Кабінет суспільствознавчих дисциплін



Сторінка1/4
Дата конвертації01.12.2016
Розмір1,09 Mb.
  1   2   3   4

Головне управління освіти і науки

Дніпропетровської обласної державної адміністрації

Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

КАБІНЕТ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН


Християнська етика

Концепція,

учбова програма (1-12 клас),

бібліографія



Автор і укладач
О.Г. Рогова

Дніпропетровськ,

2005 р.


Пояснювальна записка

Нові часи вимагають нових знань, нових спеціалістів, нових форм та методів навчання. Тому нині для забезпечення нормального повноцінного людського життя, як ніколи, потрібне відновлення втраченого зв’язку наукового знання з моральними цінностями, з багатим досвідом християнського світу. Отже, величезна увага повинна приділятись тому, аби молоде покоління, завтрашнє майбутнє нашої нації, добре знало своє національне коріння, свою релігію, ґрунтовно розумілося на етичних вимогах української та світової культур, засадах теології, формувало в собі високі риси патріота.

Наша молодь повинна зрозуміти значення моральних християнських традицій для формування особистого світогляду, бо традиція – це не просто формальне повторення того, що стверджувалося в минулому, а нове переживання вічних християнських моральних чеснот в сучасному.

В основу реформування системи освіти за Національною доктриною покладена духовність, бо духовна реабілітація людини – вища мета України. Релігійне виховання у школі не суперечить її світському характеру, а розглядається як складова частина національного виховання в цілому, тому що духовність породжує шляхетність, допомагає людині стати людиною, а нації – нацією. У християнській моралі сконцентровані найвищі цінності європейської цивілізації, тому християнські аргументи залишаться найвагомішими. Отже, щоб виховати здорову, культурну спільноту людей, нам необхідна цілюща сила християнської моралі.

Набір змістовних напрямків та освітніх елементів курсу відбувався на основі базових православних цінностей з урахуванням потрібностей сучасних дітей.

Задачі курсу:



  • формування духовно-багатої, працелюбної, гармонійно розвиненої особистості, орієнтованої на творчість та самовдосконалення.

  • формування світогляду на людину та її місце в житті.

  • розкриття духовних основ вітчизняної культури.

  • виховання синовнього відношення до своєї родини та Батьківщини.

  • знайомство з етичними нормами інших світових релігій.

  • формування основ духовної небезпеки проти впливу деструктивних культів та сект.

Особливості предмета та основні вимоги до його викладання


Уроки «Християнської етики» мають освітньо-виховний характер, підкріплений прикладами з нашої історії, культури, літератури. Важливо при викладанні предмета не тільки теоретично знайомити вихованців з християнськими чеснотами, а намагатись впроваджувати етичні цінності в життя дитини в родині, школі, державі.

При вихованні добрих почуттів (любові, милосердя, співчуття та ін.) вчителям пропонується використання різноманітних форм навчання: читання Святого Письма, слухання духовної музики, ознайомлення з основами іконографії, перегляд фільмів відповідного змісту, спів, малювання, поезія, конкурси, вікторини, кросворди, дискусії, семінари, інтегровані уроки, та уроки з використанням сучасних інформаційних технологій навчання.


Структура навчальної програми


К
7-й клас – Притчі Христові;

8-й клас – Етичний ідеал та його наслідування;

9-й клас – Дотримання заповідей – основа життя людини;

10-й клас – Етика подружнього життя;

11-й клас – Християнська мораль та релігії світу;

12-й клас – Християнський світогляд і мораль.

урс “Християнська етика” розрахований для учнів 1-12 класів загальноосвітніх шкіл, гімназій, ліцеїв, тобто на 12 років навчання (по одній годині на тиждень). В кінці кожного курсу передбачається підсумковий урок, форма проведення якого залишається за викладачем. Теми курсу християнської етики кожного року навчання мають такі назви:

1-й клас – Дивосвіт;

2-й клас – Родина, рід, народ;

3-й клас – Абетка добрика;

4-й клас – Добро і зло;

5-й клас – Сходинки духовності;

6-й клас – Світ Біблії;
Оскільки духовне виховання – це нескінченний процес, то й запропонована програма буде постійно вдосконалюватись. Отже, надіслані зауваження та пропозиції будуть з вдячністю сприйняті та використані в подальшій роботі.

Перший клас

ДИВОСВІТ

Розділ 1. Наше оточення

п/п


К-ть

год.


Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

1

Дивосвіт навколо нас. Дивосвіт – наш дім.

Учень має повагу до навколишнього середовища, прагне відчувати красу і мудрість оточуючого світу.

Вміє розповісти біблійний погляд на виникнення світу і людини. Усвідомлює необхідність збереження природи.



2

1

Хто ти? Знайомство. Що означає бути людиною?

Учень розуміє, чим людина відрізняється від іншого створіння. Усвідомлює цінність людського життя.

Розуміє, що людина є вінець Божого створіння.



3

1

Батьківська любов.


Учень знайомиться з християнським тлумаченням поняття «любові» на прикладах проявів любові між батьками та дітьми.

Вміє оцінити прояви батьківської любові. Знайомиться з християнським вченням про любов Отця Небесного



4

1

Турбота Творця про нас.


Учень розуміє поняття «турбота», «Творець». Усвідомлює піклування Творця про своє створіння, яке є проявом любові.

Плекає в собі турботливе ставлення до людей та навколишнього світу.



5

1

Хліб наш щоденний.

Учень знає звідки походить тема уроку. Вміє розрізняти необхідне від надлишку. Розуміє різницю між хлібом духовним та хлібом звичайним.

6

1

Праця в нашому житті.


Учень має уявлення про обов’язки в житті людини. Знає зміст і походження заповіді праці, знає різноманітні види людської діяльності.

Усвідомлює необхідність виконання заповіді праці.



7

1

Родина. Радість зустрічі в родині. Єдність і нерозривність. Любов – основа родинної єдності.

Учень має уявлення про Боже благословення родини. Розуміє, що любов є християнською основою родинної єдності та нерозривності.

Знайомиться з прикладами християнських родин.



8

1

Родинні обов’язки.


Учень має уявлення про існування Богом даної заповіді вшанування батьків. Знає перелік своїх обов’язків перед батьками.

Прагне до їх виконання.



9

1

Бажання стати кращим.


Учень знає про Боже призначення людини до удосконалення. Розуміє поняття «святість», може навести приклади життя окремих святих.

Прагне до удосконалення у власному житті.



10

1

Слово – дивовижний дар.


Учень знає, що за християнським вченням людина – образ і подоба Божа, а слово – один з проявів Божого образу. Розуміє вимоги до збереження дивовижного дару. Прагне берегти культуру мови.

11

1

Батьківське слово. Послух батькам.


Учень розуміє ієрархічну побудову християнської родини, важливість батьківського наказу. Прагне до послуху батькам.

Розуміє необхідність послуху Богові, як Отцю Небесному.



12

1

Сором’язливість – це прикраса.

Творити непомітно добро людям (св. Миколай Чудотворець).



Учень знає зміст християнських понять «добро», «доброчинність», «сором’язливість», «милосердя».

Знає життя святого Миколая Чудотворця, вміє пояснити його добрі вчинки. Прагне бути схожим у доброчинності на святого Миколая.



13

1

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Учень узагальнює, удосконалює та демонструє отримані знання та навички по християнському відношенню до оточуючого нас світу.

Розділ 2. Християнські радощі в нашому житті

14

1

Радість Різдва Христова.


Учень знає, що найбільша Божа обіцянка – прихід у світ Іісуса Христа. Знає євангельську різдвяну історію.

Розуміє, чому подія Різдва Христового є великою радістю у християнському світі



15

1

Різдво в Україні. Колядуємо разом.

Учень знає традиції святкування Різдва Христового в Україні. Розуміє тлумачення слова «колядка». Знає декілька колядок напам’ять

16

1

Враження від святкування Різдва Христового.

Учень знає родинні традиції святкування Різдва Христового. Знайомиться з різдвяними враженнями з літературних та мистецьких творів.

Знає приклади християнського переживання події Різдва Христового.



17

1

Про бідність та багатство.


Учень знає тлумачення термінів «бідність» та «багатство». Розуміє поняття «багатство душі». Знає християнське ставлення до багатства.

Виховує в собі здатність приймати від Бога будь-які обставини життя. Прагне помічати людські потреби та бути жертовним.



18

1

Стриманість у житті дитини.


Учень розуміє поняття «стриманості». Має уявлення про те, що стриманість – початок досконалості.

Розуміє, що таке піст. Прагне утримувати себе від поганих вчинків



19

1

Що таке зло?

Учень розуміє поняття «добро» і «зло». Розуміє, що справжню радість в житті дає вибір на користь добра.

Прагне остерігатися зла і відповідати за свій вибір у вчинках.



20

1

Прощення і вибачення.


Учень вміє тлумачити поняття «прощення» і «вибачення». Усвідомлює важливість вміння прощати.

Вміє наводити приклади прощення з власного життя. Має уявлення про силу і значення Божого прощення.



21

1

Страждання в житті людини.


Учень має уявлення, що страждання в житті людини – це наслідок гріхопадіння. Розуміє виховне значення страждання.

Знає приклади християнського відношення до страждання. Має уявлення про значення хресного страждання Іісуса Христа.

Прагне виховувати в собі християнське відношення до страждання


22

1

Терпіння та перенесення труднощів.


Учень розуміє поняття «терпіння», «труднощі». Знайомиться з прикладами терплячого перенесення труднощів

Переконується у необхідності терпіння у перенесенні труднощів



23

1

Християнський символ – Хрест.


Учень розуміє поняття «символ». Знайомиться з подіями Страсної П’ятниці. Благоговійно ставиться до хреста, як символу перемоги над гріхом.

24

1

Радість перемоги. Значення свята Великодня.

Учень відкриває події, пов’язані в Воскресінням Христовим, та значення цього свята. Розуміє термін «пасха».

Знайомиться з християнським переживанням події Воскресіння Христового.



25

1

Великдень у християнській родині.


Учень знайомиться з традиціями святкування Великодня на Україні та у власній родині.

Прагне прийняти активну особисту участь у родинному святкуванні Великодня.



26

1

Роль матері в родині.


Учень розуміє роль матері в родині. Знає приклади християнського відношення до матері.

Прагне до шанобливого ставлення до своєї матері. Знає християнське відношення до Божої Матері



27

1

Свято Матері

Учень закріплює отриманні знання та навички поведінки по відношення до материнства під час підготовки та проведення Свята.

28

1

Підсумковий урок. Тематичне оцінювання.

Учень узагальнює, удосконалює та демонструє отримані знання та навички з вивченої теми.

Оцінює власні отриманні знання та навички



29-30

2

Екскурсії по храмам міста.

Учень знайомиться з духовною спадщиною свого краю. Приймає участь у акціях милосердя.

31-34

3

Резервні уроки





Другий клас

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка