Кути. Многокутники



Скачати 37,93 Kb.
Дата конвертації02.01.2017
Розмір37,93 Kb.
Вчитель вищої категорії,
старший вчитель
Селюніна Н. А.

Тема: Кути. Многокутники.

Підсумковий урок. 5 клас.
В цьому році на уроках української літератури ви вивчали багато казок, зокрема українську народну казку «Покотигорошко». Ви чудово знаєте її зміст і пам’ятаєте, що в сім’ї жили два брати і сестра. Коли сестру вкрав Змій, брати пішли визволяти її і теж потрапили в полон до Змія. Але ось в сім’ї з’явився Покотигорошко, дуже швидко виріс і пішов визволяти братів і сестру. Та добре вивчити математику він не встиг, тому, коли йому буде важко в дорозі, допомагайте!

От іде він іде і доходить до озерця. На роздоріжжі (схему дороги вчитель малює на дошці і пропонує намалювати учням в зошитах).





  • Куди йти далі? – подумав Покотигорошко і побачив біля озерця якусь стареньку бабусю – Чи не вкажеш мені дорогу до Змія? – запитав Покотигорошко

  • Звичайно вкажу, але спочатку назви мені всі кути, що утворилися дорогами, вкажи їх вид, сформулюй означення та виміряй їх – відповіла бабуся.

Спохмурнів Покотигорошко, але ж ви, діти, допоможете йому? ( Двоє учнів виконують по черзі завдання на дошці, а всі останні – в зошитах).

Одержала бабуся всі відповіді і вказала Покотигорошку правильний шлях, а той, не затримуючись, пішов далі. Йде – йде , дивиться, вже й сонце сідати збирається, а при дорозі знову та сама бабуся сидить: «Далі на обрії – ліс – сказала вона – до нього 18 кілометрів. Ти рухаєшся зі швидкістю 6 км/год. Через три години зовсім стемніє. Якщо ти не встигнеш дійти до лісу, Змій вилетить на полювання і вб’є тебе серед дороги. То встигнеш дійти?»

Покотигорошко зовсім забув формулу шляху і не зміг відповісти на це запитання. Допоможіть йому порахувати, діти. ( Учні розв’язують задачу усно).

Тільки Покотигорошко ввійшов в ліс, як чує свист, шум – це Змій вилетів на полювання, але густі крони дерев закрили По котигорошка і Змій його не помітив. Дивиться Покотигорошко, а на пеньку та ж сама бабуся сидить і каже: « Цей ліс квадратної форми, його периметр 80 км. Ти мусиш іти самим краєм лісу, щоб не заблукати вночі. Скільки кілометрів ти повинен пройти, перейшовши ліс?» Задумався Покотигорошко, а сам чекає допомоги від вас, діти. ( Один учень розв’язує задачу на дошці, а троє учнів, які розв’язують задачу швидше, ніж на дошці, одержують оцінку своїх знань).

Перепочив трохи Покотигорошко тай пішов далі. А коли на світанку вийшов з лісу, то побачив перед собою розкішне поле червоних і білих троянд. А бабуся вже тут як тут: « Перед тобою розкішне поле, воно прямокутної форми.

Звісно ж по квітах ти не підеш. А палац Змія вже недалеко (вчитель малює схему). Тобі потрібно пройти вздовж АВ і ВС. Скажи, скільки це кілометрів, якщо площа поля 60га, а довжина – 3 кілометри?» ( Скорочений запис умови задачі вчитель записує на дошці. Один учень розв’язує задачу і записує її на дошці, а 3 – 4, що розв’язують швидше, теж одержують оцінку своїх знань, і всі послідуючі завдання виконуються так само.)

Дізнався Покотигорошко, скільки йому ще йти, та й попрямував до палацу Змія. Став біля брами і чекає, коли Змій його помітить.


  • Чого тобі потрібно? – запитав Змій.

  • Хочу сестру і братів своїх додому забрати – відповів Покотигорошко.

  • Тоді виконай три моїх бажання – забажав Змій.

  • Звичайно – погодився Покотигорошко.

  • Хочу я збудувати новий палац – продовжував Змій, – квадратної форми, щоб одна стіна його мала довжину 400 метрів. Скільки арів землі займе такий палац? Хочу обнести цей палац огорожею прямокутної форми, щоб довжина її була 1км 200 м, а ширина – у 3 рази менша. Вздовж огорожі через кожні 400 м хочу поставити сторожові вежі. Скільки треба побудувати веж? У сусідніх селян хочу забрати 4 ділянки землі. Обчисли, на скільки гектарів збільшиться мій маєток, якщо площі цих ділянок: 1560 арів, 2 мільйони квадратних метрів, 124 000 квадратних метрів, 0,003 квадратного кілометра.

Задумався Покотигорошко, але в нього тепер багато друзів, вони допоможуть йому виконати складні завдання, чи не так? ( Текст завдань вчитель проектує через кодоскоп на екран. Учнів розділяє на три групи, кожна з яких розв’язує одну задачу).

Почувши відповіді на свої запитання, Змій відпустив дівчинку, але її брати сиділи під каменем, вага якого обчислюється виразом (28:7+1024:32) центнерів.



  • Чи зможеш ти підняти цей камінь? – запитав Змій у Покотигорошка – адже тобі під силу тільки 500 кілограмів?

  • Зможу – відповів той.

А вчитель пропонує учням перевірити це. Дякує їм від імені Покотигорошка за допомогу, виставляє оцінки за урок і задає завдання додому.
Каталог: files
files -> Відділ освіти Криничанської райдержадміністрації
files -> Звичаї та обряди українців
files -> Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Відділ освіти Катеринопільської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Крохмаль Валентина Федорівна На допомогу молодому вчителю Схвалено радою методичного
files -> Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу
files -> Дячук І. А. На допомогу класному керівникові «Ціннісне ставлення дітей до сім’ї, родини, людей»
files -> Н.І. Дяченко, Т. В. Ружанська ігрова діяльність на бібліотечних уроках як засіб виховання інтересу до книги, становлення І розвитку читацької компетентності школярів
files -> Юлия Борисовна Гиппенрейтер Продолжаем общаться с ребенком. Так?
files -> Урок Тема Морфологічна будова слова. Засоби словотворення
files -> Робоча програма з української мови для 5 11 класів рівень: загальноосвітній Учитель Герасименко ОленаМиколаївна


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал