Календарно-тематичне планування уроків християнської етики у 7 класі
Розроблено кафедрою методики викладання навчальних предметів
та гуманітарної освіти Тернопільського ОКІППО
І варіант планування (35 год)
|
Дата
|
ІІ варіант планування
(18 год.)
|
Тема
|
Етичний практикум
|
1-2. Вступ. Моральні засади християнства
|
Як свідчити правди християнської віри?
|
|
|
1. Вступ. Моральні засади християнства.
|
3. Святість. Наслідування Христа.
|
Як наслідувати Христа у своїй повсякденній поведінці?
|
|
|
2. Святість. Наслідування Христа.
|
4. Матеріальний і духовний світ людини
|
Як ставитися до грошей та цінних подарунків?
|
|
|
3. Матеріальний і духовний світ людини
|
5. Прагнення пізнати істину
|
Як знайти собі корисне заняття?
|
|
|
4. Прагнення пізнати істину. Наполегливість у досягненні мети.
|
6. Наполегливість у досягненні мети
|
Як добитися життєвого успіху?
|
|
7. Життєвий шлях людини
|
Як оцінити свої вчинки?
|
|
|
5. Життєвий шлях людини. Віра, надія, любов
|
8. Віра, надія, любов
|
Як не втрачати віри, надії, любові?
|
|
9. Вдячність – важлива людська чеснота
|
Як висловлювати подяку?
|
|
|
6. Вдячність – важлива людська чеснота
|
10. Рішучість і відвага у житті
|
Як і коли бути рішучим?
|
|
|
7. Рішучість і відвага у житті. Здатність піти за покликом сумління
|
11. Здатність піти за покликом сумління
|
Як виявити в собі здібності та покликання?
|
|
12. Узагальнення
|
Навчальна екскурсія
|
|
13. Контрольна робота
|
|
|
14. Допомога як вияв любові
|
Як побудувати стосунки на основі взаємодопомоги?
|
|
|
8. Допомога як вияв любові. Милосердя і безкорисливість
|
15. Милосердя і безкорисливість
|
Як проявити милосердя?
|
|
16. Відданість і вірність християнським переконанням
|
Як бути вірним другом?
|
|
|
9. Відданість і вірність християнським переконанням
|
17. Цінність знань у житті людини
|
Як використовувати знання?
|
|
|
10. Цінність знань у житті людини
|
18. Мова – безцінний Божий дар
|
Як досягати успіху у спілкуванні?
|
|
|
11. Мова – безцінний Божий дар. «Рідна мова – то серце народу: гине мова – гине народ» (І. Огієнко)
|
19. «Рідна мова – то серце народу: гине мова – гине народ» (І. Огієн-ко)
|
Як ти можеш захистити рідне слово?
|
|
20. Мужність у протистоянні злу
|
Як протистояти злу?
|
|
|
12. Мужність у протистоянні злу. Людська слабкість і зміцнення волі
|
21. Людська слабкість і зміцнення волі
|
Як виховувати в собі волю?
|
|
22. Прозріння
|
Як навчитися оцінювати себе?
|
|
|
13. Прозріння. Кардинальна зміна життя
|
23. Кардинальна зміна життя
|
Як навчитися приймати рішення?
|
|
24. Узагальнення
|
Акція милосердя
|
|
25. Контрольна робота
|
|
|
26. Усвідомлення відповідальності за долю народу
|
Про що найактуальніше написати Президентові?
|
|
|
14. Усвідомлення відповідальності за долю народу. Славні постаті українського народу
|
27. Славні постаті українського народу
|
Як навчитися розрізняти служіння від прислуговування?
|
|
28. Відродження української духовності у ХХ столітті
|
Як взяти участь у відродженні держави і рідної Церкви?
|
|
|
15. Відродження української духовності у ХХ столітті
|
29-30. Християнські символи у традиціях і культурі рідного народу
|
Як поєднати дотримування традицій із власними переконаннями?
|
|
|
16. Християнські символи у традиціях і культурі рідного народу. Христос – дорога, правда і життя
|
31. Христос – дорога, правда і життя
|
Як би вчинив істинний християнин?
|
|
32. Ісус і діти
|
Як поважати право іншої людини?
|
|
|
17. Ісус і діти. Молодь – майбутнє Церкви і держави
|
33. Молодь – майбутнє Церкви і держави
|
Чи легко бути молодим?
|
|
34. Контрольна робота
|
|
|
35. Підсумковий урок
|
|
|
|
18. Підсумковий урок
|
Календарно-тематичне планування уроків християнської етики у 8 класі
Розроблено кафедрою методики викладання навчальних предметів
та гуманітарної освіти Тернопільського ОКІППО
І варіант планування (35 год)
|
Дата
|
ІІ варіант планування
(18 год.)
|
Тема
|
Етичний практикум
|
1-2. Вступ. Етика – наука про мораль.
|
Як зробити свою поведінку християнською?
|
|
|
1. Вступ. Етика – наука про мораль.
|
3. Мораль і право
|
Як дотримуватись первісного морального закону?
|
|
|
2. Мораль і право. Божі Заповіді – основа морального життя людини
|
4. Божі Заповіді – основа морального життя людини
|
Як жити по Закону?
|
|
5. Узагальнення
|
Навчальна екскурсія
|
|
6. «Я – Господь Бог твій...»
|
Як зберегти вірність Господу?
|
|
|
3. «Я – Господь Бог твій...»
|
7-8. «Нехай не буде в тебе інших богів»
|
Як побороти кумира?
|
|
|
4. «Нехай не буде в тебе інших богів»
|
9-10. «Не взивай намарне імені Господа Бога твого»
|
Як позбутися лихослів’я?
|
|
|
5. «Не взивай намарне імені Господа Бога твого»
|
11-12. «Пам’ятай день суботній, щоб святити його»
|
Як відпочивати?
|
|
|
6. «Пам’ятай день суботній, щоб святити його»
|
13. Узагальнення
|
Акція милосердя
|
|
14. Контрольна робота
|
|
|
15-16. «Шануй батька і матір, щоб тобі добре було, щоб ти довго прожив на землі»
|
Як проявляти повагу до старших?
|
|
|
7-8. «Шануй батька і матір, щоб тобі добре було, щоб ти довго прожив на землі»
|
17-18. Не убий
|
Як пізнати ціну слова?
|
|
|
9. Не убий
|
19. «Не чини перелюбу»
|
Як ставитися до особи протилежної статі?
|
|
|
10. «Не чини перелюбу». Шлюб і подружжя
|
20-21. Шлюб і подружжя
|
Як розрізняти кохання і закоханість?
|
|
22. Контрольна робота
|
|
|
23-24. «Не кради»
|
Як не обікрасти себе?
|
|
|
11-12. «Не кради»
|
25-26 «Не свідчи неправдиво на ближнього твого»
|
Як уникати спокуси пліткування?
|
|
|
13. «Не свідчи неправдиво на ближнього твого»
|
27. «Не пожадай...»
|
Як виправити шкоду, заподіяну ближньому?
|
|
|
14. «Не пожадай...»
|
28. Узагальнення
|
Навчальна екскурсія
|
|
29-30. Заповідь любові
|
Як проявляти любов і милосердя?
|
|
|
15. Заповідь любові
|
31-32. Ісус Христос - учитель та виконавець Заповіді любові
|
Як навчитися Божої мудрості?
|
|
|
16. Ісус Христос - учитель та виконавець Заповіді любові
|
33. Контрольна робота
|
|
|
34. «Хто любить Бога, той виконує Заповіді Його»
|
Як провести канікули за Заповідями Божими
|
|
|
17. «Хто любить Бога, той виконує Заповіді Його»
|
35. Підсумковий урок
|
|
|
|
18. Підсумковий урок
|
Календарно-тематичне планування уроків християнської етики у 9 класі
Розроблено кафедрою методики викладання навчальних предметів
та гуманітарної освіти Тернопільського ОКІППО
І варіант планування (35 год)
|
Дата
|
ІІ варіант планування
(18 год.)
|
Тема
|
Етичний практикум
|
1-2. Вступ. Біблія про походження людини
|
Як проявити кращі людські якості?
|
|
|
1. Вступ. Біблія про походження людини
|
3-4. Покликання людини
|
Як не зрадити покликанню?
|
|
|
2. Покликання людини
|
5. Права і обов’язки людини
|
Як зробити привабливим виконання обов’язків?
|
|
|
3. Права і обов’язки людини. Свобода вибору
|
6. Свобода вибору
|
Як запобігти злу?
|
|
7. Шлях до зрілості і вдосконалення людини
|
Як працювати над духовним самовдосконаленням?
|
|
|
4. Шлях до зрілості і вдосконалення людини. Гідність людини
|
8. Гідність людини
|
Як зберегти гідність?
|
|
9-10. Молода людина і навколишній світ
|
Як знайти себе у світі?
|
|
|
5. Молода людина і навколишній світ
|
11. Розвиток особистих здібностей
|
Як використати свої здібності?
|
|
|
6. Розвиток особистих здібностей
|
12. Професія. Вибір професії – важливий етап у житті
|
Як вибрати професію?
|
|
|
7. Професія. Вибір професії – важливий етап у житті.
|
13. Праця і співпраця
|
Як навчитися співпрацювати, пере-магати і програвати?
|
|
|
8. Праця і співпраця
|
14. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
15-16. Воля і характер Самостійність і відповідальність
|
Як стати самостійним?
|
|
|
9. Воля і характер Самостійність і відповідальність
|
17. Авторитет і повага
|
Як здобути авторитет?
|
|
|
10. Авторитет і повага. Дружба і товаришування
|
18. Дружба і товаришування
|
Як не перетворити друзів на кумирів?
|
|
19. Мистецтво спілкування
|
Як бути цікавим у спілкуванні?
|
|
|
11. Мистецтво спілкування. Конфліктні ситуації
|
20. Конфліктні ситуації
|
Як долати конфлікти з людьми і з собою?
|
|
21. Давання і приймання. Вдячність
|
Як ставитися до матеріальних благ?
|
|
|
12. Давання і приймання. Вдячність
|
22. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
23-24. Християнські культурні цінності
|
Як бути сучасним?
|
|
|
13. Християнські культурні цінності. Українські християнські традиції та елементи сакрального мистецтва
|
25. Українські християнські традиції та елементи сакрального мистецтва
|
Як дотримуватись традицій?
|
|
26-27. Визначні архітектурні церковні пам’ятки України
|
Як оцінювати архітектурні твори?
|
|
|
14. Визначні архітектурні церковні пам’ятки України
|
28-29. Християнство в образотворчому мистецтві
|
Як оцінювати образотворче мистецтво?
|
|
|
15. Християнство в образотворчому мистецтві
|
30-31. Християнство в музиці.
|
Як оцінювати твори музики?
|
|
|
16. Християнство в музиці.
|
32-33. Християнствор в літературі та сучасному медіапросторі
|
Як не потрапити в залежність від комп’ютера та медіазасобів?
|
|
|
17. Християнствор в літературі та сучасному медіапросторі
|
34. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
35. Підсумковий урок. Всебічний розвиток української молоді.
|
|
|
|
18. Підсумковий урок. Всебічний розвиток української молоді.
|
Календарно-тематичне планування уроків християнської етики у 10 класі
Розроблено кафедрою методики викладання навчальних предметів
та гуманітарної освіти Тернопільського ОКІППО
І варіант планування (35 год)
|
Дата
|
ІІ варіант планування
(18 год.)
|
Тема
|
Етичний практикум
|
1. Вступ. Християнський погляд на сім’ю та родину
- загальний огляд курсу;
- християнський погляд на сім’ю і родину;
- аналіз рекомендованої літератури.
|
Як наслідувати свою родину?
|
|
|
1. Вступ. Християнський погляд на сім’ю та родину
|
2-3. Любов – основа родинного, подружнього та суспільного життя
- поняття любові;
- прикмети любові («Гімн любові»: 1 Кор. 13, 4-8);
- види любові: storge, philia, eros, agape.
|
Як жертвувати собою для любові?
|
|
|
2. Любов – основа родинного, подружнього та суспільного життя
|
4-5. Сім’я та її завдання
- підвалини християнської сім’ї;
- функції сім’ї (прокреаційна, виховна, усуспільнення, підтримування розвитку особистості, культуротворча, економічна, профілактична, феліцітологічна (функція щастя).
|
Як готуватися до сімейного життя?
|
|
|
3. Сім’я та її завдання
|
6-7. Християнське подружжя
- подружжя як Божий задум;
- засади християнського подружжя (святість, нерозривність, єдність, гідність);
- усвідомлення відповідальності при створенні подружжя;
- права і обов’язки подружжя.
|
Як розподілити подружні обов’язки?
|
|
|
4. Християнське подружжя
|
8. Зрілість як передумова створення подружжя
- зрілість фізична, психічна (емоційно-вольова, інтелектуальна), духовна.
|
Як контролювати свої бажання та емоції?
|
|
|
5. Зрілість як передумова створення подружжя
|
9. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
10-11. Чоловічість і жіночість. Психофізіологія статі
- покликання бути чоловіком;
- покликання бути жінкою;
- психофізіологічні особливості чоловіка і жінки;
- проблема розуміння суті чоловічості та жіночості в сучасному світі.
|
Як ставитися до осіб протилежної статі?
|
|
|
6. Чоловічість і жіночість.
|
12. Статевість як тілесне і духовне
- формування статевої ідентичності;
- відповідальне і шанобливе ставлення до осіб іншої статі;
- свідоме розуміння статевості на емоційно-вольовому, інтелектуальному, духовному рівнях.
|
Як ставити вище духовне над тілесним?
|
|
|
7. Статевість як тілесне і духовне.
Цінність цнотливості
|
13-14. Цінність цнотливості
- «Тіло – храм Духа Святого»;
- проблема дошлюбних стосунків;
- важливість статевої стриманості;
- культура стриманості;
- небезпеки сучасного світу (розпуста, порнографія, культ розваг і задоволення);
- проблеми, породжені статевою нестриманістю (еротоманія, статеві збочення, венеричні хвороби, СНІД, психічні розлади),
виховання цнотливості.
|
Як зберігати чистоту у стосунках?
|
|
15-16. Етапи розвитку любові між хлопцем і дівчиною
- дружба, зацікавленість, захоплення, закоханість, кохання;
- особливості юнацьких стосунків;
- принципи дружніх взаємин;
- жертовність любові.
|
Як розрізнити кохання і захоплення?
|
|
|
8. Етапи розвитку любові між хлопцем і дівчиною
|
17. Взаємовідповідальність у стосунках хлопця і дівчини
- етичні основи взаємовідносин хлопців і дівчат;
- особливості спілкування;
- почуття обов’язку та відповідальності за іншого;
- проблеми побачень.
|
Яз зробити змістовним спілкування з особою пролтилежної статі?
|
|
|
9. Взаємовідпо-відальність у стосунках хлопця і дівчини. Моральна цінність здорового способу життя молоді
|
18. Моральна цінність здорового способу життя молоді
- відповідальність за власне фізичне і моральне здоров’я;
- праця і активний відпочинок, фізична культура;
здоровий спосіб життя;
- запобігання схильності до куріння, алкоголізму, наркоманії та ін.
|
Як вести здоровий спосіб життя??
|
|
19. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
20. Родина
- родина – перша школа суспільного життя;
- праведні Йоаким та Анна, Захарія та Єлизавета – приклади для наслідування;
- плекання милосердя;
- любов, взаємоповага (ієрархічність) у родині;
- принципи функціонування родини;
- культура спілкування у родині;
- реліквії родини.
|
Як ставитися до родинних реліквій?
|
|
|
10. Родина
|
21-22. Батьківство і материнство. Відповідальне батьківство
- батьківство і материнство як дар і покликання;
- діти – благословення Боже для батьків;
- відповідальність батьків за народження та виховання дітей (Еф. 6, 4);
- сучасні проблеми батьківства і материнства;
- демографічна криза.
|
Як розподіляти сімейні обов’язки?
|
|
|
11. Батьківство і материнство..
|
23-24. Батьки і діти. Обов’язки членів християнської сім’ї
- любов і повага у взаєминах батьків і дітей;
- обов’язки виховання, субординації, взаємоповаги та підтримки;
- спільна молитва;
- праця та дозвілля;
- підпорядкування і послух;
- цінність батьківського благословення;
- духовні наставники і опікуни.
|
Як шанувати батьків?
|
|
|
12. Батьки і діти.
|
25. Взаємини між братами і сестрами
- спільність інтересів, дружба, приязнь, жертовність, відповідальність, співчуття, підтримка, порада, охорона, опіка;
- вміння формувати братерські стосунки у спільноті (сім’я, школа, вулиця).
|
Як долати родинні конфлікти?
|
|
|
13. Взаємини між братами і сестрами.
Відповідальність за старших членів християнської родини
|
26. Відповідальність за старших членів християнської родини: опіка та повага до старості
- цінність старості, зрілості та досвіду;
- повага, опіка, відповідальність, забезпечення гідної старості, збагачення життєвим досвідом старших членів родини;
- захист людського життя у старості.
|
Як допомагати людям похилого віку?
|
|
27. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
28-29. Проблеми та загрози сучасної сім’ї
- занепад духовності та моралі, подружня невірність, розлучення, аборти, узалежнення, насильство (фізичне, моральне), сирітство, проблема заробітчанства та неповних сімей;
- потреба захисту та оздоровлення сучасної сім’ї;
- небезпека негативних впливів «світу» та масової культури на інститут сім’ї;
- загроза одностатевого співжиття (Рим. 1, 24-27).
|
Як зробити свою сім’ю щасливою?
|
|
|
14. Проблеми та загрози сучасної сім’ї
|
30. Сім’я у релігійних традиціях народів світу
- традиції полігамії та моногамії;
- інститут сім’ї у східних релігіях (даосизм, конфуціанство, індуїзм, буддизм);
- сімейні традиції в іудаїзмі та ісламі.
|
Як формувати християнську сім’ю?
|
|
|
15-16. Сім’я у релігійних традиціях народів світу. Традиції української християнської родини
|
31-32. Традиції української християнської родини
- відображення уявлень про добро і цінності в українській християнській родинній обрядовості: заручини, сватання, весілля, хрестини (молитва за дітей-благословення), похорони, вшанування пам’яті померлих;
- підготовка та родинне відзначення найбільших християнських свят;
- родинні свята (іменини, ювілеї, дні народження).
|
Як проводити родинні свята?
|
|
33-34. Християнські родини – приклад для наслідування
|
«Сім’я XXI століття» (проект)
|
|
|
17. Християнські родини – приклад для наслідування
|
35. Підсумковий урок. Сім’я як Божа установа – основа державного і суспільного життя
|
|
|
|
18. Підсумковий урок. Сім’я як Божа установа – основа державного і суспільного життя
|
Календарно-тематичне планування уроків християнської етики в 11 класі
Розроблено кафедрою методики викладання навчальних предметів
та гуманітарної освіти Тернопільського ОКІППО
І варіант планування (35 год)
|
Дата
|
ІІ варіант планування
(18 год.)
|
Тема
|
Етичний практикум
чи проект
|
1. Вступ. Віра в Бога як основа християнського світогляду
- поняття віри;
- віра як богословська чеснота;
- віра як основа утвердження християнської моралі (Як. 2, 20-26; Мт. 17, 20; Єв. 11, 1-3).
|
У чому суть місіонерства?
|
|
|
1. Вступ. Віра в Бога як основа християнського світогляду
|
2-3. Основи філософсько-богословської християнської традиції
- апостольський собор;
- сім вселенських соборів;
- теїзм – вчення про Бога, що живе у світі і опікується ним;
- деїзм – доктрина про Бога, що протилежний світу створених ним речей;
- пантеїзм – наука про Абсолют, розчинений у всесвіті.
|
Як використати свободу, даровану Господом?
|
|
|
2. Основи філософсько-богословської християнської традиції
|
4. Мораль Старого Заповіту. Декалог
- характерні особливості старозавітної моралі;
- десять Заповідей Божих – основа світогляду Старого Заповіту;
- структура Декалогу.
|
Як узгодити особисті наміри і моральні настанови?
|
|
|
3. Основи моралі Старого і Нового Заповіту
|
5. Основа християнського світогляду
- мораль Нового Заповіту – мораль любові;
- Нагірна Проповідь Ісуса Христа – основа християнського світогляду;
- вплив Нагірної Проповіді на поведінку, вчинки та світогляд людини;
- мораль Христових притч.
|
Як наслідувати Христа?
|
|
6. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
7. Категорія щастя у контексті блаженств
- щастя християнина – у служінні Богу і єднанні з Ним;
- щастя і сенс життя;
- блаженство як синонім щастя.
|
Як бути щасливим?
|
|
|
4. Категорія щастя у контексті блаженств. «Блаженні вбогі духом…»
|
8. «Блаженні вбогі духом…» (Мт. 5, 3)
- матеріальні блага у житті людини;
- духовне багатство – у єднанні з Богом;
- «вбогість духа» як прагнення до досконалості і єднання з Богом.
Усвідомлення залежності від Бога.
|
Як обмежувати вплив матеріальних спокус?
|
|
9. «Блаженні лагідні…». «Блаженні засмучені…» (Мт. 5, 4-5)
- лагідність, смиренність, мир як плід Святого Духа;
- вміння реагувати на оточення;
- «успадкування землі» – гармонія і повнота життя з Богом;
- християнське розуміння плачу та смутку.
|
Як сприймати співчуття?
|
|
|
5. «Блаженні лагідні…». «Блаженні засмучені…»,
«Блаженні голодні…»
|
10-11. «Блаженні голодні…» «Блаженні милостиві…» (Мт. 5, 6-7)
- прагнення правди – дорога до щастя;
- християнська правдомовність;
- можливість життя у правді;
- християнське розуміння милосердя;
- форми християнського милосердя;
- невідповідні реакції на слабкості, недоліки інших людей: осуд, зловтіха, жорстокість, безжалісність;
- милосердя як можливість стати щасливим;
- псевдомилосердя.
|
Як займатися волонтер-ством?
|
|
|
6. «Блаженні милостиві…» ,
«Блаженні чисті серцем…» «Блаженні миротворці…»
|
12. «Блаженні чисті серцем…». «Блаженні миротворці…» (Мт. 5, 8-9)
- чистота серця;
- серце – місце зустрічі людини з Богом;
- очищення серця – дорога до щастя, що дозволяє бачити світ у його суті (як Божий дар);
- поняття миротворчості та «Христового миру»;
- миротворчість як утвердження Христової науки та життя за її принципами.
|
Як зберегти чистоту думок і серця?
|
|
13. «Блаженні переслідувані за правду…». «Блаженні ви, коли вас будуть зневажати…» (Мт. 5, 10-11). «Любіть ворогів своїх…» (Мт. 5, 44)
- розуміння щастя у переслідуванні за правду;
- національні герої українського народу;
- непохитність у вірі і витривалість у переслідуванні за віру Христову;
- поняття «нагороди на небі»;
- любов і доброта перемагають зло;
- любов до ворогів як вияв сили та мужності християнина;
- альтруїзм християнської любові.
|
Як переживати і долати випробування?
|
|
|
7. «Блаженні переслідувані за правду…». «Блаженні ви, коли вас будуть зневажати…»
|
14. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
15. Порівняльний аналіз моральних традицій Старого і Нового Заповіту
- старозавітня і новозавітня мораль – дві частини єдиного цілого;
- спільне та відмінне: суб’єкт, об’єкт моралі, формування моральних норм та принципів, зміст та форма морального закону;
- етика «закону» і «благодаті» (митрополит Іларіон «Слово про закон і благодать»).
|
Що спільнорго та відмінного у Старому і Новому Заповіті?
|
|
|
16-17. Моральні чесноти християнина
- класифікація християнських моральних чеснот: мудрість, мужність, справедливість, поміркованість;
- Божі чесноти – віра, надія і любов.
|
Як не піддатися гріховному впливові?
|
|
|
8. Моральні чесноти християнина.
|
18. Виконання Божої волі – основа християнської моралі
- покірність, послух – засоби вияву пошани та поваги до Бога;
- смирення і фаталізм;
- покора як вияв сили християнина.
|
Як уникнути фаталізму?
|
|
9. Виконання Божої волі – основа християнської моралі. Принципи «свобідної волі» та відповідальності християнина
|
19. Принципи «свобідної волі» та відповідальності християнина
- свобідна воля як вияв любові Бога до людини;
- важливість усвідомлення людиною власної відповідальності за вибір між добром і злом;
- християнська етика про відповідальність людини перед Богом.
|
Як відповідати добром на зло?
|
|
20. Милостиня як вияв любові до ближнього
- милостиня як вияв любові до ближнього та Бога;
- християнські мотиви та вимоги до милостині.
|
Як подавати милостиню?
|
|
|
10. Милостиня як вияв любові до ближнього. Піст – засіб морального вдосконалення та духовного очищення
|
21. Піст – засіб морального вдосконалення та духовного очищення
- піст як шлях осягнення внутрішньої свободи;
- різні аспекти посту (індивідуальний, морально-етичний, суспільний).
|
Як дотримуватися посту?
|
|
22. Поняття молитви як спілкування християнина з Богом
- виховна роль молитви у розвитку людини (Мт. 6, 5-8);
- важливість Богослужіння для моральності людини;
- види молитви: внутрішня і зовнішня. Молитва за Україну та народ.
|
Яку силу має молитва?
|
|
|
11. Поняття молитви як спілкування християнина з Богом. Моральні аспекти Господньої молитви
|
23-24. Моральні аспекти Господньої молитви
- спілкування з Богом як вияв внутрішньої потреби людини;
- визнання Бога;
- прослава, вдячність, перепрошення та прохання у Господній молитві;
- запорука Божого прощення у прощенні ближньому.
|
Як молитавою порятувати ближнього?
|
|
25. Моральні небезпеки сучасного суспільства
- знецінення християнських цінностей;
- секуляризм;
- прагматизм;
- узалежнення;
- насильство
- споживацтво інші.
|
Як уникати спокус?
|
|
|
12. Моральні небезпеки сучасного суспільства
|
26. Узагальнення. Контрольна робота
|
|
|
27-28. Моральні основи монотеїстичних релігій світу
- моральні доктрини іудаїзму, ісламу;
- основні категорії християнської етики в контексті етичних понять монотеїстичних релігій.
|
У чому переваги монотеїзму?
|
|
|
13. Моральні основи монотеїстичних релігій світу
|
29-30. Християнство як світова релігія (етико-релігієзнавчий аспект)
- джерела та витоки християнства;
- конфесійні різновиди християнства: православ’я, католицизм, протестантизм;
- Декалог і Нагірна Проповідь – основи морального вчення всіх християн.
|
Як дотримуватися конфесійної толерантності?
|
|
|
14. Християнство як світова релігія (етико-релігієзнавчий аспект)
|
31. Моральні традиції політеїстичних релігій
- моральні основи релігій Індії (джайнізм, індуїзм, сикхізм), Китаю (даосизм, конфуціанство), Ірану (зороастризм) та Японії (синтоїзм), буддизм.
|
Як узгоджувати знання з вірою?
|
|
|
15-16. Моральні традиції політеїстичних релігій. Неорелігії та атеїзм
|
32-33. Неорелігії та атеїзм
- причини появи неорелігій;
- класифікація неорелігійних систем: новітні релігійні рухи (Мормони, Свідки Єгови), східні неорелігії (кришнаїти, трансцединтальна медитація, сахаджа-йога), синкретичні неорелігії (церква уніфікації, бахаїзм, масонство), неоязичництво (РУН-віра), сатанізм (теорія Кроулі та Ла Вея);
- атеїзм як заперечення існування Бога;
- світоглядно-філософські основи атеїзму.
|
Як уникнути впливу тоталітарних релігій?
|
|
34. Вплив християнства на формування моралі українського народу
- християнські основи української духовності та ментальності;
- традиції української релігійності.
|
Як уникати спокус технократичного суспільства?
|
|
|
17. Вплив християнства на формування моралі українського народу
|
35. Підсумковий урок. Місце християнства у сучасному світі
|
|
|
|
18. Підсумковий урок. Місце християнства у сучасному світі
|
Поділіться з Вашими друзьями: |