчення предмету в цілому. Виконуючи роботи, учні з розвиненою мотивацією прагнуть творчо застосовувати набуті знання з практики.



Слід зазначити, що лабораторний практикум дає можливість формування не лише інтересу до предмету, а й інтересу до майбутньої професії через включення до змісту лабораторних робіт тестових питань і експериментальних творчих завдань з "професійним змістом".

Висновок: Пошукова лабораторна робота відноситься до проблемно-пошуковим активних методів навчання. Наприклад: вивчення теоретичного навчального матеріалу може передувати. Пошукова лабораторна робота за інструкцією, на підставі якої учні повинні самі зробити висновки про властивості речовин або об'єктів, про взаємозв'язок між ними.

Дослідницька робота полягає в тому, що учні самостійно здійснюють навчальний дослідження, а потім, на занятті доповідають про його результати, обґрунтовують їх теоретичними положеннями. Дослідницький метод навчання покладено в основу роботи предметних гуртків. Цей метод застосовується при виконанні дипломних робіт.
Каталог: user-files
user-files -> З досвіду роботи класного керівника
user-files -> Питання до обговорення
user-files -> Реалізація прогресивних методів навчання райсвих Світлана Олександрівна, викладач пту-35
user-files -> Комплексне методичне забезпечення та ефективність його використання у навчальному процесі
user-files -> Індивідуалізація І диференціація навчання І їх роль у підвищенні якості навчально-виховного процесу
user-files -> «Інноваційна професійно-технічна освіта: пошуки шляхів оновлення»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал