Довідка «Підсумки роботи закладів освіти району за 2013-201 4 н р. Стан підготовки закладів освіти району до нового, 2014-2015 н р.»



Скачати 96,08 Kb.
Дата конвертації19.01.2017
Розмір96,08 Kb.
ТипДовідка
Аналітитико-прогностична довідка

«Підсумки роботи закладів освіти району за 2013-2014 н.р.

Стан підготовки закладів освіти району до нового, 2014-2015 н.р.»
Святченко І.К.,

начальник відділу освіти

Новоазовської РДА
Інноваційний поступ освіти, становлення конкурентоспроможного випускника, інтелектуально розвиненої еліти, благополуччя дітей нашого району залежить від того, як ми, освітяни району, спільно з органами державної влади та місцевого самоврядування, громадськістю сформуємо якісний освітній простір, що забезпечить рівний доступ до освітніх ресурсів усім учасникам навчально-виховного процесу.
Сьогодні, на початку третього тисячоліття, Україна впритул підійшла до трансформаційної межі, коли пульс змін відчувається як ніколи. Відбувається зміна соціокультурних очікувань, мислення і способу буття, що безпосередньо віддзеркалюється в організації, функціонуванні й розвитку системи освіти.
У цих умовах суспільні виклики та загрози як глобальні, так і локальні, передусім відображаються в системі освіти, яка втім виявляється найбільш стійкою та стабільною серед існуючих соціальних систем.
Минулий навчальний рік для освітян району був непростим через нестабільну політичну ситуацію, проте педагоги гідно виконували свої посадові обов’язки, забезпечували належний рівень реалізації чинного законодавства держави з питань розвитку освіти всіх ланок.
Освітній простір району задовольняє потреби усіх категорій населення в навчанні й вихованні, наданні різних видів освітніх послуг. Головним напрямком його удосконалення є досягнення практичних результатів щодо розширення доступності, зростання ефективності, підвищення якості освіти на всіх рівнях.
Дошкільна освіта
Кількість дошкільних навчальних закладів у Новоазовському районі – 19. У минулому навчальному році у них у 56 групах виховувалося 1003 дитини віком від 1 до 6 років. Охоплення дітей 5-річного віку всіма формами дошкільної освіти за останні 5 років становить 100%. Діє мережа профільних груп, функціонують санаторні групи та логопедична.
З метою розширення єдиної електронної бази даних району у минулому навчальному році впроваджено програмне забезпечення «КУРС: Дошкілля», що забезпечує оперативний доступ до актуальної інформації по дошкільних установах.
Проблемні питання:

  1. Вартість утримання дошкільників у ДНЗ неухильно зростає. Середній показник:

По Україні

По Донецькій області

По Новоазовському району

11 139 грн

12 124 грн

15 777 грн




  1. Норми харчування дітей у дитячих садках, передбачені чинними нормативно-правовими актами в галузі дошкільної освіти, не виконуються.

Необхідно серйозну увагу приділити якості й повноцінності харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, адже, як свідчить досвід, зростання вартості утримання дітей у дитсадках ніяк не позначається на покращенні й урізноманітненні харчування.


  1. Неусвідомлення частиною батьківської громадськості своїх обов’язків.




  1. Недостатня просвітницька робота з батьками, як результат – неефективна співпраця з ними закладів.




  1. Неналежна організація прозорості процесу залучення спонсорської допомоги й добровільних внесків.




  1. Відсутність комп»ютерної техніки у більшості ДНЗ.


Загальна середня освіта
У 2013-2014 навчальному році у 19 денних загальноосвітніх закладах Новоазовського району 380 педагогів надавали освітні послуги 2901 учню. Середня наповнюваність класів становила по району – 13 дітей, в т.ч. по місту – 18 школярів, по селу – 10.
Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти протягом минулого навчального року було забезпечено підвіз підвіз 410 учнів та 27 педпрацівників до 16 шкіл району (100% до потреби).
З січня 2014 року нам вдалося збільшити вартість безкоштовного гарячого харчування для учнів початкової ланки та дітей пільгових категорій з 6,2 грн до 6,7 грн. За кошти місцевого бюджету у минулому навчальному році харчувалося 1139 школярів 1-4 класів та майже 100 дітей із сімей, що належать до соціально незахищених категорій. На ці цілі у 2014 році виділено 1 млн 066 тис грн.
Вирішуючи пріоритетне завдання щодо сприяння забезпеченню рівних можливостей для дітей з особливими освітніми потребами, у 2014-2015 н.р. для 24 учнів з вадами розумового та фізичного розвитку було організоване індивідуальне навчання на базі 11-ти загальноосвітніх шкіл.
Адміністраціями ЗНЗ, педагогічними коллективами проводиться значна робота щодо 100% виконання вимог всеобучу, забезпечується контроль за подальшим працевлаштуванням випускників шкіл ІІ-го та ІІІ-го ступеню. Стабільно високим залишається показник вступу одинадцятикласників до вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівня акредитації, технікумів і коледжів.

Першочерговим завданням у цьому напрямку, яке потрібно буде вирішувати освітянам району вже з початку вересня, буде охоплення навчанням дітей та підлітків шкільного віку із сімей вимушених переселенців.


З 219 випускників 11-х класів 17 були нагороджені золотими медалями «За високі досягнення у навчанні», 5 – срібними медалями «За досягнення у навчанні». 19 випускників 9-х класів отримали свідоцтва особливого зразка за відмінне навчання.
Профільне навчання є одним із ключових напрямів модернізації та вдосконалення системи освіти нашого регіону й держави, що передбачає реальне й планомірне оновлення школи старшого ступеня й найбільшою мірою враховує інтереси, нахили і здібності, можливості кожного учня, у тому числі з особливими освітніми потребами, у контексті соціального і професійного самовизначення й відповідності вимогам сучасного ринку праці.
У районі протягом минулого навчального року профільним навчанням було охоплено 423 старшокласника (це 99% від загальної кількості учнів старшої школи) у 17 закладах. Найбільша кількість школярів (189 чол) опановували програмовий матеріал з української філології. 44 випускника Новоазовської ЗШ №2 у травні 2014 року отримали сертифікати за професіями ««Оператор ПК», «Секретар керівника», «Обліковець» (згідно ліцензій Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України).
Головною метою розвитку освіти в Україні є забезпечення загального доступу до світових освітніх ресурсів шляхом інтенсивного впровадження новітніх технологій навчання, комп’ютеризації та інформатизації освіти, що розширює доступ до навчання завдяки використанню інформаційних навчальних ресурсів мережі Інтернет. Тому на особливому контролі перебуває питання щодо створення інформаційно-освітнього простору району. Сьогодні в районі комп’ютеризовано 100% загальноосвітні навчальні заклади, всі вони мають доступ до мережі Інтернет. У Красноармійській, Челюскінській, Митьково-Качкарській ЗШ працює wi-fi. Разом з тим, наявні у школах навчальні комп»ютерні класи є морально застарілими.
Одним із найважливіших питань у роботі відділу освіти райдержадміністрації та керівників навчальних закладів є забезпечення належних умов для проведення навчально-виховного процесу. У першу чергу це стосується підготовки закладів освіти до роботи в новому навчальному році та функціонування в новому опалювальному періоді. У 2014 році проведено реконструкцію котельні Самійлівської ЗШ, ремонт систем опалення, водопостачання та каналізації у Безіменській ЗШ, ремонт внутрішньої каналізації у Новоазовській ЗШ №3, частковий ремонт системи опалення на 3-му поверсі Сєдовської ЗШ, замінено 8 віконних блоків у Хомутовській ЗШ, вирішене питання щодо забезпечення проточною водою Митьково-Качкарської ЗШ, оновлені ігрові майданчики у дошкільних закладах Новоазовська, Виноградного, Хомутового, виконано часткову заміну водогону у їдальні Красноармійської ЗШ, встановлені електроплити у Новоазовській ЗШ №2 та Безіменській ЗШ.

Адміністраціями закладів освіти продовжується робота щодо залучення позабюджетних коштів для покращення матеріально-технічної бази. За минулий навчальний рік від агроцехів отримали комп»ютер Гусельщиківська та ноутбук Лебединська школи, оновили фасад та відремонтували ганок у Саханській ЗШ, сільська рада придбала холодильник для харчоблоку Хомутовської ЗШ. За рахунок спонсорських коштів частково оновлено меблі у їдальні НВК «Новоазовська ЗШ №1 – ліцей «Успіх» та встановлено огорожу у східній частині території навчального закладу. У Приморській ЗШ відремонтована вентиляційна система у їдальні.



Згідно з аналізом бюджетних витрат на 2014 рік, по загальноосвітнім школам та позашкільним закладам району існує дефіцит бюджетних коштів на оплату енергоносіїв. Тому першочерговим завданням для кожного керівника під час нового навчального року буде забезпечення жорсткого контролю за використанням електроенергії, тепло- і газопостачання, вугілля.
Проблемні питання:


  1. Зниження дитячого контингенту призводить до підвищення витрат на утримання школяра




  1. Активна профілізація школи здійснюється в умовах жорсткої економії витрат на освіту, що унеможливлює відкриття профільних факультативів, спецкурсів, крім необхідних для отримання класом статусу профільного.




  1. Соціальна незахищеність педагогічних працівників негативно впливає на якість освіти і фахового забезпечення галузі, слугує демотивації вчителів і кадровому старінню.




  1. Старіння і дефіцит кваліфікованих педагогічних кадрів закладів освіти.




  1. Підвищення вимог споживачів до якості освітніх послуг, педагогічних працівників і закладу в цілому.




  1. Відсутність належних коштів у місцевому бюджеті на організацію безкоштовного харчування учнів 1-4-х класів у відповідності із вимогами норм харчування.




  1. Дефіцит бюджетних коштів на оплату енергоносіїв.



Позашкільна освіта
У Новоазовському районі функціонують два позашкільні навчальні заклади – Центр позашкільної освіти та туристсько-екологічний центр «Едельвейс». У минулому навчальному році їх відвідувало 1335 дітей, які займалися у 83 гуртках. При цьому було забезпечено функціонування 3 гуртків (45 вихованців) ТЕЦ «Едельвейс» на базі 2 сільських ЗНЗ та 12 гуртків Центру позашкільної освіти на базі 3 сільських ЗНЗ.
Матеріально-технічна база ПНЗ потребує значного оновлення, і на сьогодні єдиний вихід – це залучення спонсорських коштів, участь у проектній діяльності. Серед позитивних результатів у минулому навчальному році слід відзначити проведену адміністрацією ЦПО роботу з огорожі території Центру, запровадження нових форм роботи ( в т.ч. організацію різноманітних екскурсій), участь в організації та проведенні міського конкурсу «Кращий учень року».
Проблемні питання:


  1. Відсутність належного фінансування позашкільної ланки призводить до постійного пошуку джерел додаткового фінансування й відволікання керівництва позашкільних закладів від їх основних функціональних обов’язків.




  1. Зниження кількості дітей.




  1. Невисока зацікавленість широкого загалу батьківської громадськості у співпраці із педагогічним колективом, закладом.




  1. Застарілість матеріально-технічних ресурсів.



Основними напрямками розвитку освіти

району на новий 2014-2015 навчальний рік визначено:



  1. Сприймання освіти як суспільного блага та права на якісну освіту кожного, як одного з основних прав людини й основного принципу парадигми загальнолюдських цінностей нашого часу.

  2. Орієнтація освіти на творчий синтез загальнолюдських, національних і європейських цінностей відповідно до Державних стандартів освіти.

  3. Формування гуманістичної освіти, що сприятиме істотному зростанню інтелектуального, культурного, духовно-морального потенціалу особистості, демократизації суспільства, подоланню меркантильної мотивації життєдіяльності та споживацького світосприйняття.

  4. Продовження активного впровадження особистісно зорієнтованого навчання та виховання, що актуалізує ідеї гуманістичної педагогіки.

  5. Виховання потреби в постійному підвищенні рівня знань як основної умови формування гармонійної конкурентоспроможної особистості та необхідної умови для неперервної освіти.

  6. Усвідомлення колективної відповідальності за процес надання освіти, яка передбачає участь сімей, місцевих громад, організацій громадянського суспільства та бізнесу, подолання пасивності опікунських рад, рад батьківської та учнівської громадськості.

  7. Підвищення рівня педагогізації суспільства, батьківської просвіти та налагодження якісної співпраці, подолання психолого-педагогічної неграмотності.

  8. Орієнтація на збереження і зміцнення здоров’я учасників навчально-виховного процесу, валеологічне забезпечення процесу навчання.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал