Активні форми роботи бібліотеки



Сторінка1/2
Дата конвертації13.12.2016
Розмір1,6 Mb.
ТипКнига
  1   2
Старобільська центральна районна бібліотека

У нашому випуску представлено рекомендації щодо методики підготовки та проведення активних форм популяризації книги серед юнацтва.


Старобільськ

2013

Активні форми роботи бібліотеки
Яка нинішня молодь, таке й суспільство в майбутньому. Сьогодні гостро стоять питання: що нас чекає, що несе з собою нове покоління? Адже майбутнє залежить від неординарно мислячих, творчих особистостей, від тієї інтелектуальної духовної еліти, яку потрібно сформувати.

Молода людина має можливість задовольнити пізнавальні, професійні, дозвіллеві інтереси та запити за допомогою різноманітних джерел і численних відео – та аудіовізуальних каналів одержання інформації. Але ні кінофільми, ні теле – чи радіопередачі, ні дискотека не замінять спілкування з книгою.

Ще в літописі ХІ ст. записано: „Ум без книг, аки птица опешена. Якоже она взлетети не может, також и ум недомыслится…”

Книга – це той найцінніший скарб і основне багатство, яким володіє бібліотека і через який впливає на серця та розум молоді.

В Україні склалась нова соціокультурна ситуація. Читання стало іншим. У коло читацьких інтересів юнацтва увійшла така література і такі сфери життя, які раніше менше привертали увагу, або ця увага штучно нівелювалась.

Макро і мікросередовище впливають на розвиток молодої людини, тому завдання бібліотек – створити умови для задоволення та розвиток інформаційних потреб молоді.

Одним із засобів створення таких умов є масові заходи в бібліотеці: цікаві, захоплюючі, емоційні, зорієнтовані на особистість.

Масова робота виконує свої функції:

- сприяє задоволенню і розвитку інформаційних потреб і запитів, зростанню кола пізнавальних читацьких інтересів, проведення дозвілля;

- допомагає залученню нових читачів до бібліотеки;

- здійснює рекламу бібліотеці, створює її імідж.

Одним із принципів масової роботи є актуальність, незвичне трактування певних питань, що дозволяє підвищити зацікавленість читачів тією чи іншою темою.

Проводячи масові заходи, бібліотеки задовольняють потреби молоді в освіті та самоосвіті, професійному вдосконаленні, розширенню світогляду, духовному, естетичному розвитку.

На вибір певної форми популяризації літератури впливає практичний досвід бібліотекаря, його ерудованість, професійна підготовка, вміння „тримати” аудиторію.

Досвід проведення масових заходів підтверджує, що їх ефективність залежить від активності читачів. Треба сміливіше використовувати оригінальні, близькі юнацтву форми роботи. А читачі юнацького віку віддають перевагу діалоговим, дискусійним, ігровим формам спілкування тому, що вони посилюють пізнавальну й читацьку активність, спонукають до самостійного мислення, вміння відстоювати особисту думку. Захоплюючі, емоційні заходи дають можливість позмагатися, поспілкуватися. Це - дискусійні інтерв’ю, дискусії, диспути, різноманітні конкурси, вікторини, бібліомарафони тощо.

Наприкінці ХХ ст. фахівці бібліотечної справи відчули необхідність змін в організації спілкування з молодіжною аудиторією і почали приділяти особливу увагу оновленню методики популяризації творів друку, урізноманітнюючи її. Певні нововведення з’явилися в оформленні та атрибутиці усних наочних форм рекомендації літератури, створенні невимушеної обстановки у спілкуванні. „Народилися” нетрадиційні форми популяризації книги в юнацькій аудиторії. Такими є: презентації видавництв, книг, книжкові та літературні аукціони, літературно-художні вернісажі, театралізовані вікторини, хроноскопи, поетичні альбоми, літературний диліжанс, прес-діалог, п’ять хвилин з мистецтвом, ерудит-лото тощо.

Особливість таких форм полягає в тому, що їм притаманні: новизна у назві, діалог бібліотекаря з читачами і читачів між собою, наявність елементів театралізації у викладі інформації, ігрові моменти, своєрідна атрибутика, що передає специфіку запропонованої форми, широке використання КФФД, активна участь читачів у проведенні заходу. Досвід підтверджує, що ті заходи, де читачі були активними учасниками, виявилися для них найцікавішими.

Таким чином, прагнення бібліотекарів співпадають з бажаннями читачів, які хочуть спілкуватися, збагачуватися новою інформацією в живій, динамічній ситуаційній формі.



Гра з підлітками. В цьому віці на перший план виходять ігри творчі, сюжетно-рольові, які потребують від них ініціативи, активного мислення. Найкращим видом гри для них буде гра-змагання під час якої вони зможуть реалізувати свої особисті якості.

Міні-ігри можна проводити з невеличкими групами читачів на абонементі.

Наприклад: „Хто автор?” (поряд з портретами письменників наклеїти кишеньки і вкласти туди в різнобій картки з назвами творів. Читач повинен правильно їх розмістити).

Географічна гра „Де це відбувалося” (необхідно на карті позначити місце, де проходило дійство, описане в декількох книгах, титульні сторінки яких розміщені поряд). Гра „Віднови тексти” (розірваний текст чи два різних вкласти в конверти і запропонувати читачам відновити написане і відповісти з якої він книги).

Подібну гру „Єралаш” можна провести і з віршами: рядки вірша написати на окремих смужках. Перші слова кожного рядка розмістити на одній, а продовження – на іншій. Смуги ці переплутати. Завдання гравця – розкласти смуги вірно, тобто зібрати вірші.

Розважальними будуть ігри „Концерт-ромашка” та „Пізнай, хто ти?” Вони можуть стати складовою частиною заходу – КВВ, літературного аукціону тощо.

Методика їх проведення.

Концерт-ромашка” – на пелюстках великої паперової ромашки написати жартівливі завдання: скласти частівку про поганого читача, веселе оповідання, яке розпочинається словами: „Заходжу я до бібліотеки”, виконати пантоміму, яка відображатиме якийсь момент спілкування 2-х читачів і таке інше.

Розпізнай, хто ти?” - коли один з учасників виходить із кімнати, а інші, домовившись вважати його яким-небудь літературним героєм, після його повернення задають йому питання, за якими він повинен визначити, хто він такий.

Літературний лабіринт”.
Для гри необхідно: кубик, 2 фішки, якими будуть відзначати пересування команд по лабіринту, великий аркуш паперу, розділений на дві частини. На кожну частину нанести однакову кількість кружечків у вигляді лабіринту. Лабіринти двох кольорів (зелений і жовтий чи ін.). В кожному лабіринті по три червоних кружечки – це сюрприз для гравців (продекламувати вірші, загадати загадку, назвати прислів’я чи приказку, розповісти уривок з будь-якого літературного твору тощо).

Перший кружок – початок гри, останній – „Приз”.

У грі беруть участь 2 команди, які обирають капітанів. Завдання полягає в тому, щоб швидше пройти по лабіринту і дістатися до „Призу”. По кількості кружечків розробляються питання, наприклад, з мови та літератури. Всі питання – рівноцінні для кожної команди. Питання для гри повинні бути цікавими, які б вимагали знання, творчого мислення.

Аркуш паперу з нанесеними лабіринтами розміщується на столі. Капітани по черзі кидають кубик.

Відповідно цифрі, яка випала на кубику, команді вручається запитання (за таким же номером). Якщо команда дає правильну відповідь, то вона просувається по літературному лабіринту на цю кількість балів. (1 бал дорівнюється одному кружечку). Якщо відповідь не вірна – хід надається іншій команді.

В бібліотеці можна проводити цикл „Ігор у книжку”, до програми яких включати: інсценівки уривків з творів, конкурс юних художників (ілюстраторів), конкурс на краще читання (декламування), на кращий кінець книги і ін. Грати краще командами, що дасть можливість позмагатися: у кого багатша фантазія, хто цікавіше і краще придумав. Все це допоможе більш поглибленому сприйманню книги тими читачами, які її прочитали раніше, і зацікавить тих, хто зустрівся з книгою вперше.


Ерудит – лото.
Це – гра конкурс, де учнівська молодь має нагоду перевірити або підвищити свій інтелектуальний потенціал з різних галузей знань (літератури, мистецтв, фольклору, міфології тощо).

Мета такого заходу полягає також і в популяризації цікавої довідкової літератури, яку має бібліотека, створенні умов для емоційного, невимушеного спілкування бібліотекарів і читачів.

Гра побудована за принципом лото: читачі повинні „підкреслити” відповідь на запитання, тобто вибрати правильну серед запропонованих варіантів.

Наприклад:

Священна тварина у стародавніх українців?

а) кінь; б) голуб; в) кішка.

Найперша назва України?

а) Аріана; б) Ойкумена; в)Окраїна.

* *


*

Міні гра-конкурс „Доміно”

Учасники гри отримують завдання: протягом певного часу (5-7 хв.) скласти прислів’я та приказки, які частинами записані на окремих картках, що знаходяться в хаотичному стані.



Наприклад:

Дурного учити, - що мертвого лічити.

Торохтить Солоха, - як діжка з горохом..

* *


*

Літературний марафон.
Це своєрідна гра, яка проводиться у формі змагання з подоланням перешкод, які зустрічає „Спортсмен” на своєму шляху. Оскільки марафон літературний, то у перелік вимог для „ерудитів” включаються: знання української, краєзнавчої, зарубіжної літератури, наявність ерудиції, почуття гумору. Кожен з учасників марафону повинен подолати декілька перешкод. Оцінювати повинна „судійська колегія”, в складі якої: читачі, вчителі, батьки. Переможцем визначається той, хто набирає найбільшу кількість очок і одержує звання „Ерудит”.
Літературний колаж
Колаж – це прийом у образотворчому мистецтві, за яким на певну основу накладають різні матеріали, що різняться кольором і фактурою. У період підготовки заходу можна розробити анкету, яка допоможе виявити найбільш популярних авторів вітчизняної і зарубіжної літератури, улюблену тематику, героїв книг, уміння аналізувати і робити висновки з прочитаного. В програму літературного колажу можна включити бібліографічний огляд, в якому використано прийом „живих анотацій”. Суть його полягає в тому, що герой книги сам представляє себе. Для цього читачами, які мають акторські здібності, хорошу дикцію, заздалегідь готуються розповіді про героя від першої особи, деякі атрибути його одягу.

Одним із компонентів літературного колажу може бути експрес-інформація. Важливим моментом є те, що бібліотекарі повинні не тільки інформувати про невідомі, або маловідомі цікаві факти з біографії вітчизняних і зарубіжних письменників, а й пропонувати всім присутнім доповнити їх розповідь своєю інформацією.

Літературний колаж може завершитися конкурсом на краще складання оповідання. Для проведення конкурсу заздалегідь розробляються його умови, читачів знайомлять з домашніми завданнями, пропонують їм спробувати себе у ролі письменника, написати і проілюструвати свій твір. Переможців конкурсу визначає журі.
* *

*

Бібліомарафон


Ігрові елементи й захоплюючі завдання надають заходам емоційності, підвищують читацьку активність. Мета „бібліомарафону” – в ігровій невимушеній формі дізнатись про обсяг бібліотечно-бібліографічних знань і навичок старшокласників. Головні критерії оцінки – швидка й правильна відповідь. Командам – учасницям запропоновано спробувати свої сили в підготовці імпровізованого повідомлення, пошукові інформації за допомогою каталогів і картотек, довідкової літератури, читанні по діагоналі.
* *

*
Бібліографічна гра „Що? Де? Коли?”


Особливість бібліографічної гри „Що? Де? Коли?”, побудованої за популярною телепередачею, полягає в тому, що її учасники дають відповіді на питання, використовуючи різні шляхи бібліографічного пошуку з обов’язковою розповіддю про використані джерела. Це сприяє бібліотечно-бібліографічній підготовці учнів навчальних закладів, підвищує інтерес до науково-пізнавальної літератури.

Завдання гри вимагають теоретичних і практичних знань та вмінь, особливо в конкурсах капітанів, бліц—турнірах, життєписах-загадках типу „Хто це?”, де за описом історичної події, наукового відкриття чи теорії треба визначити автора, розповісти про його працю або ідею.


* *

*

Конкурс джентльменів


Вдалим прикладом використання елементів гри у виховній і дозвіллевій роботі з молоддю є конкурс джентельменів. За задумом, його учасникам потрібно швидко зреагувати на несподівані обставини, інсценувати буденну ситуацію у громадському місці, засвідчити високу культуру спілкування і знання етикету. Домашнє завдання передбачає метод театралізації, щоб показати поведінку ввічливих школярів, яких учитель залишив на 10 хвилин.
* *

*

Останнім часом набула популярності така форма масової роботи, як літературно-музична ікебана. Саме з її допомогою учні глибше пізнають творчість письменника, духовну спадщину.



Композиція ікебани складається з гілок різної довжини, що мають символічне значення: висока – небо, середня – людина, маленька – земля... Три гілки – три напрями у творчості письменника, зокрема Т. Шевченка: поезія, живопис, музика.
* *

*
Використання кінофотофонодокументів образотворчого мистецтва – невід’ємний компонент популяризації книги. Наприклад, слайдовікторини „Світ краси і гармонії,” „Вулицями рідного міста”, слайдоспектакль „Шедеври українського мистецтва” передбачають поєднання живого слова бібліотекаря і мистецтвознавця, перегляд слайдів з рекомендацією художньої, довідкової і краєзнавчої літератури, путівників по музеях, альбомів репродукцій.


Аукціон нової книги
Назва заходу вже є своєрідною рекламою для читачів. „Аукціон” – продаж з торгів, де товар купується за найвищу із запропонованих ціну. На бібліотечному аукціоні, найвищу ціну визначить правильна відповідь на питання. Читач, набравши найбільшу кількість балів, за правильні відповіді, стає покупцем нової книги. „Покупець” одержує першочергове право на її читання. Читачі можуть бути не тільки учасниками, а й оцінювати відповіді. Використання характерної атрибутики – гонг, молоток, цифрові номери, які має кожен учасник торгів, - створює атмосферу незвичності.

Прес-калейдоскоп
Це комплексна форма роботи, що включає в себе декілька заходів (виставка, інтерв’ю, диспут, вікторина чи конкурс, „прес-конференція” чи бесіда „за круглим столом”), об’єднаних між собою єдиною метою, тематичним спрямуванням, предметом розгляду, колом учасників.

Центральним стержнем „прес-калейдоскопу” виступають періодичні видання (одне чи декілька), публікації, вміщені на їх сторінках.

Наприклад, прес-калейдоскоп присвячений літературно-художньому журналу „Вітчизна”, а саме його минулорічним публікаціям, може відбутися як сімейний захід і включати:

- диспут за романом П. Загребельного „Юлія, або запрошення до самовбивства”;

- поетичну прем’єру за публікаціями рубрики „Дебют „Вітчизни” або бібліографічний огляд „Лебедине гроно” діаспорної поезії за мотивами статті Гордасевич про творчість Качуровського, книжкову виставку „Шукай серед живих”, вернісаж – „Живописні відкриття Вітчизни” (репродукції та публікації у рубриці „Наш виставочний стенд”), „дитячий куточок” – інсценізовані читання для наймолодших учасників заходу публікацій рубрики „Віконце”. Своєрідним „проміжним візерунком” „калейдоскопу”, що пов’язує в цілісний малюнок окремі заходи стануть так звані „сміх-антракти” „Козакові гумор не завадить” (за публікаціями рубрики „Зенітка”).
Читацька олімпіада
Читацька олімпіада проводиться у вигляді змагання 2-х чи більше команд, які одночасно отримують запитання.

Ведучий пропонує 2-3 правдоподібні відповіді. Той, хто вибирає правильну відповідь, отримує наступне завдання. Якщо команда помилилась, їй надається право на другу спробу. При цьому надається право користуватись підготовленою до заходу виставкою літератури. Переможцем стає команда, яка перша дає правильну відповідь на всі запитання.


Хроноскоп

(хронологічна гра)

Цей захід має також загальний характер і проводиться з метою поглиблення у читачів знань з історії предмету, орієнтації в послідовності різних подій, явищ. Гра проводиться так: бібліотекар розподіляє читачів на дві команди. Гравцям належить визначити хронологічну послідовність названих явищ у кожній групі запропонованих запитань, наприклад, питання до хронологічної гри.

Що було спочатку?

- єгипетські піраміди, чи ...

- Велика Китайська стіна, чи ...

- Римський Колізей.

В якій послідовності написані твори українських письменників?

- „Кобзар” Т. Шевченка;

- „Енеїда” І. Котляревського.

Якщо називаються дати, бали подвоюються. Під час гри розширюється коло знань та читацьких інтересів, відбувається невимушене навчання читачів.
Літературний диліжанс
Літературний диліжанс проводиться у вигляді подорожі за творами окремих авторів або ж колективу авторів.

В оформленні використовуються книги, фішки, сигнальні знаки, намальована на аркуші ватману карта „дороги” з умовними зупинками. Платою за проїзд є відповіді читачів на літературні загадки. Всім, хто дає правильну відповідь, видаються проїзні квитки, в яких вказано кінцевий пункт подорожі. Кількість загадок відповідає кількості учасників гри. Кожного разу ведучий повідомляє зупинки, і ті „пасажири”, які „їдуть” до цієї станції починають змагатися; хто „першим” піднімає сигнальний знак, той першим і відповідає на запитання. За правильну відповідь отримують фішку. Володар найбільшого числа фішок нагороджується призом.


Літературний аукціон
Літературний аукціон – це гра, в якій використовується основний принцип аукціону: виграє той, чия правильна відповідь на запитання буде вказана останньою. Для проведення гри необхідно підготувати книжки для „продажу” (це мають бути книжки, що викликають особливе зацікавлення саме у тій читацькій аудиторії, з якою проводиться захід), а також підібрати запитання, які будуть запропоновані учасникам аукціону. Гру проводить „головний аукціоніст”. Його атрибути дзвіночок і молоток. Перед оголошенням кожного нового завдання для акціонерів звучить дзвін. Завдання можуть бути різними, але обов’язково передбачити достатньо велику кількість правильних відповідей.

Наприклад, називається прізвище відомого письменника. Гравці один за одним повинні називати його твори. Після правильної відповіді „аукціоніст” повільно рахує до „3”. Той з гравців, хто останнім дає відповідь (правильну), вважається переможцем і отримує право „купити”, тобто взяти книгу, яка його цікавить.


Поетичний альбом
Поетичний альбом є єдиним з основних різновидів відомого і часто використовуваного бібліотекарями усного журналу. Мета заходу – популяризація поетичного слова. Методика його проведення передбачає традиційні „сторінки”, участь ведучих, читців, любителів поезії, гостей-поетів (як професійних митців, так і земляків-аматорів), які познайомлять учасників заходу з власним творчим доробком.

Однією з сторінок альбому неодмінно виступає книжкова виставка (бажано озвучена), перегляд чи бібліографічний огляд.

Перехід від однієї сторінки до іншої означає перегортання сторінок реально оформленого макета „поетичного альбому”.
Прес-діалог
Прес-діалог це технологія роботи з періодичними виданнями, яка сприяє розвитку інтересу до аналізу проблемних статей і вчить робити цей аналіз.

Учасники прес-діалогу виконують роль журналістів. Для прес-діалогу вибирають статтю або кілька статей зміст яких цікавить всіх. Всі читають їх заздалегідь або під час зустрічі. Потім формуються групи по 4-5 журналістів, які обговорюють матеріали свого колеги.

Запитання складають колегіально і адресують їх іншим групам. Запитання мають бути проблемними. Прес-центр фіксує цікаві висловлення і зразу ж випускає „Блискавку”, готує дружні шаржі. Ведучий стежить за послідовністю запитань і відповідей, керує діалогом.
П’ять хвилин з мистецтвом
П’ять хвилин з мистецтвом – це цікава форма, яка дозволяє регулярно спілкуватися з музикою, поезією, живописом та іншими видами мистецтва.

Проведення названої форми роботи вимагає створення невеликої групи учнів-читачів різних вікових груп. Вони отримують завдання. Сценічна подача може бути різна, як: „П’ять хвилин з музикою”, „Сьогодні знову” „П’ять хвилин з поезією”, „П’ять хвилин у художньому залі” „Виставка однієї картини” та ін.

Психологія проведення цих заходів вимагає підбору одного з музичних, поетичних творів чи творів мистецтва.

Проводиться одна репетиція.

Ефективними формами роботи бібліотеки є також книжкові виставки, огляди літератури, читацькі конференції, прем’єри книг, подорожі по літературній карті, літературні вечори та свята, тижні, захисти читацьких формулярів, бенефіси.
* *

*
Наявність діалогу між бібліотекарем і користувачами та користувачів між собою характерна для нетрадиційних форм роботи. „Біографія улюбленої книги” – так можна назвати цикл виставок однієї книги. За результатами анкетного опитування визначається книга для експозиції і обговорення, під час проведення яких знайомлять читачів з історією створення книги, творчою долею автора, відгуками, виданнями різних років.

Найактивніше сприймається молодіжною аудиторією методи популяризації книги, що поєднують діалог з елементами дискусійності. Гострота проблеми, зіставлення різних точок зору, інтригуючий заголовок, звернення до читача та інші прийоми посилюють пізнавальну й читацьку активність, спонукають до самостійного мислення, вміння відстоювати особисту думку, вести полеміку. Наприклад: книжкові виставки-дискусії „Дві думки з приводу однієї книги”, „Письменник запрошує до діалогу”, виставки проблемної статті, виставки-роздуми „І знову класика до нас з полиць іде”, „Чи знаєте ви, що...”

В роботі з старшокласниками необхідно приділяти увагу відродженню духовної культури. Щоб зацікавити читачів, зорганізувати озвучену виставку-сюрприз, наприклад, „Дивосвіт українського саду”, необхідно її прикрасити умовною квіткою у вигляді ромашки, на кожній з пелюсток написати приказку чи вірш про улюблені в Україні рослини, зокрема „Ой, стелися, барвіночку, не коренем - листом”.

Довкола пелюсток розмістити книги з ілюстраціями, віршами, народними піснями про калину, волошки, вербу, тополю.

Під музичний супровід потрібно познайомити користувачів з витоками особливої прихильності українського народу саме до цих рослин.

При організації книжкових виставок необхідно оформити такі, щоб вони спонукали читача до розмови. Наприклад, виставка-міркування, яка розкриває світ справжніх цінностей у житті сучасної молоді, має такі розділи:

 Відроди людину.

 Чи важко бути молодим?

 Прожити без Моцарта?

 Перебори конфлікт.

 Розділи чужий біль.



Виставка – дискусія „Переосмислення: „за” чи „проти”? присвячена питанням релігії”.

 Релігія і сучасність: протистояння чи партнерство?

 Джерело зацікавлення релігією у дефіциті правди чи в дефіциті духовності?

 Хто є людина? Точка зору науки й релігії.

 Сторінками Вічної книги.

 Окультизм: мода чи тягар зла?

Старшокласники часто звертаються до бібліотеки за інформацією про різні країни, їх сучасне політичне та економічне становище. Доцільним буде створення бібліодайжестів. Бібліодайжест – ксерокопія найбільш актуальних, аналітично-підібраних статей за потрібною темою, які доповнені бібліографічним списком літератури.

Примірна тематика:

 Англія, якої ми не знаємо;

 Країни Балтії на шляху до процвітання і т.д.

Бібліодайжести можна присвятити творчості окремих письменників, які нещодавно увійшли до шкільних програм і про яких є мало інформації.



Наприклад:

 На шляху до Всесвіту (Пауль Целан);

 ХХ століття через призму сприйняття Зюскінда і т.п.

Важливу роль в організації роботи на допомогу навчальному процесу відіграє виставка–персоналії. Виставки–персоналії присвячуються окремим письменникам. Найчастіше вони влаштовуються з нагоди ювілею того чи іншого письменника або в зв’язку з вивченням його творчості в школі.



Наприклад: „Ясна зоря української літератури” (по творчості М. Вовчок).

Цитата: „Її твори визначаються реалістичною правдою, глибоко захоплюючим способом зображення, силою почуття і мистецькою красою форми і мови” /О. Кобилянська/.

І р. „Послідовниця Великого Кобзаря”

ІІ р. „Грані творчої особистості”

ІІІ р. „Світ образів та ідей письменниці”

ІV р. „Марко Вовчок – гордість українського письменництва”

Організація виставки-пошук покликана допомогти читачеві засвоїти правила користування каталогами. ЇЇ особливість – наявність звернень до користувачів на кожній полиці. В ньому – посилання до певного розділу каталогу (відповідно до тематики виставки). Читачам, які зацікавились виставкою, пропонують відшукати у каталозі назви книг, якими можна було б її поповнити. Таким чином, читачі знайомляться з книгами, представленими на виставці і, водночас, засвоюють ази бібліотечно-бібліографічної грамотності.

Виставка–паркан. Це зображений на картоні умовний паркан, на якому вміщено звернення до читачів: „Виставка оформлена для тих, хто бажає висловитися та поділитися думками. Приймаються повідомлення про прочитані книги”. Розділи виставки можуть бути: „Читачі рекомендують”, „Консультує книга”, „Об’яви”, „Пропозиції бібліотеці”.

При організації виставки–запитання можна варіювати підходи:

 постановка запитання читачам;

 відповіді на читацькі запити;

 періодично змінюючи акценти,;

 організувати своєрідний діалог:

- Запитували? Відповідаємо.

- Якими бути? Як жити?

- Яких друзів ми вибираємо?

- Чи знаєш ти свій рід? і т.д.

Для активізації роботи з читачами можна зупинитись на організації виставок типу: Хіт–парад.

 Бестселер року

 Бестселер бібліотеки

 Імперія бестселерів, тощо.



Виставка–опитування.

Завдання – допомогти читачам знайти розуміння при спілкуванні, навчитись цінувати одне одного.

 Книга складної долі

 Наші раритети

 Якщо Ви збираєтесь на відпочинок...

Право на ... совість

 Най ...

модніша


товстіша

страшніша

розумніша

людяніша


книга.

 Для тих, хто шукає, думає, творить.

Завжди і всюди можна знайти людину творчу, талановиту і, звичайно ж, виставка – вернісаж робіт молодих місцевих художників, а виставка – ікебана завжди прикрасять будь-яку бібліотеку. Виставка–ікебани включає: живі чи засушені квіти, оформлені в експозицію, а ще книги та статті по квітникарству, вірші та уривки з художніх творів, присвячені квітам. Буде непогано, коли виставку доповнити списком картин в жанрі натюрморту, пейзажу, або ж самими картинами.

На бібліотекаря покладаються посередницькі функції у читацькому спілкуванні. Найбільш яскраво це проявляється при організації виставок на замовлення читачів. Виставки на замовлення організовуються за побажаннями читачів. Тематика їх може бути різноманітною:


Обмін порадами:

 Радимо


 Домашній лікар

 100 ідей для Вашого дому

 Аз і Буки домашньої науки

 Сердито, дешево, смачно

 Сам собі господар
Обмін інформацією, книгами, тощо.
 Я прочитав, прочитай і ти;

 Книга моєї юності;

 Моє читацьке кредо;

 Наші раритети;

 Книга, про яку я хочу розповісти.

Проблеми фінансування заставляють сьогодні більш зважено підходити до комплектування фондів, а оскільки хороша реклама – уже половина успіху, то можливістю ознайомити читачів з новими надходженнями не варто нехтувати. В залежності від бажання і уже установлених традицій, читацької вартісності книги необхідно організувати виставку-рекламу.

 А Ви читали?

 Бестселер (року, десятиріччя і т.д.)

 А Ви знаєте?

Новинки літератури також можуть оперативно відображатись в експрес - відділі (полиця у фонді з відкритим доступом читачів до нових надходжень, цікавих в літературному, художньому, жанровому відношенні тощо).

Тематика їх різноманітна:

 Правовий ключик

 Сам собі адвокат

 Школа безпеки

 Лабіринтами права

 Інформуємо. Пропонуємо. Радимо

 Вікно в природу та ін.

Колеги з Росії практикують організувати розмовляючі виставки – знайомство. („Библиотека”, -2003. -№12, -с. 30-31). Так, при організації виставки – знайомства „Афористика всіх часів і народів” включає комплекс заходів. Вона супроводжується історичним репортажем на тему: „Безсмертне дитинство людства: з Сократом і Демосфеном бесідувала муза Кліо (інсценований запис на магнітофонній стрічці). Проводився лінгвістичний пошук „Збирає читач слова”. На виставці представлені „Шкільні афоризми” у вигляді самвидаву, професійний сленг „Розповідають вчителі”. У вигляді „діамантових” розсипів, де написані афоризми великих людей.

Максимум видумки і фантазії можна докласти при організації виставки-енциклопедії (словника) „Українське козацтво”. Оформлення розділів виставки відповідає визначеному періоду. Крім цього можна оформити „звиток” з паперу з переліком відомих козацьких постатей. До виставки бажано було б підготувати картотеку з питаннями вікторини „Чи знаєш ти історію українського козацтва?” В День історичної книги (День Київської Русі) на виставці – подорожі „Минуле проходить перед мною” радимо оформити рекомендаційний список літератури. Доповненням циклу заходів може бути вікторина „Україна: вчора, сьогодні, завтра”, картки із запитаннями знаходяться в спеціально виготовленому макеті (або оригіналі) українського глечика (макотри).
* *

*

Пропонуємо вашій увазі сценарій конкурсно-розважальної гри „З майбутнім на ти”



Місце проведення: актова зала або читацька зала бібліотеки. Приміщення зали святково прикрашене. Тут оформлена виставка-дискусія „Чи легко бути молодим?” В залі звучать веселі молодіжні пісні. Усі учасники розміщуються довільно. Під музичний супровід на сцену виходять ведучі програми.

Ведучий І. Доброго дня, дорогі друзі! Сьогодні він особливий! По-перше – це літо, по-друге – чудова погода, а найголовніше сьогодні - День молоді! З чим ми Вас вітаємо! Знайомтесь з усім, що вам не знайоме і з кожним, хто вам не знайомий.

Привітайте також один одного: хлопці своїх дівчат, дівчата своїх коханих і не своїх... Ви всі сьогодні іменинники.



Ведучий ІІ. Сьогодні ми хочемо бачити лише веселі та щасливі обличчя. Сьогодні ми пропонуємо вам свято гарного настрою та гумору. Смійтеся разом з нами, святкуйте разом з нами! Для нас найкращим дарунком буде чути ваші сміливі та своєчасні відповіді, дотепний гумор, дзвінкий та щирий сміх і, звичайно ж, ваша активна участь у наших конкурсах, вікторинах, забавах. Ми на вас надіємось! Ми чекаємо вашої підтримки!

Ведучий І. потрібно, щоб були учасники, болільники і судді. Чи не так? А проста дитяча лічилка допоможе нам визначити, хто із вас болільники, а хто судді. Можливо підкажете дитячу лічилку? Забули? Я нагадаю!
„Бджоли в поле полетіли, задзижчали, загуділи,

сіли бджоли на квітки, вони грають, а судите ви”

або
„Їхала карета,

Дзвоном дзвонить.

Вийшла пані, лічить коні:

Раз, два, три,

Судиш ти.”

тетраедрах

Отже, судді визначені. Всі інші беруть активну участь у вечорі і готові до будь-яких несподіванок, аж до виграшу.

Ведучий ІІ. З усіх країн – найкраща – юність. Але хто відплив від її сонячних берегів, тому назад немає вороття. Немає таких кораблів, немає таких бригантин, щоб туди повернути. Хіба що пісня інколи занесе людину в той край на своїх нестаріючих крилах. Багато пісень присвятили композитори, поети темі молодості і кохання. Ось ми і підійшли до нашої першої вікторини. Давайте спільними зусиллями згадаємо пісні про молодість, про кохання. На роздуми – пів хвилини. Останній, хто назве назву пісні, або хоча б декілька слів із пісні – переможець. (Проводиться конкурс. Визначається переможець).

Ведучий 1. Доки ми з вами розважалися, наші диск-жокеї засумували і тому ми запрошуємо всіх до танцю.

Ведучий ІІ. Переходимо до наступного конкурсу, але спочатку послухайте його умови. Хто буде готовий до відповіді, прохання підняти руку й відповідати лише після того, коли я вкажу на вас. Інші відповіді не будуть зараховані. Переможець одержує жетон „Переможець”. Усі, хто володітиме таким жетоном, візьмуть участь у розігруванні головного призу.

Ви бачите перед собою різні предмети – сопілку, вербову гілку, хустинку з літерами „М.З.”, трубку, скрипку, костюм боярині.

Питання перше (удар гонга):

- У якому творі ви мали можливість зустрічати ці речі: сопілку, вербову гілку? (Л. Українка „Лісова пісня”).

Питання друге (удар гонга):

- Кому належали ці речі? (Лукашу, Мавці).

Питання третє (удар гонга):

- Назвіть володаря цієї хустинки? Яка історія пов’язана з нею? (Марія Заньковецька. Цю хустинку вона подарувала Л. М. Толстому під час гастролей у Санкт-Петербурзі).

Питання четверте (удар гонга):

- Хто був володарем таких різних речей, як трубка і скрипка? (Шерлок Холмс, відомий нишпорка із оповідань Конан-Дойля).

Питання п’яте (удар гонга):

- Яку музику найчастіше грав Шерлок Холмс? (Твори Вагнера, Гайдна).

Питання шосте (удар гонга):

- Перед вами висить одяг російської боярині. Він належить одній з героїнь української драми, про яку розповідається в наступному уривку (Зачитується фрагмент із драми Л. Українки „Бояриня”. Назвіть твір і його автора?



(Арбітри уважно слідкують за відповідями, вручаючи жетони „Переможець).

А зараз ми запрошуємо всіх до танцю.



Ведучий І. Молодість – це пора кохання, пора безумних Ромео, відважних Дон Кіхотів. Ви, наші шановні юнаки, ніколи не мріяли хоч на мить відвідати ту чудову епоху справжніх рицарів? Ваша мрія може здійснитися саме на нашому заході, якщо ви братимете участь у конкурсі „Подолай перешкоди”.

На сцену ми запрошуємо дві пари: двох юнаків і двох дівчат. Бажано було б, щоб це була, якщо не пара закоханих, то хоча б добрих друзів. А зараз умови конкурсу: потрібно подолати перешкоди:

1 – перейти через умовну гору;

2 – перейти через умовну річку;

3 – відгадати загадки Баби Яги.

а) Що найщедріше, наймиліше, найрідніше? (земля, сон, мама);

б) Коли дурень буває розумним? (коли мовчить);

в) Як іде курка до зерна? (так як і півень);

г) Чому корова лягає? (тому, що не вміє сидіти).

Головна задумка цього конкурсу не лише пройти ці перешкоди, але й утримати коханих на своїх міцних чоловічих руках.



(Проводиться конкурс. Визначаються переможці).

Нелегка це справа – носити дівчину чи жінку на руках. Але ми для того і створені, щоб нас носили на руках, щоб цілували, щоб дарували нам квіти, щоб нам поклонялися... я вітаю вас з цією перемогою. І ми запрошуємо до танцю.



Ведучий ІІ. Дякуємо, що взаєморозумінням, любов’ю і сміхом наповнився наш вечір, і поки ваш пульс після танцю прийде в норму, проведемо ще один не менш цікавий конкурс.

Ведучий І. Прошу підійти до мене двох хлопців і двох дівчат. Дівчата і хлопці стоять один проти одного на відстані 15-20 кроків. На кожний крок хлопець і дівчина повинні говорити приємні слова одне одному. Перемагає пара, партнери якої швидше зблизяться. (Судді уважно слідкують за кожною парою).

Слово для підведення підсумків конкурсу надається журі.

Танець – найкращий спосіб підняти настрій. Запрошуємо всіх до танцю.

Ведучий ІІ. Зараз літо. І тільки ми виходимо на вулицю відразу одягаємо темні захисні окуляри. Наш наступний конкурс теж має відношення до окулярів і називається він „Дивні окуляри”. А тепер я знову запрошую двох дівчат і двох юнаків. Умови конкурсу такі: без допомоги рук потрібно зняти окуляри з першого учасника і надіти на другого. Переможе та пара, яка швидше надіне окуляри.

(Проводиться конкурс. Визначаються переможці).

Ведучий І. Тепер, любі друзі, оголошується „Білий танець”, запрошують дами.

Дякуємо за танець.

Сьогодні ми зібралися для того, щоб розважитись. А тому, запрошую бажаючих взяти участь у наступному конкурсі, який називається „Слухай і пам’ятай” (В конкурсі беруть участь 2-3 учасники. Реквізит: кілька газет. Кожному часнику пропонується по примірнику газети). Поки буде лунати музика постарайтесь запам’ятати все, що може запам’ятатись. (Лунає кілька відомих мелодій, музика стихає).

- Запам’ятали? (Учасники готові відповідати, на що вони звернули увагу в газеті). Мелодії яких пісень лунали, коли ви виконували завдання? Адже я просив запам’ятати все, що зможете запам’ятати. (Перемагає учасник, який був уважним і відгадав найбільше мелодій. Журі вручає переможцю жетон).

(Танець).

Ведучий ІІ. Увага! Увага! Починаємо розігрувати головний приз! Внести головний приз! (Вид призу залежить від фантазії і можливостей організаторів).

Ведучий І. Головний приз одержить той, хто матиме найбільшу кількість жетонів „Переможець”. Прошу всіх володарів жетонів підійти до журі. (Якщо є учасники з однаковою кількістю жетонів, між ними розігрується „Бліц-турнір”, кожному учаснику присвоюється порядковий номер).

До речі, вам відомо, що таке бліц-турнір? Бліц – це миттєво. Отже, на кожне запитання повинна бути миттєва відповідь.

І так, бліц-турнір:

Арбітрів прошу бути уважними.(Хто не відповідає на запитання – вибуває). Питання для бліц-турніру:

1. Мистецтво складання букету? (Ікебана).

2. Комаха з ідеальною талією? (Оса).

3. Половина футбольного матчу? (Тайм).

4. Любимий продукт на Україні? (Сало).

5. Неголений колобок? (Їжак).

6. Пельмені з сиром? (Вареники).

7. Набір штукатурки для обличчя? (Косметика).

8. Керівник оркестру? (Диригент).

9. Приходить під час їжі?(Апетит)

10. Він починається з гардеробу? (Театр).

11. Літаюча частина сервізу? (Тарілка).

12. Повар на кораблі? (Кок).

13. Улюблений напій піратів? (Ром).

14. Велика княгиня Київська? (Ольга).

15. Розмова однієї особи? (Монолог).

16. Місце домашнього арешту дитини? (Куток).

17. Як звати всіх членів сімейства Кайдашів? (Кайдашева сім’я).

18. Точне відтворення оригіналу? (Копія).

19. Коротка застольна промова? (Тост).

20. Звідки цей вислів: „Кров людська – не водиця”? (Назва роману М. Стельмаха).

21. Людина, яку, як правило „любить” зять? (Теща).

22. Бог у мусульман? (Аллах).

23. Сходи на судні? (Трап).

24. Де знаходиться колонія для неповнолітніх злочинців, описана письменником і педагогом? Хто він? (Під Полтавою, А. С. Макаренко).



Ведучий ІІ. Надається слово „арбітражному суду”. (Він вітає переможців, учасників, болільників).

Ведучий І. Молодь – це зелене покоління земної кулі незважаючи на колір шкіри, і воно складає аж 1/5 частину всього населення. Особливі прикмети: веселий настрій, модний одяг, в голові – вічна весна, ріст – вище всіх. Тільки молоді можуть брати на свої плечі неможливе і перетворювати його в можливе, тільки молоді можуть вирішувати найскладніші проблеми, тільки молоді - з майбутнім на ти.

І сьогодні наша зустріч це підтвердила.



Ведучий ІІ. Так вже повелося, що все має свій початок і свій кінець. Підійшла до кінця конкурсна розважальна програма. Ми з вами прощаємося. До нових зустрічей!
Інтелектуально-розважальна гра „Розумники і розумниці”.
Ведучий І. Доброю традицією в нашій бібліотеці стали підготовка та проведення пізнавально-розважальних заходів. І сьогодні ми зібралися в цій затишній залі, щоб провести інтелектуально-розважальну гру „Розумники і розумниці”

Проте, яка ж гра без учасників? Отже, давайте з ними познайомимось.



(Представлення учасників)

Ведучий ІІ. Сподіваємось, що вам сподобається гра і вона залишить у ваших серцях приємні враження.

Бажано, щоб ви, шановні глядачі, запам’ятали імена тих, хто на протязі всієї гри буде поруч з вами, а саме: авторитетне експертне журі у складі:____________________________________________________________

Допомагати вести підрахунки буде лічильна комісія, до складу якої входить: __________________________________________________________

А ще у нас є вельмишановні вболівальники, але називати їх не будемо, головне, ми знаємо, що кожен із учасників має свою групу підтримки.

Тепер, після такого детального знайомства, розпочинаємо нашу гру, яка буде складатися з ІV турів.

І тур має назву „Світ, в якому ми живемо”.

ІІ тур - „Реалії, або простіше простого”

ІІІ тур – „Вірно - не вірно”

ІV тур - „Зимові свята та народні звичаї”.

Ведучий І. Гра є гра, і як в кожній грі, є переможці і переможені. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб атмосфера доброти, взаємопідтримки панувала у цій залі.

Хай усім вам щастить!



Ведучий ІІ. Отже, оголошується І тур „Світ, в якому ми живемо”.

Арабська мудрість говорить: „Світ існує для людини, а людина живе для світу”

І чим краще ми будемо пізнавати багатоликість і різнобарв’я нашого світу, тим цікавіше і затишніше нам буде в ньому жити. Тому ті 45 бліц-питань, підготовлені для цього туру, розбито на 3 блоки: І - природознавчий, ІІ – мовно-літературний, ІІІ – мистецький блок.

За кожну вірну відповідь учасник отримує 2 бали.


І блок питань „Природознавчий”:
1. Із скількох кольорів складається веселка? /7/

2. Що є кращим провідником електричного струму – срібло чи мідь? /Срібло/.

3. Який хімічний елемент обертається навколо Сонця? /Уран/.

4. Продукт корозії заліза? /Іржа/.

5. Наука про клітину /Цитологія/.

6. Нестор. Арара. Жако. Лорн – визначте логічний ряд (тобто, що є спільного)? /Види папуг/.

7. Яке українське місто отримало свою назву від мінерала? /Бурштин, що в пер. на рос. означає янтарь/.

8. Скільки на землі океанів? /4. Тихий, Атлантичний, Індійський, Північно-Льодовитий/.

9. Яке дерево є символом Японії? /Сакура/.

10. Яка пташка має властивість літати задом наперед? /Колібрі/.

11. Хто з жінок двічі ставав лауреатом Нобелівської премії? /Марія Кюрі. У 1903 по фізиці. У 1913 по хімії/.

12. Назвіть планету, в надрах якої температура вища, ніж на поверхні Сонця? /Земля/.

13. Яка тварина (крім страусів та кенгуру), на протязі століття ставала причиною національного лиха Австралії? /Кролики/.

14. Батьківщина цього дерева – Північна Америка. В ХVІІ ст. воно було завезено у Францію, а на поч. ХІХ ст. - в Одесу. Це дерево прижилось у засушливих степах півдня України і виявилось там незамінним. Як воно називається? /Біла акація/.

15. В якій країні встановлено пам’ятник каві? /Бразилія/.
ІІ блок „Мовно-літературознавчий”.
1. Хто автор роману „Пригоди бравого солдата Швейка”? /Гашек/.

2. Як називається дивна істота з головою людини і тулубом бика? /Мінотавр/.

3. Як називалася богиня весни та кохання в слов’янській міфології? /Лада/.

4. Хто є автором пісень „За світ встали козаченьки”, ”Ой не ходи, Грицю” та інших? /Маруся Чурай/.

5. Визначте логічний ряд: Шолом Алейхем, Джозеф Конрад, Юліуш Словацький, Ісаак Бабель. /Народжені на Україні/.

6. Який з відомих творів Лесі Українки не було надруковано за її життя? /„Бояриня„/

7. Фольклорний твір героїчного характеру про історичні події в Україні називається.. /Дума/.

8. Як звали коня Дон-Кіхота? /Росінант/.

9. Літературний псевдонім якого знаменитого письменника співпадає з назвою столиці європейської країни? /Дж. Лондон/.

10. Хто є родоначальником детективного жанру? /Едгар По/.

11. В якому місті побачила світ перша друкована книга на Україні?

/У Львові. І. Федоров „Апостол”/.

12. Яку поему присвятив Т. Г. Шевченко Адаму Міцкевичу? /”Кавказ”/

13. В якому місті вінчався Оноре де Бальзак? /В м. Бердичеві у 1850 р./

14. Міф в перекладі з грецької означає? /Слово/.

15. В перекладі з давньоєвропейської мови ім’я Адам означає? /Людина/, а Єва? /Жива/.
ІІІ блок – „Мистецький”.
1. В якій країні з’явився танець „Полька”? /Чехія/.

2. Кого називали „королем вальсів? /Йоганна Штрауса/.

3. Хто автор картини „Запорожці пишуть листа турецькому султану? /І. Рєпін/.

4. Для постаті писаря художнику Рєпіну позував відомий український історик, більшість робіт якого присвячені Запорізькій Січі. Хто цей вчений? /Дмитро Іванович Яворницький /1855-1940./

5. Слово „кобза” запозичене з турецької мови і означає? /Рід однострунної гітари/.

6. Скільки струн у скрипці? /Чотири/.

7. Згідно заповіту, скрипка Н.Паганіні зберігається в місті..? /Генуя/.

8.З якого металу виготовляють саксофон? /Із міді/.

9. Яка група виконує пісню „Весна”? /ВВ/.

10. Ім’я якого драматурга носить Кіровоградський музично-драматичний театр? /М. Л. Кропивницького/.

11. Назвіть ім’я відомого українського кобзаря, якому Т.Г.Шевченко подарував „Кобзар” з дарчим написом. /Остап Вересай/.

12. Який український композитор написав музику до опери „Наталка Полтавка”? /Микола Лисенко/.

13. Хто виконував головну чоловічу роль у кінофільмі Сергія Параджанова „Тіні забутих предків”? /Іван Миколайчук/.

14. Хто автор знаменитого портрета „Мона Ліза”? /Леонардо да Вінчі/.

15. Відомий український артист театру і кіно, певний час займав посаду Міністра культури? /Богдан Ступка/.
Слово надається лічильній комісії для оголошення результатів І туру.
ІІ тур – „Реалії або простіше простого”
Ведучий І. Часто в житті за першими ознаками ми можемо дуже швидко визначити про кого або про що йде мова. А чи впораються з цим завданням наші учасники ми зараз дізнаємося. Отже, умови ІІ туру.

Я називатиму факти з життя певної видатної особистості. Є шість фактів, які вказують хто саме ця людина. Учасник, що дає вірну відповідь після першої реалії, отримує 30 балів, після другої – 25, 3-ї – 20 балів, 4-ї – 15 балів, 5-ї – 10 балів, 6-ї – 5 балів. Якщо учасник дає невірну відповідь, він тимчасово вибуває з гри, аж до вияснення фактів з життя наступної конкретної особи, тобто інших видатних людей.

Отже розпочнемо:

1. Вона не вчилася у школі.

2. Її мати походила з давнього грецького роду.

3. Підручник „Стародавня історія східних слов’ян” вона написала для своїх молодших сестер у 19-ть років.

4. З березня 1901 року у Мінську помер її коханий Сергій Мержинський.

5. Її перший вірш має назву „Надія”.

6. На основі фольклорних українських джерел нею написана драма - феєрія „Лісова пісня”.

/Л. Українка/


1. Про нього М. Рильський казав: „Він не зовсім укладався в рамки своєї професії. Інколи й не знали, в якій галузі ця людина працює, а от враження надзвичайної обдарованості виникало зразу”.

2. Після закінчення Глухівського учительського інституту він потрапив на роботу до Житомирського вищого початкового училища, де викладав фізику, природознавство, географію, гімнастику.

3. Його весь час вабила одна нива – мистецтво. Але і ця нива – безмежна, і на ній йому послалися аж три шляхи: малярство, кіно і література.

4. Він започаткував в українській літературі новий жанр – кіноповість.

5. Справжнім шедевром світового кіномистецтва стала в 1930 р. його кіноповість „Земля”.

6. Коротким нарисом автобіографічного кінооповідання є його твір „Зачарована Десна”.



/О. Довженко/.
1. Його знання в галузі газо- та термодинаміки, електроніці, матеріалознавстві, астрономії можна вважати фундаментальними.

2. Вже в юнацькі роки він займався планеризмом, повітроплаванням, інженерною справою.

3. Він був різкий, але знав справу, і головне, в нього була ідея.

4. Був невисокий на зріст, мав коротку сильну шию, і дивлячись в небо, ніколи не задирав голову, а вдивлявся начебто спідлоба, і від цього здавалося, що він чимось стурбований.

5. Його знає весь світ, як вченого, конструктора ракетно-космічних систем.

6. Він – головний конструктор перших супутників Землі та космічних кораблів.



/С. П. Корольов/.
1. У час, коли жила й творила ця людина, п’єси не вважались серйозною літературою.

2. В юнацькі роки йому доводилось ризикувати головою. Давались взнаки робінгудівські традиції, на яких виховувалась молодь цього лісового краю, де він ріс.

3. Його завжди вабили література та театр, і несподіване одруження у 18 років не стало перешкодою для досягнення цієї мети.

4. Ім’я його сина, який помер в одинадцятирічному віці, співзвучне з іменем головного героя знаменитої драми.

5. Саме його перу належать рядки: "Все наше життя - театр, а люди в ньому - актори".

6. Він є автором знаменитої п’єси "Дванадцята ніч".



/Шекспір./

1. Із власних спогадів:" Зразу мене ніхто не знав, і весь перший курс я сидів на "ослячій лавці" в самім куті та пальцями довбав діри в стіні - і раптом дістав 2-гу локацію" (місце).

2. Перший його вірш називався "Великдень" і був присвячений пам’яті батька, який помер у Великодню ніч.

3. Він навчався на філософському факультеті університету, який зараз носить його ім’я.

4. Його тричі заарештовували за освітню та пропагандистську діяльність серед народу.

5. Поет, прозаїк, автор праць з історії і теорії літератури, фольклористики й етнографії, мовознавства й економіки. Захистив докторську дисертацію у Віденському університеті.

6. В його літературному доробку такі твори: "Панські жарти", "Похорон", казка "Лис Микита", драма "Украдене щастя".


Каталог: ld
ld -> Урок бесіда «Уявна подорож містом (селом, країною)»
ld -> Міський методичний кабінет екскурсія «Спостереження за осінніми змінами у живій та неживій природі»
ld -> Бабуся називає мене брат називає мене сестра
ld -> Наукових праць
ld -> Основний напрямок
ld -> Методичні рекомендації для 5 класу з української мови та літератури, світової літератури, російської мови Для учнів
ld -> Методичні рекомендації до проведення Першого уроку 2013-2014 навчального року для учнів молодшого шкільного віку
ld -> Homines, dum docent, discunt. Люди, навчаючи, вчаться
ld -> Комунальний заклад “Обласна бібліотека для дітей Черкаської обласної ради Шевченківські лауреати в галузі літератури – наші земляки Біобібліографічний вісник для юних книголюбів віком від 12 до 14 років Черкаси, 2012
ld -> Тема уроку Тема Барви землі (7 год)


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал