Дитина в сенсорно пізнавальному просторі



Скачати 29,23 Kb.
Дата конвертації13.01.2017
Розмір29,23 Kb.


МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ЛІНІЇ
"ДИТИНА В СЕНСОРНО - ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ "

Освітня робоа педагога щодо розвитку чуттєвої сфери на стимуляціїї пізнавальної активності кожної дитини має бути системною та результативною. Свою діяльність педагог має спрямовувати на формування у дітей цілісної картини світу, елементарних математичних уявлень, уміння орієнтуватися у просторі, прагнення до пошуково-дослідницької діяльності та компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

Результатом освітньої роботи дошкільного навчального закладу є компетентності дитини, що прявляються в різних видах діяльності.

Дитину можна вважати компетентною, коли вона обізнана, розуміє,вміє ,усвідомлює,здатна, дотримується,застосовує,виявляє ставлення, оцінює.

Компетентність дошкільників у розумовій діяльності засвідчує їх здатністю:

- розмірковувати;

- аналізувати;

- порівнювати;

- узагальнювати;

-обчислювати;

- класифікувати;

- упорядковувати висловлювання;

- висувати елементарні гіпотези.

Основою цих здатностей є набутий особистий сенсорний досвід дитини. Саме тому найбільшою за обсягом складовою змісту даної освітньої лінії є " Сенсорні еталони".
СПРЯМОВАНІСТЬ ОСВІТНЬОЇ ЛІНІЇ

" ДИТИНА В СЕНСОРНО - ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ ".
Дана лінія передбачає сформованість, доступних для дітей дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки,властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосувати набуті знання у практичній діяльності ( ігровій, трудовій, сенсорно-пізнавальній, математичній), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у дитини наочно-дійового, наочно-образного, словесно-логічного мислення." Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі" спрямована:

* інтеграцію змісту дошкільної освіти;

* формування у дітей пошуково- дослідницький умінь;

* цілісної картини світу;

* компетентної поведінки в різних життєвих ситаціях.

У зазначеній освітній лінії визначені державні вимоги до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дітей шести - семи років, тобто кінцевий показник компетентності . Які мають бути набуті випускником дошкільного навчального закладу перед вступом до школи.



РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ

Відповідно до засад БКДО при реалізації його змісту педагогам слід керуватися певними вимогами. Зокрема, вони мають :

* ставитися до дитини не з позиції поряд і разом з дитиною. Діти й дорослі є партнерами в життєтворчому процесі, рівноправними учасниками освітнього процесу;

* глибоко розуміти особливості розвитку кожної дитини, причини, що зумовлюють випередження чи відставання, ті чи ті нахили дітей, особливості поведінки дошкільників;

* докорінно змінити свою позицію відносно сім’ї для побудови повноцінного освітнього процесу, бачити в ній свого основного соціального замовника, працювати для неї і співпрацювати з нею, оскільки родинне виховання має пріоритет над суспільним;

*всебічно підтримувати активність кожної дитини, створювати умови для пробудження і розвитку її творчих сил, здібностей, обдарованості.




СЕНСОРНЕ ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ

Основним завданням сенсорного виховання дітей 3-4-х років є оволодіння загальноприйнянятими еталонами як засобами пізнання реальних предметів. Дітей цього віку вправляють у називанні еталоних властивостей та у співвіднесенні їх із реальними предметами. Зазвичай діти засвоюють сенсорні еталони у процесі дидактичних ігор і вправ, спрямованих на ознайомлення з формою, кольором, величиною та іншими властивостями предметів та матеріалів.

Сенсорне виховання дітей 5-6 років передбачає формування у дошкільників перцептивних дій, спрямованих на розв’язання складних пізнавальних завдань, таких як :

* аналізування форми предметів за допомогою кількох різних зразків;



* визнання





Каталог: DNZ -> Buletni
DNZ -> Україн а чернівецька область Заставнівська районна державна адміністрація відділ освіти, молоді та спорту
DNZ -> Методичні рекомендації щодо тематичного вивчення стану роботи днз з патріотичного виховання дітей дошкільного віку
DNZ -> Наказ № Про організацію та проведення «Тижня безпеки дитини»
Buletni -> Положення про порядок проведення навчання І перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах,організаціях,підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти І науки України від 18. 04. 2006 №304
DNZ -> Розвиток театральної діяльності
Buletni -> Забезпечення наступності між дошкільним
Buletni -> Методичні рекомендації і поради на тему "Профілактика жорстокого поводження з дітьми "
Buletni -> Методичні рекомендації щодо проведення «Тижня безпеки життєдіяльності дитини»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал