Екологія, природа та здоров’я людини



Скачати 69,32 Kb.
Дата конвертації24.02.2017
Розмір69,32 Kb.



Добропільський міський відділ освіти

Методичний кабінет

Білозерська ЗОШ І-ІІІ ст. № 15

Єдина класна година

на тему:
,,Екологія, природа та здоров’я людини”

Бібліотекар Смик С.В.

2016 р.

Тема. Єдина класна година ,,Екологія, природа і наше здоров’я”.



Мета: розширювати поняття дітей про довкілля; розвивати вміння і навички

правильної поведінки в довкіллі; виховувати любов до природи, інтерес до її

охорони та вивчення.

З’ясувати: як залежить здоров’я людини від здоров’я природи.


Хід заходу
Йдемо в гості до природи.

Є в ній різна дивина:

В небі - зорі, в ріках – води,

В полі квіточка ясна.

А зимою є сніжинка,

Літо дощик принесе,

Є метелик і пташинка –

І таке цікаве все!


Росла собі на Землі людина, поступово пізнавала дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря – щоб дихати, воду – щоб пити, а рослини – щоб їсти. Поступово людина навчилася добувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатися, будувати собі житло, готувати їжу. Тепер людина живе в гарних будинках, під рукою в неї світло, вода, тепло. Людину оточують різні речі. Це все – довкілля людини.

Людина зробила багато відкриттів, винаходів, вдосконалила своє довкілля, але як і раніше, вона не може жити без повітря, води, рослин. Тому вона повинна берегти природу. Спершу думати, а потім робити якийсь вчинок.


Хлопчик. Ой, скільки квітів!

Я нарву собі букет,

Щоб у нас у хаті було красиво.

(Хлопчик хоче рвати квіти)

Дівчинка. Стривай, не треба рвати квітів, вони все одно зів’януть. Це – квіти-

первоцвіти і вони занесені до Червоної книги! Їх треба охороняти!


Хлопчик. Як добре, що я не встиг зірвати квіти.
Квітка. Збережіть мені сонце

І неба блакить,

Не руйнуйте природу,

Вона не простить.

Зробіть же щось, люди,

Я прошу - зробіть!

Бо я ще мала, мені хочеться жить!
Хлопчик. Квіти, квіти такі, як діти:

Веселі, гарні, запашні.

Ми будемо вас завжди любити

І знову чекать навесні.


Дівчинка. Квіти, квіти – природи діти,

Вже розпустили пелюстки.

Повинні всі ми розуміти,

Що їх потрібно берегти.

Бібліотекар. Рослини не лише милують зір, вони ще очищають повітря та воду,

виробляють кисень, яким ми дихаємо. Не даремно рослини називають

легенями планети. Уявіть собі, що прокинулися ви вранці, а навколо - немає

жодного деревця, жодної рослинки, всі зникли. Як ви вважаєте, чи змінилося

б наше життя?
(Відповіді дітей)
Бібліотекар. Давайте складемо таблицю ,,Що дає людині дерево?”
Кисень Ліки

Деревину Папір

Паливо Захист

Красу



Гра ,,Дерева – символи”
Береза символ Канади
Сосна символ Фінляндії
Кленовий лист символ України
Каштановий лист символ Одеси
Верба символ Росії
Акація символ Києва

Бібліотекар. Отже, чим більше ми посадимо дерев, тим легше нам буде дихати, тим

гарнішим буде довкілля, в якому ми живемо, тим здоровішими ми будемо.

Чим більше буде дерев, тим більше буде птахів і менше шкідників, бо все в

природі взаємопов'язано.
Хлопчик. Ви чули, ви чули? Наші друзі з вирію повернулись. Ось вони летять сюди,

зустрічайте їх.


Бібліотекар. Діти, відгадайте, які птахи прилетіли до нас. (Діти відгадують загадки).
Ми пішли до гаю вдвох –

Я й сестра Маринка,

А в гаю тім тьох та тьох

Хтось виводить дзвінко. (Соловей)


Швидше всіх я скрізь літаю,

Безліч мошок поїдаю,

За вікном гніздо будую,

Тільки тут я не зимую. (Ластівка)


Сіла пташка на дубку,

Завела своє ку-ку. (Зозуля)


Не людина, а живе в хатці. (Шпак)
Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки,

Хату на хаті має, жабам рахунок знає. (Лелека)


Плавала, купалась,

Сухою зосталась. (Гуска)


Який ще птах схожий на гуску? (Качка, лебідь)

Хлопчик. Ой, глянь яка краса! Квіти квітнуть, метелики літають! А запах? Ой,

дивись, яка пташка! Клас! Давай, хто в неї вцілить перший?
Хлопчик. Це ідея! (Беруть каменюки) Приготувались! Раз, два...
Дівчинка. Стійте! Як вам не соромно! Ви порушили правила поведінки в природі.

Хіба ви не знаєте, що пташки – наші друзі? Їх треба оберігати!


Хлопчики. Знаємо!
Дівчинка. То чому в них камінням кидаєте? Викиньте каміння.
(Хлопці викидають каміння)

Дівчинка. Та тут і мазут хтось розлив.


Хлопчик. Давайте його підпалимо!
Дівчинка. Не можна! Ліс загориться! Дим повітря забруднить!
Хлопчик. Вибач нам! Ми не подумали, що це так серйозно.
Дівчинка. У природі все серйозно.

Що це сталося із вами о, люди?

Це ж як так поступати,

То нічого не буде:

Ні річок, ні гаїв,

Ні криниць, ні комах,

А ні звірів, ні птиць.

А ні квітів, ні трав,

Ні повітря, ні людей!

Хоч тепер вже повірте!


Бібліотекар. А чи потрібна взагалі людина на Землі? Від неї скільки шкоди:

забруднені водойми, вирубані ліси, винайдені хімічні, біологічні бомби, які нищать все

живе. Від людини залишається тільки пустеля. Наші дослідники вивчали, якої

ж шкоди завдає людина природі і собі. Будь ласка, слово дослідникам.




  1. Кожен рік 26 квітня ми відзначаємо День пам’яті чорнобильської катастрофи. На Чорнобильській атомній станції сталася аварія: пожежа, вирвалася на волю радіація. Почало хворіти і помирати багато людей.

  2. Людина-селекціонер вивила нові види рослин і тварин, які називаються генетично модифікованими. Вони шкідливі для здоров’я, викликають алергію та різні захворювання.

  3. У Добропільському районі 73 водоймища. Вода в жодному з них не відповідає санітарним нормам. Тому в жодному водоймищі не можна купатися.

  4. Шум – це теж одна з форм забруднення навколишнього середовища. Джерелами шумів є всі види транспорту, промислові об’єкти, телевізори, музичні інструменти, юрби людей. Від сильного шуму людина втрачає багато енергії. В неї перенапружується нервова система, виникають втома, нервовий і психічний розлади.

  5. В Керченнській протоці пад час шторму потонуло біля 10 кораблів з нафтою та шкідливими речовинами. Забруднені десятки кілометрів пляжів. Гинуть птахи і тварини.

Бібліотекар. То чи потрібна людина на Землі? Як ви вважаєте, діти?
(Діти висловлюють свої думки і приходять до висновку, що людина потрібна, але вона повинна берегти природу).
Бібліотекар. Екологічні проблеми почали з’являтися ще в 60-х роках минулого століття.

У словниках з’явилися нові слова ,,екологія”, ,,еколог”.


Екологія- наука, яка вивчає взаємозв’язок між людиною і природою.

Бібліотекар. Щоб людина жила в мирі з природою, треба їй берегти природу.

Якщо дуже хочеться мати квіти вдома—можна викопати на луках кілька живих рослин із землею і посадити у садку чи палісаднику. Тоді проліски чи інші квіти милуватимуть ваше око щовесни. Не треба ламати гілок, нівечити деревця, створювати шум у лісі чи в полі, а просто тихо помилуватися навколишньою красою.
Дівчинка. Мир лісам і гаям!

Де конвалій білий цвіт.

Мир траві і пташкам.

Мир тобі, великий світ!


Бібліотекар. До нас завітали гості—учні 6 класу. Вони мають сказати нам дещо

важливе.


( Виступ учнів 6-го класу.)
Учениця 1. Ви ще маленькі, але кожен з вас може допомогти природі. А якщо ви

залучите ще й батьків, то допомога природі буде ще більшою. Уважно

послухайте пам’ятку. ( Учень читає пам’ятку. )

Учениця 2. ПАМ’ЯТАЙ !




  1. Не можна спалювати опале листя, бо воно забруднює повітря, яким ми дихаємо.

  2. Не можна мити транспорт, килими біля водоймищ, криниць, колонок, бо це забруднює воду, яку ми п’ємо.

  3. Не можна кидати будь-де папірці, пластикові пляшки, пакети та інші відходи, бо це засмічує планету, на якій ми живемо.

Учениця 1. А тепер поміркуйте, чому треба берегти природу?


Учениця 1. Правильно.

( Відповіді дітей. )


Учениця 2. Кожен з нас може захистити, зберегти природу, допомагати їй

відновлювати свої сили. Ви це можете! Ми це можемо!


Учениця 1. ТИ ЦЕ МОЖЕШ !



  1. Посади деревце, щоб очищало повітря.

  2. Посій квіточки, щоб милували твій зір.

  3. Зроби з татусем шпаківню для пташок.

  4. Не сміти будь-де, прибирай після себе.

  5. Люби цей світ, він просить захисту й любові.

(Діти роздають пам’ятки ,,Ти це можеш” ).


Хлопчик: Бережімо ріки, бережімо води,

Як матусю рідну бережім природу!

Бережімо кожну квіточку й травинку,

Бо ми всі – природи рідної частинки.

Бібліотекар. Діти, миживемо в нелегкі часи екологічного лиха. Але ми повинні пам’ятати, що саме нам треба рятувати рідну землю, любити її. Тож нехай змалку ваші очі вчаться вбирати красу України, ваші руки бережуть її природу, а ваша душа сповнюється любов’ю до неї. Ми повинні пам’ятати, що людина – друг природи.
(Пісня ,, На підвіконня сіла кішка”)

Читання оповідання ,,Підсніжники”


Список використаних джерел




  1. Красоткіна Н. Світ навколо тебе. Довкілля // Надія Красоткіна [електронний ресурс]. Режим доступу: http://krasotkina.com/content/бесіди/Світ%20навколо%20тебе.%20Довкілля.html

Каталог: uploads -> doc
doc -> Замінено текст розділу: IV. Соціокультурна змістова лінія
doc -> Тема. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні й складені. Мета
doc -> Тема.. Старий рік поспішає на поріг
doc -> Повідомлення по темі «Будова слова»
doc -> Урок у першому класі «здрастуй, школо!» Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу
doc -> Складнопідрядне речення з підрядними означальними й
doc -> Апостроф. Урок-подорож "Морська регата"
doc -> Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте прислів’я ( «Герой вмирає, а ім’я його живе») Диктант 2
doc -> Урок з інтегрованого курсу


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал