Аналіз роботи з профілактики правопорушень серед неповнолітніх Центральної зош І-ІІІ ступенів №25 за 2013 рік



Скачати 86,68 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір86,68 Kb.
Аналіз роботи з профілактики правопорушень

серед неповнолітніх Центральної ЗОШ І-ІІІ ступенів № 25 за 2013 рік.
У Центральної ЗОШ І-ІІІ ступенів № 25 на кінець 2013 року навчалося 78 учнів. Учнів на внутришкільному обліку немає. Робота з профілактики правопорушень, бродяжництва та інших негативних явищ здійснюється педагогічною та психологічною службою школи. Така робота відображена в планах, які розробляються адміністрацією школи спільно з кримінальною службою у справах дітей, службою у справах дітей Перевальської райдержадміністрації. Робота з подолання правопорушень була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», національну програму «Діти України», «Комплексну програму з профілактики злочинності і бездоглядності», «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепцію виховної роботи школи до 2015 року, Програму правової освіти та правового виховання, Програму протидії розповсюдженню наркоманії до 2015 року, Програму виховної роботи школи, в яких більша увага приділяється роботі з питань профілактики правопорушень, запобігання злочинності, наркоманії серед неповнолітніх учнів у школі. При плануванні та проведенні роботи також було використано лист МОН молоді та спорту України № 1/9-96 від 11.02.2013 «Щодо профілактичної роботи із запобігання правопорушенням і злочинності серед дітей та учнівської молоді».

Класні керівники у виховних планах на 2013-2014 н.р. запланували та проводять заходи з планом роботи школи та Програмами виховної роботи школи.

В кожному класі класними керівниками проводиться робота з профілактики правопорушень та запобігання злочинності:

У 1 класі Ткачова О.М. у своїй роботі з профілактики правопорушень використовує такі форми роботи, як: анкетування «Ми і наші діти», бесіди «Батькам про права дитини», «Профілактика та подолання шкідливих звичок», диспут «Заохочення і покарання.

У 2 класі Житникова І.С. для профілактики правопорушень проводить індивідуальні бесіди з учнями, що потребують уваги: Дворовим О. та Сивоконь Є. На виховних заходах обговорює наслідки можливих порушень для учнів і батьків. Складає пам’ятки про правила поведінки у школі, про права дитини.

У 3 класі Оліфіренко Ю.Г. проводила засідання круглого столу з учнями «Права та обов’язки дітей», дидактичну гру «Покарання і заохочення».

У 4 класі Дорощєнкова Л.В. проводить виховні години, усні журнали, індивідуальні бесіди з учнями, які потребують уваги.

У 5 класі Юрків Т.І. для профілактики правопорушень проводить виховні години, на яких учні дізнаються не тільки про свої права, вони знайомляться із обов’язками, дізнаються, яка відповідальність може бути за кримінальні вчинки. В ігровій формі, а також під час обговорення життєвих ситуацій учні вчаться знаходити правильний вихід зі складних ситуацій. Багато уваги приділяється правилам поведінки у суспільстві.

У 6 класі Рабцевич Г.О. для профілактики правопорушень проводить тематичні виховні години, правові хвилинки. Дуже подобається учням проведення віртуальних юридичних консультацій, де можна задавати будь-яке правове питання і отримати змістовну відповідь. Також у своїй практиці застосовує перегляд учбових фільмів на правову тематику.

У 7 класі Бондаренко Т.А. для профілактики правопорушень в класі проводить виховні години, на яких учні розв’язують складні життєві ситуації, а також яке рішення прийняти; перегляд презентацій; дискусії; індивідуальні бесіди; бесіди з батьками.

У 8 класі Меньшиков В.О. ознайомлює учнів з чинним законодавством, проводить ситуативні вправи, виховні години на правову тематику. З деякими учнями спілкується особисто, пояснюючи наслідки правопорушень.

У 9 класі Кузнєцова Т.С. у класі проводить такі виховні заходи, як: правові хвилинки, кругли столі, усні журнали, перегляд відео-презентації. Особливу увагу вчитель приділяє адміністративним та кримінальним видам правопорушень, правилам поведінки в суспільстві, правовим наслідкам різних вчинків.

У 11 класі Мандригіна Л.С. для запобігання правопорушень проводить з учнями профілактичні бесіди, анкетування, виховні години, на яких розповідає на тему правопорушень та покарань.

У вересні були проведені виховні заходи по класам:

1-2 класи – Диспут: «Права та обов’язки дитини в сім’ї»

3-4 класи – Урок-практикум: «Як поводити себе під час конфлікту»

5 клас – Круглий стіл: «Наші права – щасливе дитинство»
6 клас – Конкурс малюнків: «Що означає жити в правовому суспільстві»

7 клас – Дискусія: «Скажемо наркотикам «Ні!» сьогодні»

9 клас - Правова хвилинка: «Адміністративні види порушень та відповідальність за них»

10-11 класи – Дискусія: «Шкідливість наркотиків».


В школі працює Рада профілактики з питань попередження правопорушень та злочинів, бродяжництва, укріплення дисципліни серед учнів, яку очолює вчитель правознавства Рабцевич Г.О. Наказом по школі затверджено склад Ради профілактики, в який входять педагоги, дільничний інспектор, психолог, медична сестра, учні, члени правової комісія шкільного парламенту. Засідання проходять систематично, кожний місяць. В наявності є всі протоколи засідань Ради профілактики за минулий рік. В школі запроваджена певна система роботи з цього питання. Окрім постійно діючої Ради профілактики розроблено план проведення тематичних годин з профілактики дитячої бездоглядності, наркоманії, токсикоманії та пияцтва з учнями школи. Кожне 15 число місяця проходить день правової освіти .
Одним з ефективних засобів попередження негативних тенденцій в учнівському середовищі є робота з батьками. Адже саме вони найбільше зацікавлені бачити своїх дітей соціально захищеними, і завдання школи - стати для батьків партнерами у цій справі.

Класними керівниками школи постійно ведеться роз’яснювальна робота з батьками на загальношкільних, класних батьківських зборах, під час індивідуальних бесід, щодо недопущення правопорушень серед учнівської молоді.

На батьківських зборах був проведений правовий лекторій на тему: «Обговорення закону «Про внесення змін в деякі законодавчі акти України відносно перебування дитини в закладах суспільного харчування та сфери розваг у нічний час». Були прийняті накази по школі з цих питань, з якими ознайомили учнів та батьків.

В школі прийнятий план сумісної роботи школи, ССД та ВКМСД , згідно якого були проведені зустрічі з дільничним з питань роз’яснення чинного законодавства та представниками кримінальної міліції (Яриловець І.О., Вельмік О.С.), які провели бесіди: «Профілактика правопорушень, пияцтва тютюнопаління та інших негативних явищ серед неповнолітніх», «Наслідки кримінальних правопорушень, передбачених ст. 259 Кримінального кодексу України», у грудні тематична зустріч з начальником ВКМСД О.О. Калюжної-Гвоздової «Відповідальність за вживання та розповсюдження наркотичних засобів» та «Профілактика правопорушень».

У жовтні 2013 року проведено взаємоперевірку даних щодо учнів, які скоїли злочини та правопорушення; які перебувають на обліку в кримінальній міліції у справах дітей; які стоять на обліку в службі у справах дітей. Учнів закладу на обліку в кримінальній міліції у справах дітей немає, в ССД на обліку знаходиться Зубков Андрій, учень 9 класу, який знаходиться під опікою.

У школі затверджений план сумісної роботи з проведення інформаційно-просвітницької роботи з питань сімейної політики, гендерної рівності, захисту прав та інтересів дітей спеціалістом Перевальського ЦСССДМ Кас’яновою С. О., яка провела лекції, згідно плану: «Профілактика негативних явищ», «Гендерна рівність. Сексуальний розвиток підлітка», «Торгівля людьми. Насилля», «Палити чи не палити? Вплив паління на організм молоді», «Захисти себе від ВІЧ/СНІД», «Алкоголь та алкогольна залежність»

Велику допомогу в правовиховній роботі надають органи учнівського самоврядування. Робота учнівського самоврядування дає змогу всім учням брати активну участь у житті класів та школи, а також наповнювати корисним змістом їх вільний від навчання час, що сприяє відволіканню їх від скоєння правопорушень. У школі працює правова комісія шкільного парламенту, яка розглядає питання згідно плану роботи парламенту, оказує допомогу у підготовці правових тижнів.

У жовтні був проведений правовий тиждень на тему «Права та обов’язки учнів», в рамках якого були проведені заходи по класам: 1-2 класи – Конкурс малюнків «Права дитини»; вікторина: «Правова лотерея»; 6 клас – Правова хвилинка: «Злочин на дорогах»; 7 клас – Вирішення ситуативних завдань: «Правопорушення, злочин та підліток»; 8 клас – Диспут: «Злочин і кара»; 10-11 класи – Усний журнал: «Захистимо свої права!»

Згідно плану роботи районного відділу освіти, річного плану роботи школи та програми виховної роботи з 9.12 по 13.12.2013 року проходив Всеукраїнський тиждень права «Подорож до країни правових знань».

Згідно наказу по школі був складений план заходів проведення тижня. Були заплановані: на 9.12 - Всеукраїнський урок «Права людини», книжкова виставка – презентація видань про права людини та виховна година з елементами гри у 5-6 класах «Правова культура учнів» (Юрків Т.І., Рабцевич Г.О.); 10.12 класним керівником 8 класу Меньшиковим В.О. був проведений круглий стіл «Права, обов’язки та відповідальність»; 12.12 у 10 класі проведений урок з елементами тренінгу «Право на захист» (Старченко Т.О.), у 11 класі - круглий стіл «Наші обов’язки та права» (Мандригіна Л.С.)та у 9 класі - диспут «Наші права та обов’язки» (Кузнєцова Т.С.); 13.12 у 7 класі пройшла ігрова програма «Посієш звичку – пожнемо характер» (Бондаренко Т.А.), у 1-2 класі - перегляд презентації «Вивчаємо права – виконуємо обов’язки!» (Ткачова О.М., Житникова І.С.) та у 3-4 класах - урок-гра «Права дитини у новому віці» (Оліфіренко Ю.Г., Дорощенкова Л.В.).

13 грудня учні школи взяли участь у виставці малюнків «Правова мозаїка», для якої кожен клас підготував малюнок-пазл з певним правом, потім учні склали ці пазли в єдиний малюнок.

У кожному класі пройшли виховні години у формі круглих столів, годин спілкування, усних журналів з використанням ІКТ и переглядом комп’ютерних презентацій на яких вчителя ознайомили учнів з історією прийняття Конвенції прав дитини, її основними статтями, складали пам’ятки про права та обов’язки учнів у школі та суспільстві. Вчителі початкової школи використовували ігрові методи, перегляд презентацій с фрагментами мультфільмів, а для учнів основний школи більш використовували розв’язання ситуативних завдань та дискусію.

У школі працює правовий лекторій, план роботи якого затверджений на засіданні Ради з профілактики правопорушень. Кожного 15 числа місяця проводиться день правової освіти. В цей день учні проводять лекції по класам, згідно плану, так були проведені лекції: «Я – громадянин»,

«Що таке відповідальність», «Екологічне право», «Особливості працевлаштування неповнолітніх», «У світі юридичних професій», «Правила внутрішнього розпорядку в навчальних закладах (заборона принесення вогнепальної, холодної зброї,алкогольних та тютюнових виробів, наркотичних засобів)», « Адміністративні правопорушення та покарання», « Знайомимось з кримінальним Кодексом України», «Увага: токсичні та психотропні речовини».

У школі забезпечується виконання законодавства щодо обліку та аналізу відвідування навчальних занять учнями, зокрема, дітьми, схильними до пропусків занять та скоєння правопорушень. Ведеться журнал обліку відвідування, де класні керівники після першого уроку виставляють кількість відсутніх та з’ясовують причини відсутності учнів у школі. В класних журналах щоденно ведеться облік відвідування, що дає можливість робити аналіз щоденного відвідування, оперативно встановлювати причини невідвідування, з’ясовувати причини відсутності учнів.

Однією із причин скоєння правопорушень і злочинів неповнолітніми є неналежне виконання батьками своїх батьківських обов’язків. Деякі батьки, зловживаючи спиртними напоями, створюють своєю поведінкою несприятливі умови для належного виховання дітей. Діти з таких сімей стають на шлях злочинності та правопорушень.

Адміністрація школи, класні керівники здійснюють контроль за умовами проживання дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах. З батьками проводяться бесіди роз’яснювального характеру про недопущення неналежного виконання ними батьківських обов’язків по відношенню до своїх дітей. За наслідками відвідувань сімей складено відповідні акти обстеження умов їх проживання.

Ефективним профілактичним засобом попередження бездоглядності і безпритульності дітей є організація змістовного вільного часу. В організації дозвілля дітей значна роль належить гурткам, які надають дітям відповідно до бажань та інтересів можливість змістовно провести свій вільний час, займатися художньою творчістю, спортом тощо.

Гуртковою та секційною роботою охоплені усі учні школи. Педагогами школи оформлено стенди на правову тематику у кожному класі.

Внаслідок проведеної роботи у 2013 року серйозних правових порушень, здійснених учнями школи, не виявлено.




Директор: О.М. Бунеско
Каталог: dok
dok -> Академія педагогічних наук україни система контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи
dok -> Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/2017 навчальному році
dok -> Звіт директора школи за 2015 2016 навчальний рік Закінчився черговий навчальний рік. Сьогодні ми зібралися, щоб підбити підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність за 2015-2016 н р
dok -> Білоцерківська районна державна адміністрація відділ освіти районний методичний кабінет на допомогу шкільному бібліотекарю
dok -> Державний стандарт базової І повної середньої освіти
dok -> Про відзначення Дня Соборності та Свободи України в загальноосвітніх навчальних закладах району у 2014 році
dok -> Календарне планування уроків музичного мистецтва
dok -> Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у 1-4 класах


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал