«Екологічне асорті». Мета



Скачати 101,2 Kb.
Дата конвертації14.12.2016
Розмір101,2 Kb.
Дікун С.М., вихователь ГПД, ЗНЗ№ 35 м. Чернігова.
«Екологічне асорті».

Мета:

  1. виховувати бережливе ставлення до природи, як до рідного дому;

  2. виховувати бажання зберегти нашу планета Земля для нащадків;

  3. виховувати розуміння краси слова, будити почуття любові та захоплення оточуючим;

  4. розвивати логічне мислення, кмітливість, усне мовлення;

  5. розширювати знання дітей про природу рідного краю, про вплив людини, її поведінки на природі.


Ведучий. Горішок знань – це знає кожен –

Міцний. Та нам не відступать.

А розколоти допоможе бажання всіх.

Діти. Все хочу знать!

Ведучий. Є у мене друзі

Не скажу як звати.

Все на світі хочуть

Зрозуміти й знати.

Вже й бабусі, й дідусі,

Друзі та сусіди, Чомусиком чомусь

Дражнять – ніде дітись.

Діти, хто це?



Діти. Ми!

Ведучий. Ой, які вичомусики! А що ви хочете знати?

1 учень. Осінь чом така барвиста?

Де зимують шипуни?

Чом солодке липи листя?

Як же плавають слони?



2 учень. Ще я хочу запитати

Нащо світить світлячок?

Як же облизля піймати?

Мотузком чи на гачок?



3 учень. Як веселку взяти в руки?

Чом лисиця вся руда?

Як піймать чарівну щуку?

Де тече жива вода?



4 учень. Що таке одна година?

Чом ведмідь зимою спить?

Як придумати машину,

Щоб могла усе робить?



Заходить лісовичок.

Лісовичок. Я веселий Лісовик.

В лісі жити завжди звик.

Друзі там мої живуть,

Їх ніколи не забуть.

Доброго дня, любі діти.

Ведучий. Подивіться, дітки, який чудовий лісовий гість до нас прийшов. Він хоче нам щось сказати.

Лісовичок. До вас, мої рідні, звертаюся я –

Найменший у вашій сім’ї.

Стоїть на узліссі ялинка моя –

Не зрубайте її.

На озері плаває пташка моя –

Не убийте її.

Ясніє на небі зірка моя –

Не згасіть її.

Світ-казки будує мрія моя –

Не спиняйте її.



Ведучий. Ой, що ти, Лісовичку. Наші діти – великі любителі природи, вони знають, що природа – це таємнича книга, в якій багато цікавого й невідомого. А ще вони знають, як треба оберігати природу, турбуватися про неї, примножувати її багатства. І зараз ми це тобі доведемо. А допоможе нам у цьому горішок знань.

Ведуча намагається відкрити горішок.

Ведучий. Знаєте, Лісовичку, наш горішок не простий, а з секретом. Але він чомусь не відкривається.

Лісовичок. Я знаю секрет горішка, він відкриється тоді, коли діти відгадають цей кросворд.


  1. Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і довгий маю

Шкідників їм здобуваю.


  1. Зубасте, сірувате

По полю гасає

Телят і овець шукає.




  1. Чорномазий, білодзьобий

Він за плугом важко ходить.

Хробачків, жучків знаходить.

Сторож вірний, друг полів

Перший вісник теплих днів.




  1. Тисяча тисяч бондарів

Роблять хату без кутків.


  1. Голова є, шиї немає.

Рот є, а не говорить.

Без ніг, а далеко ходить.




  1. Літає крилами, ходить ногами,

Висить догори лапками.


  1. В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.





Д

Я

Т

Е

Л







В

О

В

К




Г

Р

А

К

М

У

Р

А

Х

И




Р

И

Б

И




К

А

Ж

А

Н







Л

И

С

И

Ц

Я



Яке слово утворилось? (Тварини)
Після того, як розгадали кросворд, відкривається горішок. Ведучий дістає чарівну скриньку з конвертами, в якій знаходяться завдання. Діти вибирають колір.

Конверт із зеленою позначкою – запитання про рослини

  1. Назвати прислів’я та приказки про ліс.

  2. Які лікарські трави лікують простуду?


Конверт із червоною позначкою – запитання про тварин

  1. Куди зайцю зручніше бігти: з гори чи в гору? Чому?

  2. Які ви знаєте живі барометри серед тварин?

  3. Загадати загадки про тварин.


Конверт із жовтою позначкою – екологічні ситуації

  1. Розповісти історію про те, як я охороняю природу.

  2. Як ти поводишся, коли …

… хтось руйнує мурашник?

… хтось нарвав великий букет польових чи лісових квітів і одразу ж викинув його?

… хтось рве гриби з корінням?

… хтось у лісі смітить і кидає обгортки від цукерок?

… хтось рве квіти з клумби?
Конверт із фіолетовою позначкою – запитання гостям


  1. Що може забруднити навколишнє середовище?

(дощ, дерева, дим, сонце, риба, людина, фабрика)

  1. Який спосіб пересування не забруднює середовища?

(автомобілем, автобусом, велосипедом, пішки)

  1. Забруднене повітря може призвести до …

(захворювання легень, зміцнення здоров’я)

  1. Чого не повинно бути у воді?

(водяні рослини, бляшанки, папір)
Ведучий. А зараз ми покажемо тобі, Лісовичку, що знаємо не тільки всіх тварин і рослини, але у фруктах чудово орієнтуємось.
Конкурс «Щасливий випадок»
Завдання: учні вибирають карточку із загадками. За кожну відгадану загадку команда отримує бал.

Картка 1

Низький та колючий, солодкий та пахучий.

Ягідку зірвеш – руку всю подряпаєш.

(аґрус)

Картка 2

Червона та кисла, на болоті звисла.



(журавлина)
Картка 3

    • Вона червона?

    • Ні, чорна.

    • Чому ж вона біла?

    • Тому що зелена.

(смородина)
Картка 4

За хатою в садочку, у зеленому віночку

Та в червоних намистинах,

Стоїть дівка молода

І збігаються всі діти, щоб на неї поглядіти.

За намисто кожен – смик!

Та й укине на язик.

(вишня)
Картка 5

Росло, виросло, із кожуха вилізло,

По руках покотилося, на зубах опинилося.

(горіх)
Картка 6

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті.

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

(калина)
Картка 7

Висить відерце, а у відерці – серце.

(горіх)
Картка 8

Мене без цукру не з’їси.



(лимон)
Картка 9

Круглий, як куля, зелений, як трава.

Червоний, як кров, солодкий, як мед.

(кавун)
Картка 10

Він і правитель в Китаї,

І улюблений цитрус дітей.

(мандарин)
1 учень. Дерево, трава, цветок и птица

Не всегда сумеют за щититься,

Если будут уничтожены они,

На планете мы останемся одни.



2 учень. Невже ми більше не побачим,

Як сон-трава росою плаче?

Троянда степу, квітка мрії

Жар-цвітом землю не зігріє?

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду.


Ведучий. Тепер ти переконався, шановний Лісовичку, що наші діти – справжні любителі природи.
Лісовичок. Так, звичайно, ви вразили мене своїми знаннями про матінку-природу, я також дізнався багато нового. Але щось я тут у вас забарився. Мені потрібно повертатися до свого лісового господарства. Я буду чекати вас до себе в гості. Адже такі дбайливі та бережливі діти не принесуть шкоди природі. А на прощання я хочу подарувати вам такі красиві та розумні слова:
Вмійте природу любити,

Вам у походи ходити.

І мандрувать, любі діти,

Вмій же природу любити,

Кожній стеблинці радіти,

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все це окрасою буде нашого рідного краю.

До побачення. Я чекаю на вас.
Ведучий. Від природи людина бере все, що їй потрібно для життя. Ось чому до матінки-природи треба ставитися дбайливо, піклуватися про її відтворення, щоб кількість природних багатств не зменшувалася, а навпаки, примножувалася. І від того, як ми будемо ставитися до природи – води, повітря, лісу – буде залежати наше майбутнє. Знищити природу легко, а зберегти – важко.

А щоб ви не були причиною будь-чиїх сліз, я прочитаю вам оповідання В.Сухомлинського «Зрубали вербу».



Над ставком росла Верба. Тихими літніми ранками вона дивилася у воду. Листочки ані зашелестять, ні зашепочуть. А коли на вербу сідали пташки, листочки тремтіли. Все Верба дивувалась: що це за пташки прилетіли?

Одного разу прийшла до ставка людина з сокирою. Підійшла до Верби, ударила. Полетіли тріски. Затремтіла Верба, навіть застогнала. А листочки стурбовано запитують один одного: «Що це людина робить?»

Упала зрубана Верба. Занімів ставок, мовчить очерет, закричала сумно пташка. Сіра хмара закрила небо, і все навкруги стало похмурим.

Лежить зрубана Верба. А листочки шепочуть і запитують у Верби: «Чому ми лежимо на землі?»

Верба заплакала. Чисті прозорі сльози капали на землю.
Отже, дорогі діти, завжди пам’ятайте чудові рядки:

Я зірвав квітку – і вона загинула.

Я спіймав метелика – і він помер у мене на долоні.

І тоді я зрозумів. Що торкнутися краси можна тільки серцем.
Каталог: Yroki
Yroki -> Гра «Поле чудес»
Yroki -> Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей
Yroki -> Совість це у людини головне (Василь Сухомлинський)
Yroki -> Свято казки Вступне слово вчителя «Забута казка — це золоте намисто, яке впало на морське дно»
Yroki -> Тема. Андрій Чайковський. «За сестрою». Розповідь про письменника. Історична основа повісті героїчна боротьба українського народу проти татаро-монгольських нападників
Yroki -> Уроків української мови за темою «фразеологія»
Yroki -> Звук [і], буква І і. Буква І як окреме слово. Утворення та аналіз слів з буквою І. Утворення речень з окремими словами І
Yroki -> Тема. Смішне, комічне, романтичне в творі В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». Виразне читання найцікавіших елементів повісті
Yroki -> Урок дослідженнязЯі Україна проведений у 2 класі по темі: "Царство тварин"
Yroki -> Природа наш спільний дім


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал