Доба, година, хвилина, секунда. Визначення часу за годинником



Скачати 84,86 Kb.
Дата конвертації04.12.2016
Розмір84,86 Kb.
ТипПлан-конспект
Відділ освіти Мелітопольської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет


План-конспект мультимедійного уроку з математики.



Тема: Доба, година, хвилина, секунда. Визначення часу за годинником.

(3 клас)

Бабенко Валентини Василівни

старшого вчителя вищої категорії

Семенівської ЗШ I-IIIст.

Семенівка

2009 р.

Тема. Доба, година, хвилина, секунда. Визначення часу за годинником.

Мета:

а). навчальна: познайомити з годинником, вчити визначати час за годинником, вчити перетворювати одні одиниці часу в інші; опрацювати вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 6; вдосконалювати навички усної лічби.

б). розвивальна: розвивати творче мислення.

в). виховна: виховувати охайність.

Тип уроку: комбінований

Методи та методичні прийоми: словесний (пояснення, усний рахунок, метод усного викладення), практичний (метод вправ, письмові роботи, розв’язування задач), наочний (демонстраційний матеріал, презентація), логічні прийоми (індукція, дедукція, аналіз, синтез)

Обладнання. мультимедійна презентація, макет годинника, таблиця «Одиниці часу».

План уроку


  1. Повторення вивченого. 6 хвилин

  2. Вивчення нового матеріалу. 7 хвилин

  3. Фізкультпауза. 5 хвилин

  4. Розвиток знань учнів. 20 хвилин

  5. Підсумок уроку. 2 хвилини

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань учнів

Сьогодні до нас в школу прийшов лист. В ньому жителі країни Математики просять учнів 3-го класу про допомогу. Злий чаклун зачаклував Королеву Математику і зробив її та її замок невидимими. Розчаклувати їх можуть тільки ті учні, які добре знають математику і зможуть виконати всі завдання чаклуна!

Діти, допоможемо жителям королівства Математики подолати злого чаклуна? (Так)

Жителі королівства Математики прислали нам мапу, завдяки якій ми зможемо знайти путь до острова «Королівського», на якому розташовано замок королеви.



ІІІ Повторення вивченого.

Наш корабель прийшов до першого острова. Він називається «Каліграфічний». Жителі острова пропустять нас далі тільки якщо ми будемо писати дуже красиво.

1. Хвилинка каліграфії.

1

10



20

Наш наступний острів називається «Математичний лабіринт». Його жителі покажуть, як дібратися до наступного острова тільки в тому разі, якщо ви вирішити всі їх приклади.

2. Усне опитування учнів

Повторення таблиці множення числа 6.

6*3=18 7*6=42 0*6=0

2*6=12 5*6=30 10*6=60

1*6=6 3*6=18 9*6=54

8*6=48 4*6=24 6*6=36

Жителі цього острова дуже задоволені вами і пропускають вас далі. Наступним на нашому путі зустрічається острів «Приклади». Його жителі будуть оцінювати не тільки правильність але і охайність написання.

3. Обчислити.

50-6*7= 8 (41-37)*8=32

12+15-5= 22 30-6+3=27

20-10/5= 18 6*4/3=8

12+ 15/5=15 30-6*3=12

(20-10)/5=2 6/3*4=8

Жителі острова «Приклад» дуже дякують вам за ваші вирішені завдання. І просять передати вам, що вони ще не зустрічали таких розумних і охайних дітей. А зараз ми прямуємо до нового острова. Він називається «Командний». Його жителі дуже дружні, і вони хочуть подивитися, як ви зможете працювати в командах.



(Клас ділиться на 2 команди. Вони працюють і потім повідомляють класу про результати своєї праці.)

4. Робота в групах



Команда № 1

1) 6-6-36=0

88+6-2=100

2) Мама засушила 27 білих грибів. Третину грибів вона поклала до юшки. Скільки грибів поклала мама до юшки?

27/3=9(гр.)

Відповідь: 6 грибів.



Команда № 2

1) 6-8+32=80

6-7-5-8=2

2) Бабуся почистила 18 морквин. Шосту частину цієї кількості вона

поклала у борщ, а решту використала на виготовлення морквяної

бабки. Скільки морквин бабуся поклала у морквяну бабку?



  1. 18/6=3(м.)

  2. 18-3=15(м.)

Відповідь: 15 морквин.

Жителі острова «Командний» побачили, що ви дуже дружні і працелюбні. І вони пропускають вас далі. Наш наступний острів «Новий». Його жителі самі цікавіші в усьому математичному королівстві. Вони завжди люблять дізнаватися щось нове. Нещодавно вони дізналися дещо нове і прагнуть поділитися цим з кимось. Вони покажуть нам дорогу до наступного острова тільки, якщо ви вислухаєте, зрозумієте їх і виконаєте всі їх завдання.



IV. Вивчення нового матеріалу

1. Відгадати загадки.

• Росте дуб, у нього 12 гілок, на кожній гілці — 4 гнізда, в кожному

гнізді — 7 пташенят. Що це таке? (Рік, місяці, тижні, дні.)

• Не їсть, не п'є, а ходить і б'є. Що це таке? (Годинник)

2. Ознайомлення учнів з годинником

- Ранок, день, вечір, ніч становлять добу Час визначається за годинником. Розгляньте годинник (у кожного учня — макет годинника).

Коротка стрілка називається годинною. Скільки годин пройде, якщо вона зробить повний оберт? (12 годин) Якщо мала стрілка зробить 2 повні оберти, пройде 24 години, або доба.

Коли мала стрілка проходить від однієї поділки до наступної, проходить година. Велика стрілка називається хвилинною. Одна година становить 60 хвилин. Є ще секундна стрілка. Повний оберт вона робить за 1 хвилину, або за 60 секунд.

П


1 доба = 24 години

1 година = 60 хвилин

1 хвилина = 60 секунд

ідсумуємо:

3. Практична робота з годинником

• Записати, котру годину показує кожен годинник.

• Показати на годиннику 1 год. 20 хв.; 5 год. дня; 20 год. вечора.

Жителі острова «Новий» дуже здивовані, що їм нарешті потрапилися учні здібніші за них. І вони показують нам дорогу. Наш наступний острів називається «Спортивний». Його жителі дужі і спритні вони не пропустять нас далі, якщо ми не покажемо їм, що ми вміємо займатися спортом.

4. Фізкультхвилинка

Руки вгору піднімаєм,

Швидко вниз їх опускаєм.

Нахил вправо, нахил вліво.

Повторимо знову вміло.

Жителі острова «Спортивний» зосталися вами задоволені. Але вони досі не знають для чого людям годинник. Давайте розповімо їм.

5. Бесіда з учнями «Для чого людині годинник?»

Місцеві жителі дуже дякують вам, тепер вони все зрозуміли і пропускають вас далі. Далі нам зустрічається острів «Самостійний». Його жителі все роблять самі і не люблять коли їм допомагає хтось з дорослих Вони вважають, що вони одні такі в усій Країні Математики. Давайте покажемо їм, що ми теж вміємо працювати самостійно

V. Первинне закріплення

1. Усне виконання завдання (з роботою на макеті годинника)

- Показати 5 год. 15 хв.; 7 год. вечора; 5 год. дня; 7 год. дня.

2.

- Скільки годин становить доба? (24 години) 2 доби? (48 годин)



- Скільки хвилин становить 1 година? (60 хвилин) 3 години? (180 хвилин)

- Скільки секунд в 1 хвилині? (60 секунд) у 4 хвилинах? (240 секунд)

Жителі острова «Самостійний» зрозуміли, що так, як вміємо працювати ми, вони ще не навчилися. Вони показують нам дорогу до острова «Королівський». Але на путі до острова ми потрапили у шторм. І нас занесло у Підводне царство. Там нам зустрівся Нептун. Він обіцяє нас випустити тільки, якщо ми вирішимо його завдання.

VІ. Закріплення і повторення

2
/



/

21

3

24

4
. Самостійна робота

+


7

6

13


Ми виконали завдання і Нептун випускає нас зі свого царства і показує нам дорогу до Королівського острова. І ось нарешті ми у мети своєї подорожи. Нас зустрічає цей чудовий острів. Він дуже гарний і весь вкритий рослинами. Але десь на ньому сховані королева Математика і весь її замок. Чари злого чаклуна спадуть тільки в тому разі якщо ви виконаєте завдання чаклуна.

3. Опрацювання задачі. Метод «Мікрофон».

Андрійко записав число 5, Петрик записав число у 4 рази більше, а Галинка – число, на 13 більше, ніж Петрик. Яке число записала Галинка?

В.- Яке число записав Андрійко?

У. - 5.

В. - Що нам відомо про те число, яке записав Петрик?



У. - Воно у 4 рази більше ніж, те що записав Андрійко.

В. - Що нам відомо про те число, яке записала Галинка?

У. - Воно на 13 більше ніж, те що отримав Петрик.

В. - Що питають у задачі?

У. - Яке число записала Галинка?

В. - Ми можемо зразу дізнатися це число?

У. - Ні.

В. - Чому?

У. - Тому що ми не знаємо яке число записав Петрик.

В. - Ми можемо дізнатися те число, яке написав Петрик?

У. - Так.

В. - Що треба зробити?

У. - 5 помножити на 4.

В. - Якщо ми знайдемо те число, яке написав Петрик ми зможемо дізнатися число Галинки?

У. - Так.

В. - Що для цього треба зробити.

У. - До числа Петрика додати 13.

В. - У скільки дій ця задача

У. – У дві.

В. - Яку дію ми виконуємо першою?

У. – Множення.

В. – А другою?

У. –Додавання.

1).5*4=20

2). 20+13=33

Відповідь:33

Молодці. Ви врятували королеву Математику. Бачити ось з’являються замок і сама королева. Але вона прийшла не з порожніми руками. Вона принесла завдання, які ви будете виконувати вдома.

VIІ. Домашнє завдання

№ 171,172,173

Але ж наша королева не була на нашому уроці і в неї до вас декілька питань.

VIІI. Підсумки уроку

- Вам сподобався наш урок?

- Який острів вам запам’ятався найбільше?

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Для чого людям годинник?

Література



  1. Богданович М. В. Математика: Підручник для 3 кл., 2006

  2. Друзь Б. І. Творчі вправи з математики для початкових класів.,2007

  3. Збірник фізкультхвилинок для учнів початкових класів. Львів.: Просвіта, 2007 с. 16.

  4. Календарні плани для 3 класу.

  5. Програма для середньої загальноосвітньої школи. Для 1-4 кл. – К.: Початкова школа, 2006


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал