Ключ до успіху: перетворіть гру в навчальний досвід і переконайтеся, що навчання



Сторінка1/9
Дата конвертації28.12.2016
Розмір3,99 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Кузьмініч Людмила Олексіївна



Ключ до успіху: перетворіть гру в

навчальний досвід

і переконайтеся, що навчання –

це здебільшого приємність.
1.Гра - один із ефективних шляхів формування математичної компетентності.

З огляду на те, що глобалізація ставить перед Україною щоразу нові виклики, кожен громадянин мусить гнучко пристосовувати різні компетентності до швидких змін. Математична освіта відіграє панівну роль у формуванні компетентностей, потрібних для гнучкої адаптації до цих процесів.

Згідно Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти основною метою освітньої галузі «Математика» є формування в учнів математичної компетентності, як здатності розвивати й застосовувати математичне мислення для розв’язання широкого спектру щоденних проблем. Формуючи здатність вправно оперувати цифрами, варто акцентувати увагу на процесі, діяльності та знаннях.

Математична компетентність передбачає різного ступеня здатність і готовність використовувати математичні мовленнєві моделі (логічне та просторове мислення) та виражати їх через формули, моделі, графіки та схеми.

Одним із ефективних шляхів формування математичної компетентності в навчанні є гра. У процесі гри чудовий світ дитинства поєднується з прекрасним світом науки, до якого потрапляють учні. Вона добре поєднується із «серйозним» навчанням.
2. Класики педагогіки про значення гри у навчанні і вихованні.

Сучасна дидактика, звертаючись до ігрових форм навчання на уроках, справедливо вбачає в них можливості ефективної взаємодії педагога та учнів, продуктивної форми їх спілкування з наявними елементами змагання, безпосередності, природного інтересу. Визначальними при цьому є думки класиків педагогіки. А.Макаренко називав гру усвідомленою діяльністю, а радість гри – “радістю творчою”, “радістю перемоги” .В .О.Сухомлинський писав: «Без гри не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра- це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять. гра- це іскра, що запалює вогник допитливості.

Відомий дослідник гри Д. Б. Ельконін вважає, що гра є соціальною за своєю природою і безпосередньою насиченістю і спроектована на відтворення світу дорослих. Називаючи гру «арифметикою соціальних відносин», Д. Б. Ельконін трактує її як діяльність, що виникає на певному етапі, як одну з провідних форм ро За Г.Селевком, гра–«це вид діяльності в умовах ситуацій, спрямованих на відтворення та засвоєння суспільного досвіду, в якому складається та вдосконалюється самоуправління поведінкою». І.Підласий трактує пізнавальну (дидактичну) гру як «спеціально створені ситуації, що моделюють реальність, із яких учням пропонується знайти вихід». У педагогічній енциклопедії «гра – засіб фізичного, розумового та морального виховання дітей».
3.Організація ігрової діяльності – продуктивний шлях формування математичної компетентності учнів на уроках математики.

Головна перевага гри, я вважаю, полягає в тому, що вчитель досягає своєї мети непомітно для вихованця. Гравці не ставлять перед собою ніякої дидактичної мети, їх цікавить тільки ігровий результат, їм здається, що вони й не вчаться зовсім. На ігровому уроці в навчальному кабінеті присутня тільки одна людина, що чітко уявляє, для чого все це почато – учитель.

На мою думку, під час гри вдосконалюються навички самостійної роботи учнів, враховуються їх вікові та індивідуальні особливості, реалізуються принципи наочності, доступності результатів, оскільки гра забезпечує стабільність процесу засвоєння знань, дозволяє застосовувати їх на практиці, допомагає мені коригувати, а учням удосконалювати набуті знання, вміння та навички. Вона сприяє максимальній активізації навчально-пізнавальної діяльності, що є показником ефективності уроку. Інтерес та задоволення – надзвичайно важливі психологічні результати гри. Вона спочатку приваблює поставленим завданням, труднощами, котрі необхідно подолати, а потім з’являється радість відкриття, відчуття подоланої перешкоди.

Тому ігрове спілкування несе на собі велике навантаження, оскільки виконує наступні функції:



 виховну - розкривається почуття колективізму, сміливості, рішучості, виховуються морально-етичні якості;

 пізнавальну - розвиток пізнавальної активності, збагачення навчальних досягнень новою інформацією;

 гедонічну - переживаються раніше невідомі почуття, формується оптимальний життєрадісний настрій;

 компенсаторну - через гру знімається психогенне і фізичне напруження, підвищується загальний тонус, з'являється почуття розкутості.

Для підвищення ефективності уроків математики я дотримуюсь таких вимог щодо їх проведення:





Каталог: uploads -> doc
doc -> Замінено текст розділу: IV. Соціокультурна змістова лінія
doc -> Тема. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні й складені. Мета
doc -> Тема.. Старий рік поспішає на поріг
doc -> Повідомлення по темі «Будова слова»
doc -> Урок у першому класі «здрастуй, школо!» Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу
doc -> Складнопідрядне речення з підрядними означальними й
doc -> Апостроф. Урок-подорож "Морська регата"
doc -> Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте прислів’я ( «Герой вмирає, а ім’я його живе») Диктант 2
doc -> Урок з інтегрованого курсу


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал