Календарне планування уроків музичного мистецтва



Сторінка1/4
Дата конвертації16.12.2016
Розмір0,53 Mb.
  1   2   3   4
Календарне планування уроків музичного мистецтва

(складене за програмою «Музика», автори Л.О.Хлєбникова, Л.О.Дорогань, І.М.Івахно, Л.Г.Кондратова, О.В.Корнілова, О.В.Лобова, Н.І.Міщенко, Київ, «Освіта», 2012 р., 3 клас)

І семестр

Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість

(8 год)



Дата

Тема уроку

Ключові знання та актуальні навички

Основний матеріал для сприймання

Орієнтовний матеріал для співу

Примітка

1




Пісенність, танцювальність і маршовість.

Пісенність, танцювальність і маршовість як особливі якості музики, пов’язані з піснею, танцем, маршем..

Р.Щедрін «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох»

Я.Степовий «Літо минулося».




2




Таємниці пісенної музики.

Пісенність як особливість музики, проникнутої співучістю, мелодійністю, але не обов’язково призначеної для співу.

М.Дремлюга «Лірична пісня».

Поспівка «Ми - третьокласники».

Т.Попатенко «Шпачок прощається».






3




Таємниці танцювальної музики.

Танцювальність як особливість музики, пронизаної танцювальними ритмами, але не обов’язково призначеної для танців.

М.Глинка «Арагонська хота».

Українська народна пісня в обробці В.Косенка «Ой на горі жита много».




4




Таємниці маршової музики.

Марш овість як особливість музики, пройнятої маршовими ритмами, під яку не обов’язково крокувати.

Л.Бетховен. Мелодія з ІІІ ч. симфонії № 5. Ф.Шуберт «Військовий марш»

В.Загрудний «Будем козаками».




5




Зустріч музичних жанрів.

«Зустрічі» пісенності, танцювальності, маршовості в музичних творах. Поняття про увертюру.

Ж.Бізе. Увертюра до опери «Кармен». Ф.Шопен. Прелюдії № 7, 20.

Н.Май «Дощик».




6




Пісенно-маршова і пісенно-танцювальна музика.

Пісенно-маршова і пісенно-танцювальна музика.

Е.Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт».

Л.Дичко «Пісня про гарний настрій».




7




Пісенність, танцювальність і маршовість в українській народній музиці й творах композиторів-класиків.

Пісенність, танцювальність і маршовість в українській народній музиці й творах композиторів-класиків.

Невідомий автор першої половини ХІХ ст.. Симфонія (козачок). Ж.Колодуб «Гуцульський танець».

А.Загрудний «Ми роду козацького діти».




8




Підсумковий урок.

Виконання комплексу «10 завдань для перевірки знань».

Слухання музичних творів на вибір учителя та учнів.

Виконання поспівок та пісень на вибір учителя та учнів, музично-дидактичні ігри.





Інтонація (8 годин)


9




Знайомство з феєю Інтонацією.

Спільність розмовної і музичної мов. Запитальні, стверджувальні, окличні інтонації в мові та музиці. Інтонація скоромовки.

С.Прокоф’єв «Базіка».

Д.Кабалевський «Хто черговий?».




10




Жартівливі та сумні інтонації.

Мелодія як інтонаційно-смислова будова. Емоційна виразність музичних інтонацій.

В.Косенко «Гумореска», «Колискова».

О.Лобова «Колискова школі».




11




Ритмічні інтонації.

Ритмічні інтонації.

М.Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана».

Т.Попатенко «Щеня і кошеня».




12




Виражально-зображальні музичні інтонації.

Виражально-зображальні музичні інтонації.

В.Кирейко «Награвання Лукаша» з опери «Лісова пісня». М.Лисенко. календарно-обрядові пісні з опери «Зима і Весна».

Українська щедрівка «Добрий вечір тобі, пане господарю!».




13




Інтонація та імпровізація.

Інтонація як основа музики. «Зерно» – інтонація як найменша смислова частина музики. Імпровізація.

Ж.Массне «Елегія».

Українська щедрівка «Павочка ходить».




14




Інтонація та імпровізація в піснях-іграх.

Інтонація та імпровізація в піснях-іграх.

Українська народна пісня в обробці М.Леонтовича «Гра в зайчика».

Українська народна гра «Коза».




15




Інтонаційна виразність виконання музики.

Інтонаційна виразність виконання музики. Вплив тембру на яскравість інтонації.

М.Леонтович «Щедрик».

Українська колядка «Весело співайте».




16




Підсумковий урок.

Виконання комплексу «10 завдань для перевірки знань».

Слухання музичних творів на вибір учителя та учнів.

Виконання поспівок та пісень на вибір учителя та учнів, музично-дидактичні ігри.





ІІ семестр

Розвиток музики (10 год)


17




Музика як мистецтво, що не існує без розвитку.

Розвиток музики як процес відображення почуттів, настроїв, думок людини в їхній динаміці та якісному перетворенні.

Е.Гріг «Танець ельфів», «Похід гномів».

Л.Кніппер «Чому ведмідь взимку спить».




18




Інтонаційно-мелодичний розвиток музики.

Інтонаційно-мелодичний розвиток музики. Композиторський та виконавський розвиток.

Т.Альбіноні «Адажіо».

Л.Кніппер «Чому ведмідь взимку спить».




19




Ладовий розвиток музики.

Ладовий розвиток музики.

Ф.Шуберт «Вальс», «Алегрето».

І.Арсєєв «Гра в слова».




20




Динамічний і темповий розвиток.

Динамічний і темповий розвиток.

Й.Брамс «Угорський танець».

Українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи».




21




Варіаційний розвиток.

Варіаційний розвиток.

М.Завадський «Шумка».

Українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи». А.Олейникова «Рушничок».




22




Жанровий розвиток.

Жанровий розвиток.

Ф.Шопен «Вальс», «Полонез».

А.Олейникова «Рушничок».




23




Симфонічний розвиток музики.

Симфонічний розвиток музики.

П.Чайковський «Симфонія № 4» (фінал). В.Сокальський «Симфонія соль мінор» (І частина)

М.Катричко «Подарунок мамі».





24




Народна пісня у творчості композиторів.

Народна пісня у творчості композиторів. Обряди зустрічі весни.

М.Лисенко. хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна».

Українська народна пісня «Щебетала пташечка».




25




Багатогранність розвитку музики.

Багатогранність розвитку музики.

С.Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і Вовк».

В.Верховинець «Сива шапка».




26




Підсумковий урок.

Виконання комплексу «10 завдань для перевірки знань».

Слухання музичних творів на вибір учителя та учнів.

Виконання поспівок та пісень на вибір учителя та учнів, музично-дидактичні ігри.





Музична форма (9 год)


27




Одночастинна форма музики.

Одночастинна форма музики як вираження одного характеру чи настрою.

Ф.Шопен «Мазурка № 5».

Французька народна пісня «Пастух».




28




Двочастинна форма музики.

Двочастинна форма музики як вираження двох різних станів, настроїв, характерів, їхня структура.

Е.Гріг «Пісня Сольвейг», із сюїти «Пер Гюнт».

М.Ведмедеря «Природа просить порятунку».




29




Тричастинна форма музики.

Тричастинна форма музики як вираження двох різних станів, настроїв, характерів, їхня структура.

Е.Гріг «Танець Анітри» із сюїти «Пер Гюнт».

Українська народна пісня «Соловеєчку, сватку, сватку».




30




Тричастинна форма музики.

Тричастинна форма музики як вираження двох різних станів, настроїв, характерів, їхня структура.

М.Лисенко «Експромт ля мінор».

Т.Попатенко «Ось яка бабуся».




31




Форма рондо в музиці.

Рондо як форма контрастного зіставлення головної незмінної теми з кількома різними епізодами.

В.Моцарт «Турецьке рондо». Б.Фільц «Весняне рондо».

Д.Кабалевський «Класне рондо».




32




Варіаційна форма в музиці.

Варіації. Варіаційна форма як вираження поступового, послідовного розвитку, зміни одного характеру, настрою.

М.Різоль. Варіації на тему української народної пісні «Ой на горі жито».

Українська народна пісня «Ой на горі жито».




33




Кульмінація в музичному творі.

Кульмінація в музичному творі.

І.Дунаєвський. Увертюра до к/ф «Діти капітана Гранта».

Українська народна пісня «Ой на горі жито».




34




Найважливіші принципи будови музики.

Найважливіші принципи будови музики.

А.Шведко. Варіації на тему української народної пісні «Женчичок-бренчичок».

О.Лобова «Лине музика літа».





35




Підсумковий урок.

Виконання комплексу «10 завдань для перевірки знань».

Слухання музичних творів на вибір учителя та учнів.

Виконання поспівок та пісень на вибір учителя та учнів, музично-дидактичні ігри.




Каталог: dokumenty
dokumenty -> Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/2017 навчальному році
dokumenty -> Про відзначення Дня Соборності та Свободи України в загальноосвітніх навчальних закладах району у 2014 році
dokumenty -> Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у 1-4 класах
dokumenty -> Затверджую Директор школи Тиркба Р. О. Вересень
dokumenty -> Концепція обласного науково-педагогічного проекту «Електронна атестація педагогічних працівників»
dokumenty -> Організація методичної роботи в початкової школі завдання І значення методичної роботи педагог, як І кожен фахівець, потребує постійного підвищений кваліфікації. «Учитель як фахівець живе доти, поки вчиться»
dokumenty -> «затверджено»
dokumenty -> Кзо «Військова загальноосвітня середня школа І-ІІІ ступенів»
dokumenty -> Державна наукова установа


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал