Кз «Кам`янська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат» зор вихователь: Стришко Н. М. Мета



Дата конвертації29.12.2016
Розмір136 Kb.
КЗ «Кам`янська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат» ЗОР




Вихователь: Стришко Н.М.

Мета: Закріпити знання дітей про доброту, сприяти через ігри прояв­ленню у них позитивних якостей особистості (доброзичливості, співчуття, взаємодопомоги), вчити аналізувати ситуації морального вибору; створювати психологічний комфорт навколо себе, вміти керувати своїми емоціями; розвивати зв'язне мовлення, довготривалу пам’ять, стійку увагу,  творче   та  логічне  мислення.  Виховувати   почуття чуйності, доброти, любові до людей, бажання творити добро.

Обладнання: картки-завдання для роботи в группах, фонограми пісень: «Если добрый ты», «Улыбка», «Дорогою добра», лист професора Будьласки, 5 розрізаних ключів, карта подорожі із зупинками, картки для семафора, конверти із завданнями.

Станьте рівно, посміхніться,

До гостей ви поверніться.

З добрим днем всіх привітайте

І за парти посідайте.
-Діти,уважно послухайте пісню.

(Звучить пісня кота Леопольда)

-Хто співає пісню?

-Із якого мультфільму ця пісня?

-Про що пісенька кота Леопольда?

-Про що ж ми будемо говорити сьогодні?

-Так про доброту , про добро.

-Що ж таке доброта?

Доброта - це все хороше, добре, гарне.
- «Доброта - це, прагнення робити добро іншим»

- Яку людину можна назвати доброю? (Вислів дітей)


- Добра людина - це той, хто любить людей і тварин, який готовий у важку хвилину прийти на допомогу.
- Добра людина любить природу і береже її.
- Добра людина любить птахів і звірів, допомагає їм вижити в зимову холоднечу.
- Добра людина намагається бути акуратним, бути ввічливим і уважним у спілкуванні з друзями і дорослими

- Сьогодні вас чекає подорож до Країни Ввічливості та Доброти.

-А подорожувати до країни ввічливості і доброти будуть учні 2 команд.

1команда- «Сонечко», 2 –«Доброта».

-Діти! Ми отримали листа від професора Будьласки. Він залишив нам карту Країни Доброти та Ввічливості, а також листа до вас. Чи бажаєте ви помандрувати до цієї країни? Як же туди дістатися? Про це ми дізнаємося із листа професора Будьласки.

"Любі діти! Шлях у мою країну буде нелегким. Його треба подолати і підтримати один одного. Сподіваюся, ви зможете одержати ключі від країни Доброти. На кожній зупинці та станції ви будете отримувати частини ключів, які в кінці зможете скласти у ключ від країни Доброти".

-Діти, ви любите подорожувати?

-На якому транспорті ви будете подорожувати? Відгадайте загадку і таким чином виберете транспорт, на якому і відправимось ми з вами у сьогоднішню подорож.



Загадка.

По лижні ковзнули ніжки,

Ми подумали — стоніжка,

Та помітили, що ріжки

Має дивна ця стоніжка,

Що вхопилися за дріт,

І мерщій помчали в світ. (Електричка)

(Аудіозапис «Електричка»)

-Сьогодні ми здійснимо подорож за маршрутом добрих почуттів, вчинків, справ і відносин. Ми з вами зробимо зупинки на станціях:

«Колективне вирішення ситуації.»
«Чарівні слова»

«Казкові герої»

«Уважні учні»

«Добре сонечко»

"Доброта".

І повинні дістатися до зупинки "Доброти".


Отже, відправляємося у подорож (звучить фонограма електрички).

1.Розповідь вихователя.

Ще з давніх часів добро та і милосердя були в традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність, скривдженого. Добро виховується в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити. Коли зробити добро людині, їй буде приємно, але і нам також. У народі говорять: «Стався до людей так, як хочеш, щоб вони до тебе ставилися»



Перша cтанція «Колективне вирішення ситуації.»

- Ми живемо серед людей, і тому вам потрібно вчитися вирішувати різні життєві ситуації, у які ви можете потрапити. Спробуємо вирішити деякі з них.(Команди отримують ситуації)

1. Попереду вас іде дідусь. У одній руці у нього важка сумка, у другій – паличка. Раптом палиця упала. Ви проходите поруч і все це бачите.

Що ви зробите?

2. На подвір’ї грався маленький хлопчик. Хлопчик побіг за м’ячем, упав, забив коліно, лежить і плаче. Ви проходите поруч і все це бачите.

Що ви зробите?



Гра «Семафор ввічливості»

У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви показуєте картку зеленого кольору, якщо ні-червоного.



  1. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

  2. Берегти та охороняти природу.

  3. Шанувати працю інших людей.

  4. Галасувати якщо хтось відпочиває.

  5. Бути вихованим стриманим.

  6. Обманювати вихвалятися.

  7. Насміхатися з чужого горя.

  8. Добре вчитися. Багато читати.

  9. Допомагати друзям у біді.

  10. Ділитися тим, що в тебе є.

  11. Не слухати батьків.

  12. Ображати інших і грубіянити.

  13. Захищати слабкого.

  14. Давати здачі кривдникам.

  15. Спати на уроках.

  16. Красти.

  17. Тікати з уроку.

  18. Не вчити домашнього завдання.

  19. Порушувати дисципліну.

-Бачу, що ви знаєте, що має робити добра, чуйна людина. Обидві команди отримують частину ключа від країни Доброти.

Наступна cтанція «Чарівні слова»

Доброта і ввічливість - поняття нероздільні. Добра людина завжди ввічлива. Вона нікого не образить поганим словом чи вчинком. При розлученні - попрощається, а при зустрічі завжди привітається. Адже слово «здрастуй» означає - «будь здоров». Не забувайте, куди б ви не прийшли, відразу привітатися. Це як пароль вихованої, ввічливої людини.



-Перші слова, якими ми починаємо день?

- Це «доброго ранку». Промовляючи їх, ми бажаємо нашим домашнім, близьким, знайомим доброго здоров'я, приємного настрою, хочемо, щоб весь день у них був радісним, веселим, добрим.
-А як треба вимовити ці слова? Чи можна говорити «доброго ранку» хмурячись, незадоволеним голосом? Чому?

- А які ще чарівні слова ви знаєте? (Діти відповідають: добрий день, добрий вечір, я вас вітаю, салют, привіт і т. п.) Що ж, бачу, що ви діти виховані, культурні.

Вчитель: А зараз давайте пограємо.


Гра "Не помились, будь ласка"
Я буду просити вас виконати завдання, але виконувати їх треба тільки тоді, коли я назву "чарівне слово".
Встаньте, будь ласка!
Підніміть руки!
Будьте ласкаві, поплескайте в долоні!
Потупайте.
Пострибайте, будь ласка.
Руки вперед.
Будь ласка.

-Молодці! Ви добре знаєте ввічливі слова. Тепле і добре слово зігріває людину неначе ясне сонечко, а зле і недобре робить дуже боляче.

Отримуєте частину ключа.


Cтанція «Казкові герої»

- Всі ви любите казки. У них зустрічаються добрі і злі герої. Ваше завдання, уважно розглянути малюнки і відповісти на питання:

-Як називається казка?

- Назвіть героїв казок.

- А на якого героя ви хотіли б бути схожим?


 Чому?

-Молодці, діти, ви добре впорались з завданням. Отримуєте частину ключа.



Наступна cтанція Уважні учні»

Якщо сонце велике - воно на небі. А є маленьке сонце - воно світить в кожному з нас. Це наша доброта. Добра людина той, хто любить дітей і допомагає їм. Добра людина любить природу і береже її. А любов і бажання допомогти - зігрівають нас самих, як сонце. Доброта - це прагнення людини зробити щасливими інших людей, зрозуміти і виконати бажання іншого.



- Щоб виявляти турботу, увагу до людей потрібно розуміти емоційний стан людей: сумує людина або радіє, гнівається чи відчуває страх.
Зараз ми потренуємося у визначенні настрою людей.
- Подивіться, будь ласка, на ці особи. Що вони виражають?
- Які люди вам більше подобаються?
- Якими найчастіше буваєте ви?
Зобразіть на обличчі радість, смуток, страх, гнів, подив і покажіть своєму товаришеві по парті. А тепер рукою "раз" і зігнали сумний настрій і показали радість.



- Подивись на»пухнастиків». У них різний настрій. Розфарбуй »пухнастика» у якого такий настрій як у тебе.

-Молодці,діти,ви добре впорались з завданням. Отримуєте частину ключа. Ось ми і дісталися до станції "Доброта".

-А ключ від країни Доброти у вас є?

Станція "Доброта".
Добра гарна людина нагадує мені сонечко, що зігріває все довкола своїми лагідними промінцями. А давайте ми з вами зробимо одне велике сонце, покажемо, що в наших сердечках добра стало набагато більше. Для цього тре­ба, щоб кожна дитина вибрала свій промінчик, назвала якою людиною вона хоче бути. Може доброю чи сміливою, доброзичливою чи може злою? Слухняною, веселою, чесною, чемною, а може грубою і жадібною, мудрою та щедрою, а може жорстокою і безжальною. -«Я хочу бути …. людиною». (Звучить пісня «Дорогою добра»

 
- Я думаю, ви погодитеся зі мною: якщо до людини поставитися з добротою, то і вона у відповідь захоче поділитися з іншою людиною, немов посмішкою, своєю добротою. І до нас у гості прийшла посмішка. Вона така добра, лагідна, привітна, тому я дружу з нею. І хочу, щоб ви всі подружилися з посмішкою. Я зараз підійду до одного з вас і передам свою посмішку. Після цього він повинен

посміхнутися і передати посмішку сусідові. І так далі. Останній гравець повинен знову передати посмішку мені.

-Посміхнулися? Як приємно дивитися на людину, яка посміхається привітною посмішкою! Ми всі посміхнулися, і життя, нехай на малу крапельку, стало радіснішим і добрішим.



-Давайте згадаємо вірш »Доброта».

-Отже, будьте, діти, добрими, говоріть добрі слова один одному, робіть добрі справи, і добро буде завжди у нашому класі, у вашій родині, а головне, у вашому серці.

-А зараз ми повертаємося до школи.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал