Білозерська зош №15 Методичний кабінет Свято «Посвята першокласників у читачі» Бібліотекар



Скачати 135,93 Kb.
Дата конвертації24.02.2017
Розмір135,93 Kb.
Білозерська ЗОШ №15

Методичний кабінет



Свято

«Посвята першокласників

у читачі»

Бібліотекар

Смик С.В.

Березень – 2016



СВЯТО «Посвята першокласників у читачі»

Мета: ознайомити учнів із тим, як книга прийшла до людей; розкрити

значення книги в житті людини; викликати інтерес до читання; розвивати творчі здібності, артистизм, зв'язне мовлення; виховувати любов до книжки, бережне ставлення до неї.

Обладнання: виставка дитячих книг, вислови про книгу, ілюстрації із

зображенням книг, ілюстрації казкових героїв, пам'ятки для читачів, кошик із загубленими речами, телеграми від казкових героїв.

Хід свята

Бібліотекар: Сьогодні у нас свято «Посвята першокласників у читачі».

Людина, яка любить і вміє читати, має розумних, добрих і вірних друзів. Ці друзі – книги! З книжкою ми зустрічаємося ще у дитинстві і не розлучаємося з нею до самої старості.

Діти, до нас завітали гості: бібліотекар, Книжка і учні 5-го класу. Вони прийшли подивитися і вирішити: чи можна приймати вас у читачі.

Учень 5-го класу: Ми дізнались, що у вас

Свято йде у класі,

Зразу з друзями в той час

Завітали разом.

Учень 5-го класу: Ми радо привітати

Хочемо вас, діти,

І на святі разом з вами

Дружно порадіти.

Книжка: Цю посвяту в читачі

Треба пам'ятати,

Бо активним читачем

Можна згодом стати.

Учень 5-го класу: Багато мусим знати

Про все, що є навкруг.

Тож слід книжки читати,

Бо книжка – вірний друг.

Бібліотекар: Щоб вам сьогодні було цікаво з нами, ми вирішили запросити до

нас у гості героїв ваших улюблених казок та книг. Але от біда: приїхати вони не змогли, але прислали свої вітальні телеграми. Цікаво, ви здогадаєтесь, хто їх надіслав?

(Зачитує телеграми)

Телеграма 1: Прийшла я із смачним зерном,

На бесіду з голосистим півником.

Схопила півня на обід

Та замела хвостиком слід. (Лисичка)

Телеграма 2: Я звірят усіх лікую,

Від хвороб різних рятую,

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів, тигренят.

Вилікую всіх за мить!

Я - добрий лікар … (Айболить)

Телеграма 3: Я від діда втік, від бабусі втік. Але попереду ще є перешкоди.

Як подолаю – обов'язково прибіжу. (Колобок)

Телеграма 4: Ти мене, напевно, знаєш, якщо казочки читаєш.

Працювала я у хатці, танцювала у палаці.

Є така у мене звичка – десь губити черевичок. (Попелюшка)

Бібліотекар: Молодці! Ми знаємо, що ви вчитесь у 1 класі та й читати вже

навчилися. І, мабуть, прочитали багато казок. Коли я йшла до вас на свято, по дорозі знайшла загублені речі. Допоможіть мені знайти господарів цих речей.

Гра «Кошик»

кошику дзеркало і яблуко, самовар, золотий ключик, стріла, червона шапочка з кошиком)

Бібліотекар: Молодці! А тепер розкажіть нам, що ви знаєте про книги.

Бібліотекар: Постараємося для наших гостей?

Книги, книги на полицях,

Завше тихо поміж книг.

Та яку ти не розгорнеш –

Є легенда в кожній з них.

То в одній синіє море,

В іншій криється тайга.

А ось в тій – північний полюс.

Де морози і пурга.

Все, що серце, і розум

Вік творили не один,

Повизбирувало людство

В книги – перли із перлин.

Послухайте, діти, уважно вірші про справжніх друзів і відгадайте, хто вони?



  1. Хороші, справжні друзі у мене поруч є.

Ніяк не уявляю без них життя своє.

  1. Лиш пороблю уроки – до них у гості йду.

Як жить на світі, друзі розмову поведуть.

  1. Розкажуть про будови, про мандри, про бої.

Живуть в книжковій шафі товариші мої.

Бібліотекар: Ну що, відгадали, про яких друзів йдеться у віршах? Так, вірно,

про книжки. Книги порівнюються з річками, які наповнюють планету мудрістю. Книги – це вікно у світ.


  1. Як краплин у Дніпрі,

Як зірок угорі,

Як листочків на гіллі, -

Стільки книг на землі.


  1. Є великі й малі,

Є легкі і важкі.

На полицях, у столі –

Наші друзі - книжки!

Бібліотекар: Так, книг у світі є дуже багато. А де вони можуть зберігатися? (У бібліотеках).

Найменша бібліотека у світі – в індійському місті Амрістарі. В ній зберігається… одна книга. Найбільша в світі бібліотека – в Москві. В ній нараховується понад 36 мільйонів книг, написаних 247-и мовами народів світу.

Про книжкове багатство і цінність книжок народ складав багато мудростей, віршів, оповідань.

(Вірші про книгу)


  1. В кожнім домі, в кожній хаті –

У містах і на селі –

Хто навчився вже читати,

Має книжку на столі.


  1. Дружба з книжкою – це свято,

Не було б його у нас,

Ми б не знали так багато

Про новий і давній час.


  1. Книги дружать з дітворою.

Полюби їх у житті –

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.


  1. Сторінки книжок завітних

Всіх нас доброму навчать –

Працювати і учитись,

Україну шанувать!

Книга: А чи знаєте ви прислів'я та приказки про мене?

Прислів'я та приказки про книгу


  • Книга – твій друг, без неї, як без рук.

  • Одна книга тисячі людей навчає.

  • Книга – ключ до знань.

  • Хто багато читає, той багато знає.

  • Книга вчить, як на світі жить.

  • З ручаїв – ріки, з книжок – знання.

  • Книги читати – усе знати.

  • Розум без книги, що птах без крил.

  • З книгою подружишся – розуму наберешся.

  • Книга – це міст у світ знань.

Книга: Молодці! А загадки вмієте відгадувати?

Загадки про книгу



  1. Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а навчає.



  1. Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим,

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.


  1. Не дерево, а листочки має,

Говорить вірші, казки, оповідання.

  1. Паперовий кораблик щодня

Перевозить у трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель.

Книга: Молодці!

Бібліотекар: Ми і вірші складати вміємо.

Гра «Додай слово»

Діти, звісно, вчаться в… (школі).

А комбайн працює в … (полі).

Ми лікуємось в … (лікарні).

А стрижемось в … (перукарні).

Ліки ми берем в… (аптеці).

А книжки в … (бібліотеці).

Бібліотекар: В нас на дошці записані слова, прочитаємо їх.

(Учні читають слова: школа, бібліотека, книги, читальна зала, абонемент, енциклопедії, формуляр, словники.)

Зараз бібліотекар проведе з вами вікторину. З цих слів треба вибрати потрібні слова – відповіді на запитання вікторини.

Вікторина «Що я знаю про бібліотеку»

Бібліотекар:

- Як називають заклад, де збирають і зберігають книжки, журнали, газети, класифікують їх та видають читачам? (Бібліотека).



  • Як називається відділ бібліотеки, де видають книжки додому на кілька днів? (Абонемент).

  • Як називається відділ бібліотеки, де видають і читають книжки? (Читальна зала).

  • Як називається картка, яку бібліотекар заповнює на кожного читача бібліотеки і записує в неї відомості про видані книжки? (Формуляр).

Бібліотекар: Молодці! А чи вмієте ви читати?

Гра «До ілюстрації підбери текст»

(Учні уважно читають уривок з тексту і прикріпляють його до потрібної ілюстрації з казки. Можна взяти три уривки і п'ять ілюстрацій)


  1. «Еліза швидким рухом накинула одинадцять кропив'яних панцирів на лебедів. І враз замість лебедів стало одинадцять прекрасних принців.

  • Тепер я можу розмовляти, - вигукнула Еліза. – Я не винна!»

(Казка «Дикі лебеді»).

  1. «І ось лист білої лілії поплив за течією. Течія була сильна, листочок з дівчинкою плив дуже швидко. Дівчинка віддалялася все далі й далі. А маленькі пташки співали:

  • Яка гарненька маленька дівчинка!»

(Казка «Дюймовочка»)

  1. «- Ну, тепер ми дізнаємося, чи справжня ти принцеса!» — подумала стара королева, але нічого не сказала. Вона пішла до спальні, поклала на дошки ліжка горошину, потім узяла двадцять матраців і накрила ними горошину».

(Казка «Принцеса на горошині»)

Бібліотекар: Майже всі учні нашого класу вже вміють читати. Як гарно, коли

сам вмієш читати. Про це розкажуть діти.


  1. Коли вмієш сам читати, -

Не слід мамі докучати,

І до бабусі вже не йти:

«Будь ласка, прочитай мені!»


  1. Сестру прохати теж не треба,

Щоб прочитала щось для тебе.

А ні благать, а ні прохать,

А просто взять і прочитать!


  1. Сторінки книжок привітних

Всіх нас доброго навчать.

Працювати і учитись

Та Вітчизну шанувать!


  1. Книго, друг ти наш незмінний,

Друг любимий з ранніх літ,

Ми з тобою завжди разом

Пізнаєм прекрасний світ.


  1. Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті –

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.

Бібліотекар: Перш, ніж стати книгою у сучасному вигляді, вона проходить

складний, довгий шлях. (Розгляд ілюстрацій «Як роблять книгу»).

Бібліотекар: Та й потім, коли новенька книга стоїть на полиці в магазині їй

буває нелегко. Чому? Послухайте!


  1. Скільки книг в оцій книгарні!

Книги різні, дуже гарні.

От краса, якби ти зміг

Прочитати, друже, їх!


  1. Покупці стоять юрбою,

Шарудять по сторінках…

Мила, книго, що з тобою?

Чом ти дивишся з журбою?

І тріпочеш у руках?



  1. Лячно книгам!

Хто їх купить?

Раптом купить,

Хто не любить?


  1. Той у книжку – от порода! –

Запихає бутерброда…

Той – чи є бруднулі гірші? –

Залива чорнилом вірші…


  1. Недарма на продажі

Книги ледь зажурені:

Хоч би не потрапити

В руки мацапурені (Мацапура – неохайна або незграбна людина).

Бібліотекар: Щоб книги вас не боялися, треба знати правила користування книгами.

Книга: А чи знаєте ви правила поводження зі мною?

Правила користування книгами



  • Бери книгу тільки чистими руками. Охайно з нею поводься.

  • Не перегинай книжки. Від цього випадають сторінки.

  • Не клади у книжку олівці та інші предмети, від цього вона рветься.

  • Книги треба читати, акуратно гортаючи сторінки, не слинити пальців.

  • Не загинай листків – користуйся закладками.

  • Не читай книжку під час їжі.

  • Обгортай книги і підручники, щоб довго служили.

  • Зберігай книжки у шафі чи на полиці.

  • Розірвану книжку підклей.

  • Не роби на сторінках книг поміток, не малюй книг.

  • Своєчасно повертай книги до бібліотеки.

Книга: От молодці! Усе знаєте.

Бібліотекар: Мало правила знати. Їх треба ще й виконувати. Підніміть, будь

ласка, руку, у кого книжки обгорнені. (Діти піднімають руки).

Молодці!


А в кого є закладки? (Діти піднімають руки).

Молодці!

Бібліотекар: Діти, послухайте уважно! Книга хоче вам щось сказати.

Книга: Читачу!

Я друг і супутник,

Я книга твоя.

Завжди на дозвіллі

Де ти, там і я.

Ми добре з тобою

Проводимо час,

Чудова розмова

Триває у нас.

Навчаю відважним,

Правдивим рости,

Любити природу,

Свій край берегти.

Від малку ти мною

Звикай дорожить,

Без доброї книги

Тобі не прожить!

Бібліотекар: Діти! Любіть книгу, вона полегшить ваше життя! Любіть книгу

всією душею! Вона не тільки ваш кращий друг, а й завжди вірний

супутник. Ми приймаємо вас у читачі нашої бібліотеки. Помічники, вручіть посвідчення першокласникам!

(Помічники вручають посвідчення).

Бібліотекар: Діти, де б ви не вчилися, де б не працювали, весь час будете

звертатися за допомогою до книги. То ж читайте! Читайте кожного дня!

(Учні виконують пісню на мотив «Чему учат в школе»)

Буквы разные писать

Тонким перышком в тетрадь –

Учат в школе,

Учат в школе,

Учат в школе.

Книжки добрые любить

И воспитанными быть –

Учат в школе,

Учат в школе,

Учат в школе.

Про глагол и про тире,

И про дождик во дворе

Мы узнаем,

Мы узнаем,

Мы узнаем.

Будем книжки мы читать,

Библиотеку посещать,

Обещаем,

Обещаем,


Обещаем!

Бібліотекар: Ось і закінчується наше свято. Будьте активними, допитливими, бережливими читачами. Хай завжди у житті вас супроводжує книга!



Література

  1. Жуковська Л. Книга – твій друг (Виховний захід. 4 клас) // Початкова школа. – 2010. - №6. – С.34-36

  2. Кубрякова Е. Б. Мы вас приглашаем в зал библиотеки. Посвящение в читатели учящихся 1-го класса // Початкове навчання та виховання. – 2011. - № 24. – С.10-13

  3. Ткаченко Ю. І. Людина без книги, як криниця без води. Свято – захист проекту у другому класі //Початкове навчання та виховання. – 2010. -№24. – С. 21-26

  4. Посвячення першокласників у читачі. З досвіду роботи бібліотек Вінниччини // Шкільна бібліотека. – С. 36 – 38

  5. Твій друг – книга. З досвіду роботи бібліотек Вінниччини // Шкільна бібліотека. – С. 24 – 25

  6. Філіппенко О.Б. Посвята в читачі. Свято / шкільна розробка ЗОШ №18 міста Білозерське. – 2011.

  7. Волгіна Т. «Буває книгам легко»

  8. Михалков С. «Вірш про книгу»

  9. Уроки читання в 3 класі (за новим підручником О.Я. Савченко). Упоряд С.В. Мельничук.- Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 240 с. (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 2 (38)) [електронний ресурс] Режим доступу: http://www.newlifeman.com/files/books/pdf-doc/planu-konspektu-z-chutannya.pdf

Каталог: uploads -> doc
doc -> Замінено текст розділу: IV. Соціокультурна змістова лінія
doc -> Тема. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні й складені. Мета
doc -> Тема.. Старий рік поспішає на поріг
doc -> Повідомлення по темі «Будова слова»
doc -> Урок у першому класі «здрастуй, школо!» Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу
doc -> Складнопідрядне речення з підрядними означальними й
doc -> Апостроф. Урок-подорож "Морська регата"
doc -> Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте прислів’я ( «Герой вмирає, а ім’я його живе») Диктант 2
doc -> Урок з інтегрованого курсу


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал